Escalada
Hola gent!
Algú sap si pel pic del martell hi ha alguna via completament equipada?
I les vies que hi ha ressenyades del Montseny que tal van d´equipament?
O sinó, ja ficats, sabeu algun sector de via llarga equipada a prop de bcn que no sigui Montserrat?
No és que no m´agradi l´escalada Montserratina.... però és per variar de tant en tant... i com que me no tinc ni cacharros ni presupost....
Gràcies per adelantat!!
14 Respuestas
Última respuesta Thursday 8 march 2007 - 16:34
Pic del martell... La mayoria de las vías están "equipadas"...
(unas más "sobradas" de chapas que otras...
Mejor si te llevas algún cacharrillo para reforzar los largos en caso de que vayas apurada...
Montseny... vías más "alpinas"... semiequipadas...
Aqui puedes encontrar las reseñas de las vías del Montseny... y un montón del Pic del Martell..
http://www.madteam.net/rutas/5.Escaladaenroca
A muuueeerrrteeeeeeeeeeeeeeeeeee...!!!!!!
Pekas
PD. Quan penseu anar a las vies del Montseny... ??? (ja que las tinc al costat de casa..) Jo tinc catxarros de tots tipos... ![]()
Pic martell totalment equipades - Concepcio Esportiva en tapia:
- Midi Plan (V+ )
- Eucaliptus/No se (V+)
- Matanza de Prexas (NO escalar fins Juliol) (V+ - 6q)
- Frontereas del Infinito (6a+)
- La noia dels ulls blaus (6b+)
- Ozono (6a+ tram final comu a la chumi chumez)
- Chumi Chumez (6a+ - Tram final amb alejes, pasos claus equipats)
Pic martell equipades - Concepció + Classica (es a dir, portat algo de Material)
- Reserva (V)
- Mutant World (V+)
De les del montseny
- Home ocell e itzi son de Concepció classica, el passos claus amb equipament i R a reforçar. De les dues la Itzi esta be per fer una introducció al cacharreo (poc compromis, R faciment refoçables). La Home ocell pues no.
- La Aurin ... pues ni idea, per la ressenya diu que equipada... però com no la he fet no et puc dir res.
Vagi be
Jose
M´oblidaba
A banda del pic i Montseny tens la Mala Dona i la Falconera també al garraf:
- Falconera et diria la via "La Falconera" (6a+ o V+/A0 passos claus equipats i algun cacharro pel L2 i L4)
- La mala dona: Pues hi ha una via de uns 90 m (3 llargs, 6a+) que ara no recordo. Hi ha alguna mes peró les de grau humá (IV-V-6a) estaven moltes fetes caldo... les de grau lolo (6a pa´ arriba) pues el L1 estaba +0- ben equipat la resta ¿? pues no les he fet.
Jose
A part de les q et comenta el Josem a la Falconera, també pots fer: http://flx.madteam.net/blog000039/ruta_575/ oberta per l´amic Flx no fa molt. Només té un llarg de V+.
Sobre les q t´han comentat al pic, sobre gustos no hi ha res escrit, però et desaconsello la Reserva, (xapes vermelles) ja q està molt sobada. I la chumy, telita amb lo pulidet q està el pas clau, tot i q pots tirar de cinta. La Midi Plan és xula, i sobre la Mutant, només té un passet... i pel meu gust és una mica discontinua... això sí, el 1r llarg cosit. Aquesta via em porta molts bons records ![]()
.
Que vagi bé!![]()
No escalis tant que et posarás tant forta que no et podrem agafar...ciau riau
Javié, era una pregunta a llarg plaç.... quan ens tornem a veure seguiré queixant-me tant com sempre, pots estar tranquil....![]()
Pekas, si nem al Montseny t´avisem, però no crec que sigui algo imminent pq els cacharros i jo no ens estimem...![]()
Merci per les recomanacions Josem i Lai , crec que quan me decideixi provaré amb la Midi Plan...
