Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola a tots i a totes, és la primera vegada que faig una consulta en aquest forum i espero que em pogueu ajudar...de totes maneres, cal dir però que he anat llegint tot de consells i són molt interessants i sincers!!m´agrada!
A lo que anava....la meva idea és anar ara per setmana santa a la Canal de Cristall, creieu que tindrem algun problema? i tema allaus?
LA nostra idea és dormir al refugi de prat d´aguiló i l´endemà tornar a baixar..
us sembla una idea perillosa per l´estat de la neu?
moltes gràcies!!! espero tenir notícies vostres ben aviat!
5 Respuestas
Última respuesta Monday 6 april 2009 - 22:05
Bones,
Jo crec que no és cap bogeria
, el que pasa son varies coses:
En primer lloc, des de prat d´aguiló a la canal del cristall, hi ha una bona patejada, per tant, hi ha que vore molt be el tema de la neu, com està i que portem per "surar" lo mes posible sobre el blanc element. Es molt importatnt que mires be el part d´allaus del meteocat(hi ha una seccio especial per a la cara nord del cadí).
Personalment, jo aniria a Estana (s´arriba en cotxe). Aqui es pot dormir al paller de Cal Basté per 2 euros amb sac i prou, i si vols menjar, al bar del poble. l´avantatge es que en dos hores estaries a peu de canal, i amb tot el dia per caminar i disfrutar, amb unes vistes impressionants de la cara N del cadí. Des de prat d´aguiló, per la cara nord, hi pot haver molta neu, per cami no massa clar, i en pendent, bastant incomode per a les raquetes. Per la carena del cadi, potser no hi ha massa neu o esta molt ventejada.
Crampons i piolet obligatoris, clar.
I ja que pujeu (perque pujareu no?) la canal del cristall, fer algun cimet a prop, tambe pot estar molt be, ja que les vistes paguen la pena, i una vegada estas a sobre de la canal, tots els cims son accesibles caminant. El que vull dir es que la canal no ha de ser necessariament l´objectiu (això és molt personal, clar)
Si fas una mirada aqui al madteam, voras que hi han varies piades i fotos de com estaba la zona de prat d´aguiló fa un parell de setmanes.
No volies noticies?, dos tases!!!![]()
Salut![]()
Jo tinc una gran record de la Canal de Cristall. Com diu Rapaz nosaltres vam dormir a Estana al famós paller i el dia següent vam fer la canal i vam anar a dormir a Prat d´Aguiló.
Vam trigar 13 hores per neu dura fins el coll que baixa al refugi. És una matada i no és aconsellable tornar pel camí del tres colls perquè sol estar glaçat i personalment no m´agrada. La neu imagino que estarà molt malament per caminar i serà massa dur de fer.
El meu consell és domir a Estana i fer la canal. Un cop dalt buscar alguna cosa maca i tornar pel mateix lloc.
Sort!!
Aupa!!
Hola Anuska:
Nosaltres hi hem anat avui, hem sortit de Barna fins Estana, ens hi hem possat a les 8´30 , hem pujat per la canal del Ordiguer i hem baixat per la de Cristall, concretament en la de Cristall hi ha molta neu coma tot el piri, restes d´alguns allaus, pero vaja sense problemes, si aceptes anarte enfonsant força, com sempre la sortida de canal es molt dreta uns 55º,a quartes de quatre ja erem al cotxe.
Aixo es una imatge de canal de Cristall, quant pugui ja pujare una piada
Vagi be.

Gracies Larryak, home no va ser lo epica que va ser la vostre, que tinc bent present, pero si, va estar molt guapa, a veure si quedem un dia.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.