La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Del refugi Maupas al refugi del Portillón. Per on?

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 7 july 2011 - 12:31:14

Del refugi Maupas al refugi del Portillón. Per on?

Estic preparant una ruta i intento trobar la manera de passar sense dificultats remarcables des del refugi de Maupas al refugi del Portillon. Pot ser pel Coll de Crabioules i continuar cap al coll inferior de Literola. Em sembla que pel de Literola es pot passar sense dificultat, però i pel port de Crabioules?

Algú em pot ajudar amb aquest tema.

Gracies.

Joan

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Friday 8 july 2011 - 10:50

Thursday 7 july 2011 - 14:39

No es una ruta molt evident,  però la pujada al coll de Crabioules te sender marcat i per la banda francesa es una pujada dura però factible i el coll està ben marcat. Un cop a Crabioules, es mes senzill anar per l´aresta cap al Tusse de Remuñe, i des d´allá seguir rodejant el circ de Lliterola, per una aresta molt ampla, baixant  fins trovar el camí que va cap a l´estany superior de LLiterola, o baixar directament cap a l´estany, una tercera opció es anar per l´aresta en l´altra sentit, però es complicada AD i no te l´aconselló. El coll de Crabioules sol tenir neu fins a força avançada la temporada i fes-t´en a l´idea de que hauras de perdre alçada per anar de Crabioules a l´inferior del Lliterola , ja que es mes senzill passar per l´estany, que no l´aresta o flanquejos per sota de l´aresta

Espero que t´hagi servit d´ajuda

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 7 july 2011 - 18:31
Moltes gràcies, Bouvier.
Tot just ara acabo de llegir a la guia CEC de l´any de la catapum que la pujada directa des de Literola al coll de Crabioules és una canal, i explica una mica l´alternativa tal com tu dius.

I la baixada del coll inferior de Literola fins al l´estany  du Portillon? és fàcil, oi?

Thursday 7 july 2011 - 18:50

La baixada pel al refugi i estany esta molt transitada, perque es el cami de tornada de la facil cresta dels 3000 del Perdiguero ( Royo, Agulla de Lliterola, etc) y està força trepitjat.

La canal aquesta que dius, jo no la vaig veure gens clara  i vaig optar per fer la volta, i de pas feia la Tusse de Remuñe, quan estiguis allà decideixes, com tens alternativa, no has de tenir cap problema, de fet amb els mapes GPS de Topopiris 4.0, no surt aquesta canal enlloc , m´estimo mes avisar-te.

Que ho disfrutis

Friday 8 july 2011 - 10:50
O.K.
Moltes gràcies.

Joan

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies