La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >pregunta típica de cresta clásica

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 21 june 2012 - 11:49:50

pregunta típica de cresta clásica

Bones a tots... kuan de temps! :)

Normalment escrivia a les piades i al forum d´escalada... xo mira, ara canvi de terci. M´estic mirant la cresta de les Salenques, i com sempre em tira enrera el pes de la motxilla. No tinc corda de 30, havia pensat que amb una de 60m en doble ja fariem, xo clar, complica una possible retirada, tot i que tampoc no he vist gaire possiblitats d´escape. Que recomeneu?. I sobre el pes, voldria estalviar-me, crampons i piolet, que ja sé q l´he de dur... xo algu sap com estan les condicions per allà dalt?. Sense les botes que he de dur, x posarme els crampons semiautomàtics que tinc, ja em treuria molt pes... Perque per ara la unica cosa que se m´acut, és sacrificar el pes del sac bo, i passar una nit possiblemet de tremolor de dents amb un saquet primet. Sóc fredolica. :)

Salut!

expandir todo contraer todo 3 Respuestas Última respuesta Monday 25 june 2012 - 15:00

Thursday 21 june 2012 - 14:32
Hola Lai, muy buenas.

Mira, nosotros hicimos la Salenques no hace mucho, o ya hace demasiado!!! :-(  en fin!

Yo personalmente (cazurro) olvidé las botas en casa!!! Así que ni corto ni perezoso, con zapatillas para arriba... , ni salomon, ni north face, ni nahhh, unas puma de aquellas de ir al cole. Por supuesto, crampones se quedaron en el coche. Creo recordar que piolo si que agarré. La hicimos en Septiembre y el glaciar estaba muy descarnado, pero poco a poco en las partes más pendientes lo pasamos, en todo caso, ahí estaba el piolo!!! Depende como este el glaciar te será más difícil o no, logicamente.

En cuanto al saco. Si vas a ir en verano (VERANO) llévate uno sencillo, con funda de vivac y ropa (SECA) para dormir abrigada. Si pasas un poco de frío (QUE PUEDE SER) pues solo decirte que sarna con gusto no pica, no? y que solo es una noche. Un consejo: A los vivacs de antes del Margalida, les da el sol por la mañana antes! En la cima del Margalida hay uno, donde nosotros hicimos noche, esta bien, espacioso, protegido y tal pero por la mañana no nos daba el sol y costó salir del saco. También controlad la dirección del aire para elegir vivac, claro, bueno que  voy a explicarte!!!!

La cuerda, bien con una de 60 y hasta 50, ¿abandono? No abandones!!! jaja queda del palo VENGA, VENGA!!!! pero es que el abandono desde la cresta es peligroso, muchos accidentes han sido en el abandono. Yo prefiero aguantar una tormenta de verano en cresta que abandonar por una tormenta. Asegura la meteo, aunque para ello tengas que esperarte a otro año! 

El material, 1/2 de fisureros, un par de friends y muchas cintas largas, con un par de espreses por barba, más que de sobra. El hornillo, para toda la cordada! y la comida... aunque pases un poco de hambre, no pasa nada, no? como dice un colega "venga que al hambre estimula el alma" ;-)

No te olvides la cámara y échanos alguna foto por aquí!!! ahhh y agua!!!

Un saludo

Ocultar todas las respuestas      
Saturday 23 june 2012 - 15:44

Per abandonar t´anira més be una corda de 60m que una de 30m, no? no entenc aquesta qüestió. De totes maneres, en aquest tipus de crestes no s´ha de contemplar gaire la possibilitat d´abandonar. Cal fer-les amb bon temps, i tenir el nivell necessari per fer-les sense dubtar que podrem fer-les.

Depenent de l´època de l´any que hi aneu, la gelera serà neu, o gel dur com la pebra. Per primavera hi trobareu mes neu i potser es podria passar sense grampons ni piolet, segons el nivell que tingueu en neu. A l´estiu i sobretot al setembre ja no queda neu i apareix el gel dur de base, on poden apareixer mes problemes. Una bona solució, ja que porteu corda i material d´assegurar, és portar un joc de piolet-grampons per cordada que pot portar el que baixa segon i assegurar l´altre.

Quan a la roba d´abric, ja es mes personal segons si es vol mes confort tèrmic, o minimitzar el pes. Jo personalmet prefereixo portar mes roba d´abric (que puc fer servir per anar abrigat su hi ha un canvi de temps o si fa fred) en lloc del sac, i portar només una funda de vivac.

Aquesta es la magia. Si no fos per aquestes coses, es limitaria a una cresteta d´anar amb les bambes, pero l´ambient es tot n altre.

Sort!

Monday 25 june 2012 - 15:00

Bones,

Gràcies per les respostes. Al final no vam dormir a l´aneto, vaig dormir la mar de bé a la furgo! :) . Vam arribar massa aviat a l´aneto com per estar-nos allà esperant a que comences a fer fosc per menjarnos la truiteta de patates que haviem dut, i beure´ns l´ampolla de vi.   Vam acabar passant la revetlla a Benasc! :P

No vam fer servir, ni crampons ni piolet (jo no el vaig dur), tampoc cap fissurer ni friend. Portavem una corda de 60 i un cordinillo de 30m. Amb el segon ja haguessim fet. Vam treure la corda en 2 llocs. I poca cosa més. Tècnicament ens va semblar una activitat de baixa dificultat, això sí, en un escenari grandiós. La meteo, ni fred ni calor... a estones poca visibilitat i ventet, però bé, molt bé! activitat del tot recomenable.

Fins aviat!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies