Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
A veure si em podeu donar un cop de mà. Volem pujar al pic de Sanfonts passant pel refugi del Comapedrosa, per retre homenantge a 2 companys que hi varen perdre la vida aquest hivern passat.
Jo, el Comapedrossa l´he fet varies vegades però el Sanfonts mai, algú em pot descriure la ruta el més detallada possible i especialment si té algún tipus de dificultat a part del propi desnivell?
Moltes gràcies.
6 Respuestas
Última respuesta Sunday 2 august 2009 - 11:53
Dificultat poca per no dir-ne cap. Has d´anar al refugi de Comapedrosa i a partir d´allà seguir els senyals vermells i grocs del GRP andorrà fins a la Portella de Sanfonts i d´allà tombar a la dreta per seguir el cordal, que primer és pla i més endavant s´encresta una mica, però és suficientment ample com per no patir (segurament no us caldrà ni posar les mans a cap roc). Heu de seguir uns senyals (punts) vermells que us duran al cim. Primer passareu per la punta occidental amb una fita caiguda i després al vèrtex geodèsic, però ull, la punta següent és una mica més alta. Et paso una galeria on veuràs com estava el panorama ara fa uns dies, en una volta inversa:
http://amunt.madteam.net/galerias/2009-06/5131-comapedrosa-baiau-&-sanfonts/
M´adereixo al record dels companys, tinc el record present
. Salut i muntanyes ![]()
Moltes gràcies Amunt!
Et tinc que dir que he seguit camins i muntanyes gràcies a les teves detallades piades, que em donen molta confiança i seguretat per anar per llocs desconeguts.
Ets un crac!
Hola Amunt!
Una pregunta, en la foto nº 8 entenc que la portella de Santfonts és la que es trova anant seguint la pala ampla de neu fins a la carena on també hi ha una taca de neu en forma de triangle, i aleshores tombar a la dreta per anar seguint la carena, es així?
Saps que passa que quan porto gent a un lloc on no hi he estat mai sempre miro d´anar-hi jo abans però aquesta vegada m´es del tot impossible i com que és possible que vingui gent amb poca o cap experiència en muntanya, abans vull estar segur d´on els porto.
Moltes gràcies novament!
Sky
Gràcies pel teu agraiment, em fas pujar els colors
, intento convertir una galeria en una piada, ja que una imatge val més que mil paraules. Perdona que no t´hagi contestat abans, però he estat fora dos dies.
No, la foto 8 no és la que has de prendre com a referència, ja que no es va per aquí. Has de mirar la nº 57. Sobre la motxilla del Jaume es veu un triangle de neu, allò és la portella. Quan arribis al collet on el GR 11 segueix recte i a l´esquerra vas a petar al refugi, has d´agafar aquest darrer camí (vermell i groc) i no deixar-lo per res. Del refugi marxa per sobre l´estany, travessa el pla i s´enfila a la portella passada una font i una torrentera. Arribaràs al coll i, aleshores, has de deixar el GRP i els puntets grocs, per tombar a la dreta i seguir uns altres de vermells fins al cim. Igual sembla enrevessat, però no ho és, ja que és qüestió de seguir el fil carener. De les Canyorques surten corriols que tiren avall, però crec que el més prudent és seguir el cordal. Agafa aigua que allà peta la calor.
Una abraçada ![]()
Puja-li, puja-li els colors! També és el nostre ídol ressenyaire... si hi hagués una Festa Major Madteam jo el votaria per a "pregonero".
Per cert, Amunt (and team) felicitats pel Vignemale! preciosa muntanya... i a més, sense gent!
Gràcies una vegada més Amunt, mira que vaig estar mirant l´alpina i no vaig ser capaç de localitzar la portella....!! jo la buscava més aprop del cim. Ja ho tinc tot clar. Aquest divendres anem cap allà, a veure si ens fa bon temps, i tindrem en compte lo de l´aigua.
Perdona per la meva tardana resposta, però he estat uns dies totalment desconectat....vacances i muntanya, jeje.
Una abraçada!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.