Lai, el dia de l´accident del canario ens vam creuar fugaçment, però amb les preses no vaig parar a saludar, a veure si un altre dia ens veiem.. ![]()
(que bé haver trobat com insertar les icones ![]()
![]()
![]()
![]()
s´ha de llegir el foro d´offtopics de tant en tant...)
![]()
![]()
Hola, Berta.
Como dice Josem, la Itzi a Les Agudes está muy bien como iniciación al cacharreo. Los pasos complicados están protegidos, y cuando hay que colocar algún seguro, estás cómodo para buscar la pieza y la ubicación adecuada, y puedes tomarte tu tiempo. Y las reuniones son cómodas, con un spit y fáciles de reforzar.
Discrepo algo en que la Midi Plan/Eucaliptus/NoSe están totalmente equipadas. Para mi que son "reforzables", aunque también es verdad que el grado se me empieza a escapar un poco![]()
![]()
Hola wapa!
Doncs sips... ak dia just vam arribar kuan molts marxaveu
. Vam estar fent Tierra de Nòmadas, i al final, no+ ens va donar temps de fer un parell o tres de vietes. Més q res veniem per conèixer a la gent...
moltes cares noves, i molts molt actius! mooolaaa
. Vaig trobar q no era el moment de presentacions...Esperava al menys, que sino compartir corda, haguéssim pogut conèixer fent una
a l´Anna. Però en fi... així va anar...
ja miraré d´apropar-me un altre dia q quedeu
.
Ahh i sobre el q comenta el Quintin... home... sempre pots dur-te alguna coseta... per si les mosques.. tot i q el + probable és q passegis el material!.![]()
je, je! como siempre todo es relativo!!!! y evidentemente a una tapia, por mucho que digan equipada pues lo suyo es llevar algo (hace poco en la Isaac-Gabriel en St. Llorenç de motgai, que la presentan como equipada y gran clasica en las guias ... pues no veas la de cacharros que gastamos! ... hasta una chapa recuperable!).
De las comentadas, La midi-plan para mi gusto es una via bien equipada, pero evidentemente si los pasos no salen o no se ve claro lo mejor es reforzar!!!! y ojo, yo cuando la hice no coloqué nada, pero el dia que haciamos la NoSe pues había una cordada en la midi que se le atragantó un paso en el L3 y tuvo que recurrir al cacharreo. Es decir... vuelvo a la conclusion del pricipio... todo es relativo!!!
La moraleja de todo esto: Por si acaso "algo" de material en tapia siempre va bien
Saludos!!
Jose
Pd: Lai, Que tal la Tierra de Nomadas? Com ha quedat amb el reequipament?
je, je! como siempre todo es relativo!!!! y evidentemente a una tapia, por mucho que digan equipada pues lo suyo es llevar algo (hace poco en la Isaac-Gabriel en St. Llorenç de motgai, que la presentan como equipada y gran clasica en las guias ... pues no veas la de cacharros que gastamos! ... hasta una chapa recuperable!).
De las comentadas, La midi-plan para mi gusto es una via bien equipada, pero evidentemente si los pasos no salen o no se ve claro lo mejor es reforzar!!!! y ojo, yo cuando la hice no coloqué nada, pero el dia que haciamos la NoSe pues había una cordada en la midi que se le atragantó un paso en el L3 y tuvo que recurrir al cacharreo. Es decir... vuelvo a la conclusion del pricipio... todo es relativo!!!
La moraleja de todo esto: Por si acaso "algo" de material en tapia siempre va bien
Saludos!!
Jose
Pd: Lai, Que tal la Tierra de Nomadas? Com ha quedat amb el reequipament?
bones!
Doncs la Terra de Nòmadas, és una via a la q teníem moltes ganas. Tots 3 ens vam pensar q seria molt més dura del que és en realitat, amb millor roca i menys equipada.
