Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Bon dia.
No he trobat gaire informació sobre l´itinerari, horaris i dificultat per a pujar la pica Cerví, per la vall i el poble de Manyanet, al Pallars Jussà. No és el Cerví de Durro al qual es pot accedir des de Boí-Taull.
Si algú té informació, li quedaré molt agrait. Tenim intenció d´anar-hi passat cap d´any, si la meteo ho permet.
Salut i gràcies,
4 Respuestas
Última respuesta Wednesday 30 december 2009 - 14:44
He estat dues vegades per la Vall de Manyanet , primer vaig fer la Pica Cervi desde el poble de Manyanet fa uns quatre anys i el mes de Juny sense neu, no son les mateixes condicions però igual t´ajuda.
L´itinerari que varem fer , sortia del poble de Manyanet, pujant de forma directa a buscar el Tossal de Sant Pere i per l´aresta arrodonida fins el Tossal del Clotet, allà ja hi ets a la carena principal que la separa de la vall d´Erta i per una carena molt ampla i facil arrives a la Pica Cerví, quan estavem al cim va arribar una tormenta i varem sortir pitant pel mateix camí que l´anada. Varem trigar quatre hores d´anada i el camí es força senzill amb bona visibilitat, amb boira pot ser perdedor per les carenes secundaries que hi han, no hi havien fites ni marques, i t´has de saver orientar bé .
Una altra opció es la que vaig fer aquest estiu, que es seguir la pista que continua mes enllà del poble de Manyanet, a tres Km del poble hi ha una cadena que barra el pas als vehicles, allà segueixes per la pista que passa per un engorjat força estret al costat mateix del Riu Manyanet, per arribar al Clot del Vedat , que son unes pastures força amples, per remontar cap a un coll força marcat a l´esquerra d´on hi arriven els remuntadors de Boi-Taüll, i des d´alla per la carena fins a la Pica Cerví. Per aqui es mes curt i son uns tres hores
La millor opció es llogicament es fer una circular que en estiu es molt obvia, anant per la carena i tornant per la vall pero que en condicions invernals desconec completament. El lloc es precios i t´ho recomano perque es una de les valls mes perdudes del Pirineo i segur que t´encantarà
Hola Itus, Si agafas l´ultim mapa de l´Alpina que han tret de la Vall Fosca, està tota la Vall de Manyanet i et serà força util. Per la part tecnica no hi cap dificultat, per la carena no hi ha cap punt on hagis de posar les mans, i l´unic problema pot ser trovar la carena sortint per la part alta del poble. La baixada no té una pendent excesiva ni està encaixonada en corredor i presenta moltes opcions per arribar a la llera del riu Manyanet, que es molt ampla, i des d´alla tornar per la pista al poble, per la qual cosa no em sembla que hagi d´estar molt exposada a les allaus i menys en aquesta epoca de l´any, potser en primavera per allaus de placa si ha nevat molt, però ara no ho crec.
Disfruta-ho i ja explicaras com es l´hivernal perque tinc curiositat
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.