La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >CONSULTA SOBRE PUIGPEDROS

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Friday 15 january 2010 - 11:19:17

CONSULTA SOBRE PUIGPEDROS

Bon dia!
El cap de setmana passat, amb el risc d´allaus que hi havia, vam fer la tossa plana. Les condicions, doncs, acceptables si buscabes les pales no gelades. En el bosc, millor, neu profunda pero es deixava fer.
El tema es que aquest cap de setmana tornem amb el risc 4. Havia pensat en fer el puigpedros. Que su sembla? no he estat mai i no se si es un lloc on hi poden haver allaus, ja que els pendents no pasen dels 30º.
Puc anar tranquil per la carena del puigpedros?

Be, hem amb el guarda de malniu i la neu começa a meranges, i es pot arribar amb cadenes, fins 5km abans del refu.

Salut
Rapaz

expandir todo contraer todo 2 Respuestas Última respuesta Monday 18 january 2010 - 22:32

Saturday 16 january 2010 - 15:41

Jo humilment opino que és una imprudència, a la zona del puigpedrós hi ha risc 4, si hi ha aquest risc deu ser pq es poden formar allaus. No sóc una gran entesa, però porto molts anys a un centre excursionista amb gent que en sap molt i q porta mitja vida fent muntanya a lhivern, mai hem sortit amb risc d´allau alt, de fet hem suspès moltes sortides si hi havia risc. Hem d´aprendre a tenir paciència, les presses mai són bones. A més, penseu que ara en un cap d setmana així, si et passa qualsevol cosa  es comptarà com una imprudència i si hi ha rescat l´hauràs de pagar. En fi, no sé si sóc massa prudent però és el que m´han ensenyat com a mínim en el tema de neu, poder en altres llocs o activitats no m´ho penso tant i faig més imprudències, ves a saber, la meva intenció no és anar de "listilla" ni donar lliçons a ningú, però penso q a la muntanya ja hi ha prou riscs q no podem controlar com per a què n´afegim més.

En fi, que espero q us vagi molt bé i passeu un bon cap de setmana i q aneu amb compte.  

salutacions

Ocultar todas las respuestas      
Monday 18 january 2010 - 22:32
Bueno sandrix, en cap cas m´ho prec com "anar de listilla". Al contrari, si vaig preguntar es per saber la opinio de la gent, i fer-me una idea. Ovbiament, he cosultat tooots els parts d´allaus, els matissos, la ruta, els mapes de zones de risc de IGC, vaig parlar amb el gurda i vaig consultrar en dos o tres foros.
De fet, vam anar al puigpedros i les condicions, caca de vaca (des de la vessant de l´esquiador.....). Neu des de meranges, i al refu bastanta neu. Pero d´aqui en amunt, res de res, gel i pedra. Ens conformem en fer un cimet, havent-nos cascat mil metres i cap abaix.
El tema de les allaus es complicat al piri, molt complicat, i hem de ser critics amb les informacions, contrastar. Si ferem cas de les recomanacions, no sortiriem amb risc 3, i per tant, no podriem sortir el 50% dels caps de setmana de l´hivern. Es impossible sortir amb risc zero. El que s´ha de fer es ser molt prudent, tenin tota la informacio. Epps, i jo soc un cagueta!
Salut

Ocultar todas las respuestas      

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies