La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Ruta Mont Valier

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Saturday 29 may 2010 - 13:17:13

Ruta Mont Valier

bones companys,

Estic planificant la ruta per aquest estiu, m´atrau la zona del Mont Valier, la qual no hi he estat mai i m´han sorgit uns dubtes, aveure si em podeu ajudar. La idea es sortir d´Isil fer una circular d´uns quants dies, pero hi ha un coll, anomenat Col de Peyre Blanc de 2.627m on en el meu mapa Alpina de l´any de la pera (1.989) marca cami cap a l´est fins a empalmar amb el GR-10, pero en l´edicio digital (actual) de IGN frances aquest cami no existeix. Algu coneix la zona o hi ha estat recentment i sap si hi es aquest cami?

sino es pot fer, recomaneu desfer el cami fins al coll transfronter de la Pala de la Claveria, baixar al Clot de Taulleri i tornar a França pel Coll de Lanet Clau? es mes viable aquest sender q l´altre? tornant a la comparativa de mapes, estem en lo mateix, en l´Alpina existeix i en el de l´IGN no.

l´altre dubte es q si pujo al Mont Valier pel refugi dels Estagnous, es pot fer la cresta entre el Col de Faustin i el Col de Peyre Blanc? al ser una zona de gran altitud i força exposada, m´agradaria estar-ne segur abans de seguir planejant res mes.

gracies per avançat!!

salut i muntanya!!

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Tuesday 1 june 2010 - 15:29

Tuesday 1 june 2010 - 09:15

Hola!

Crec que no t´ajudarè gaire però jo aquest estiu vull pujar el Vallier per la cresta de les Antiques, es una cresta que va del Col de Cruzous fins al cim, passant pel Valierat.

Tinc entès que tota la zona del Vallier es bastant perdedora, em refereixo sobretot si li vols donar la volta.

Nomès has de veure que en tres dies no t´ha respost ningú...  jo ho faig però no responc la teva pregunta.

Ja de pas, si saps de algun puesto que parli de la cresta que vull fer t´ho agriria ja que per internet no trobo res.

Salut!

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 1 june 2010 - 09:50
Hola,
si no m´equivoco, l´itinerari que tates diu, que enllaça el Col de Peyre Blanque amb el gr10, partint d´Isil, és conegut a França com "le chemin de la liberté", perquè per allà van passar molts francesos fugint de la invasió nazi durant la II Guerra Mundial. 
O sigui que és factible, així com la cresta fins a col Faustin. Mira´t aquest link

http://philrando.free.fr/Valier.html#20000814

No conec la cresta que pregunta Pepus, però en aquesta mateixa pàgina que us poso segurament hi parla, és la pàgina més complerta sobre la zona que conec.
és cert que fora de l´itinerari clàssic per Estagnous, la zona és ben solitària...

espero haver-vos ajudat 

salut

Tuesday 1 june 2010 - 12:18

Alasmúgüenas!...
Como dijo Jack el destripador: ¡vamos por partes!...

Del coll de Peyre Blanque hacia Aula no existe "camino", pero puede descenderse pues se trata de una pala-tubo, supongo que pedrera en verano por los comentarios de Philippe Queinnec en la página que Pippi te ha comentado: "couloir d´éboulis vraiment raide".

La cresta entre el col de Faustin y el de Peyre Blanque es fácil, si bien justo en Faustin requiere de una pequeña y sencilla trepada por una brecha. El sendero está señalizado con puntos rojos y flanquea el Petit Valier.

La cresta entre el col de Peyre Blanque y la brecha Clavera es más entretenida pues este tramo se caracteriza por tener numerosas y estrechas terrazas herbosas más o menos horizontales, que se han de trepar si se quiere ir a toda cresta. El camino balizado flanquea la cresta de terraza en terraza (delicado).

Vale la pena subir al pic de Clavera por la panorámica sobre Montgarri. Después puede bajarse hacia el Coll de Pala Clavera donde nos encontraremos con el "le chemin de la liberté" (puntos amarillos) o retroceder a la brecha Clavera desde donde puede descenderse por una pala hasta el citado camino. Llegados aquí, lo normal sería seguir el transitado camino hacia el port de Aula.

Y, por fin, para Pepus: una reseña de la cresta de les Antiques apareció en una ficha de la revista Vèrtex de la FEEC (num. 213 de Jul-Ago de 2007):

http://www.feec.org/Publicacions/fitxes_vertex/fitxa.php/147

¡Y esto es todo, amigos!...

Apasiau, no us canseu gaire.

Tuesday 1 june 2010 - 15:29
moltes gràcies a tots per respondre!!

la web francesa és la q necessitava i això q havia remenat força i no havia trobat res. Jo havia vist aquestes:

http://www.pyrenees-refuges.com/

http://www.geopyrenees.net/

q estan molt bé sobre refugis i també tenen el georadar.

merci de nou a tots!!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies