La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Camino de Alsamora al Refugio de Carlet

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 27 september 2007 - 00:24:15

Camino de Alsamora al Refugio de Carlet

Algu em pot dir on puc trobar una petita descripcio del cami que puja des de Alsamora al Montsec d´Ares, pero sense pasar per la pista de La Fabregada. Volem fer una excursio sortint des de Alsamora, pujar al Monsec, baixar al Congost de Montrebei, passant pel Refugi de Carlet. Al final del congost haurem deixar un cotxe, perque els xofers vagin a buscar els cotxes a Alsamora.
Des de la carena crec que m´en recordare del cami de baixada, pero quan vaig anar no vaig pujar des de Alsmora, sino que vaig fer travessa venint de Monsor.
Merces per tot

expandir todo contraer todo 2 Respuestas Última respuesta Friday 28 september 2007 - 23:54

Friday 28 september 2007 - 17:49

Ostres Chies,

Jo fa temps m´havia estat estudiant aquesta opció sobre els mapes però no me´n vaig sortir. Val a dir que ni tant sols en conec el tram que baixa cap al refugi.

Ara mateix no et podré ajudar gaire però a casa tinc l´Alpina exhaurit de la zona, on hi surten alguns senders ja perduts, i una guia de rutes per la Noguera i el Pallars on crec recordar que hi havia indicades algunes ascencions des de la zona d´Alsamora.

Suposo que la pista que anomenes de La Fabregada és la que puja al Coll d´Ares, si no fos així igual et serviria el relat que vaig escriure fa un parell d´anys http://narhinan.madteam.net/blog002725/relato_177/ quan vaig intentar baixar pel teoric sender quer escurça les grans llaçades que fa la pista, encara que ara li he donat un cop d´ull i... De tota manera, si t´ho mires, pots estalviar-te mig relat i anar directament al paràgraf que comença després de les fotogràfies.

Si te´n surts t´agraire que m´ho facis saber doncs la tinc a la llista dels pendents.

Sort

Ocultar todas las respuestas      
Friday 28 september 2007 - 23:54

Ja he trobat alguna cosa. És justament la part final que vaig fer jo, de primer involuntàriament, vers Alsamora. Ve descrit al núm 4 de la col·lecció Caminant per Catalunya, de Proa.

Sobre el safareig que hi ha als horts que de sota el poble, pel SE, neix el camí que puja suau i flanqueja calp a l´O arribats a una carena rocallosa (20´) ja veureu més avall el torrent del barranc del Grau de les Xulles, el qual haureu de remuntar cap al sud. Abans, quan ja sigueu al llit del torrent trobareu un trencant a la dreta que no us interessa, doncs no va enlloc, només circumval·la les Collades (jo hi vaig veure una parella de voltons al niu). Unes balmes i la cinglera del Lladò us van quedant a la dreta. la cinglera es va orientant cap al NE (que és d´on jo venia) i el camí aviat gira cap al S (55´) per remuntar ara pel llit del barranc de la Carbonera (el qual baixa de la carena del Montsec). Entenc que aquí el camí ja es va desdibuixant, però diu que hi ha algunes fites. En arribar a unes feixes abandonades on trobareu la font de la Carbonera (1h15´), el camí es va perdent, pero cal anar remuntant el torrent, ara més espés de boixos i més dret, que ara s´orienta cap a l´O. La descripció diu que 10 o 15´ més amunt cal cal deixar el torrent per tombar al S, però això ja no concorda gaire amb els altres mapes que tinc com el 23 de l´ICC, el de la Noguera, en els quals se situa el anixement del Torrent de la Carbonera just a sota La Corona, mentre que a Caminant per Catalunya el situen bastant més a l´O. Aquest arriben a La Corona per la pista cimera que continua fins a Coll d´Ares. Soposo que tot dependrà de per on penseu baixar cap al S.

Ja direu coses.

Vinga, anar-hi anant  

Ocultar todas las respuestas      

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies