Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Muy buenas.
Este fin de semana quisieramos subir al Pedra. El problema es que queremos subir por la cresta que va desde los Cabirols, pasando por el Gat, el Dit, el Calderer.
He encontrado esto: http://www.madteam.net/rutas/escaladaencresta/0.125.CrestadeCabirolsPedraforca ,
pero hasta el Calderer y Pollego Superior, alguién sabe que material hay que subir?
Voy con gente poco rodada en escalada. Les he metido como mucho en IV+ de segundos.
Alguién lo ha hecho alguna vez, hay alguna vía muy fácil para llegar al Cabirols Inferior? y si no es así, hay alguna posibilidad, fácil, de subir a este antes de llegar a la tartera central, o sea, por la cara norte o por la este?
Muchas gracias a todo el mundo y un saludo.
4 Respuestas
Última respuesta Wednesday 10 october 2007 - 10:52
Hola Polar
La cresta en sí és senzilla. Es tracta d´anar a la tartera i al cap de poca estona, quan vulguis, desviarte´n cap a la dreta i anar en direcció al coll de la dreta dels cabirols. Uns metres abans d´arribar a la cresta mateix hi ha una canal d´herba a l´esquerra que et permetrà començar-la. Fins al cim del Cabirols és grimpar (max algun II). · metres abans d´arribar-hi hi ha un`pas més difícil per l´exposició, però´deu ser un III molt afiladet que es pot fer en bavaresa (nosaltres no ens vem encordar). Llavors ve la part més entretinguda, un ràpel de 30m per baixar al Gat (30 complerts), fins una reunió amb dos pitons. De la reunió val la pena fer un llarg de corda (potser de 20 metres) per pujar al Gat, ja que només sortir hi ha una xemeneia encaixonada amb un pitó a la dreta que deu ser III/III+ amb molt pati, després es flanqueja el gat per l´esquerra fins a l´instal·lació del segon ràpel, que deu sortir de 27-28m fins a una altra bretxa. A partir d´aquí ja està tot empastifat de pintura i el terreny és bastant senzill. Arribareu al collet de la cova, d´on se surt flanquejant cap al vertent Nord (és fàcil, el que passa es que a la sortida sembla exposat) i l´últim tros cap al calderer és més trencat s´ha de vigilar. Del Calderer al cim hi ha dos trams de cadenes que per seguretat el primer s´acostuma a rapelar.
Material...Corda per rapelar tranquil (60m) o fins i tot si aneu colla més d´una per avançar més ràpid, i bàsicament cintes i bagues, ja que hi ha moltes possibilitats d´assegurar als arbrets i als blocs. Si vols 2-3 friends o tascons això va al gust i depèn de qui portis. Casc i vigilar no fer caure pedres a la cara Nord pels qui puguin estar escalant.
Si t´interessa alguna cosa més pregunta o et puc enviar fotos. Adéu
jo la vaig fer-la a l´abril o maig d´aquest any. Ara no recorde si vaig penjar una piada aqui, però al meu blog tinc piada amb fotos i una composició en wmm. Et deixe el link per si vols fer-te una idea del que et trobaràs, i igual que el company anterior, si necessites info o fotos, tinc un munt.
http://rapazdocarmel.blogspot.com/
La cresta es sencilla però amb roca mediocre i solta. Hi ha pati, i els unics passos compromesos, al meu entendre son l´arribada al primer ràpel, la xemeneia de III ambans del segon ràpel(gat), i un un parell de muret que es fa sense encordarse abans d´arribar al calderer que son una mica expossats. La resta, disfrutona. Nosaltres la vam fer sencera baixant per verdet, i crec recordar que ens va costar 8 hores o algo així.
Salut![]()
Muy buenas.
Tota una resenya cercavores, moltes gracies per la info, es justament ho que busco.
Veig que no hi ha alternativa a la tartera central i que fer una via pel Cabirol serà una mica massa llarg. Creec que ja tindrem prou amb la cresta.
Gracies.
Muy buenas.
Rapaz, et dic lo mateix que a en cercavores, moltes gracies per la info i el teu horari, veig que de fer alguna via per arribar a la cresta, res, sino volem baixar de nit
La composició del teu blog, molt il.lustrativa, gracies.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.