El 1r llarg té un parell de passos durillos,
has de xapar des d´uns romos amb terra que rellisquen bastant. Je, je... el llarg li va tocar a l´Atorix!... xo el Julipo i jo q anàvem darrera vam flipar igualment!
Allà va posar una cinta a un arbre i després un friend. El 2 llargs següents, son de diedre-fissura. Molt xulos. Jo vaig fer el 2n, no vaig posar res.. .amb els bolts q hi ha, no cal. El 3r, li va tocar al Julipo i crec q va posar un parell de friends. La roca una mica psé, psé. El llarg de 6b està amb claus i algun spit (crec, recordar).. .a veure que diuen els 2 compis... q jo tinc memòria de peix. Al Julipo li va sortir el llarg (de 2n). Jo el vaig fer amb alguns A0
. Després em va tocar a mi de nou, roca kk. Em vaig saltar la reu, pensant q arribaria a dalt... no te la saltis pk no arriba la corda de 60m!. No vaig veure cap assegurança!. Vaig tirar x on no tocava xo al final vam fer cim sense més problema.
Ja veus... no cal dur molt material. No sé com estava abans la via, xo ara, si vas b.. poder amb alguna baga ja passes.
Sincerament, la via és guapa, xo a l´Atori i a mi ens va decebre una mica, poder pk anàvem amb moltes expectatives. L´endemà vam fer la Graffiti al Serrat del Monjos i ens va agradar molt més.
![]()
Hey!
Gracies per la descripció! Ja la he feta, però amb l´equipament antic!!! per aixó preguntaba a veure que tal havía quedat el reequipament!!
Je!, veig que vam fer moool semblant. Jo vaig fer 1/2 de L1 (fins l´arbre on amb un friend vaig fer una R) i l´entrada vaig flipar en colores .... imaginat això però amb burins (1 petat , 1 altre que donava voles). L2 mooolt maco! tambe de 1r. L3 el colega de 1er i flipant amb els burils i la pedra. L4 (6b) ho vaig fer de primer i A0. llavors nosaltres per sortir vam fer 3 L´s. 1 a pelo fins a una r, 15 m de travesa a la dreta (3 buris guarros ) i 40 m cap a dalt. No se si es la sortida de la via, peró potser ja venia calent d´abaix i no em va acollonar. A mi em va agradar pero reconec que despres de la entrada i fins el L4 vaig tindre unes cuantes converses internes de les de "que coño hago aquí"!.
Jarl vau fer la graffiti!!!! Es la que tinc ganes de fer ara a ca la montse!!!! Quant temps vau tigar? el L del 6a+ que tal? i el del 6b+?
Vagi moolt be!!
Jose
El 6a+, jo tal i com el vaig veure
... sense peus... mig plovia... tot i q no tinc excusa pk està tapat x un sostre.. molt finet... xapes i despres la super travessa a esquerra... hi ha un foradot que agafes de puta mare amb l´esquerra, xo el tema es agafar-la amb la dreta... peus... poca cosa... i rellisca una mica, pk x allà cau aigua. Mira... no sé... jo poder no tenia el dia... tenia mal d´esquena... a mi em va semblar difícil... i arribar fins la travessa també té la seva coseta... ja veuràs, ja!! :-)))
i el 6b... pura continuïtat... desploma una miqueta....guapíssim i ben xapat... és de canto gros i evident, està magnesiat, això sí... abans d´arribar al 6b, je, je... et pegues una excursió fins q no xapes res... deu ser V... xo vamos... pel 6b no pateixis.
Per últim al lloro amb l´entradeta... té un sostret... alla vam posar un friend... el Julio va tirar pels matolls.. el Dani totieso... i la Lis va dir q va trobar un canto que cap dels 3 no vam veure... la via comença
amb un V que fàcil fàcil no és q sigui!
La roca collonuda... tot i q algun tram discontinuo... tots els llargs són guapíssims... ja veuràs amb la xemeneia! ahhh i molt variada...
![]()
pd: més cosetes parlem per mail... que encara ens diran q això no toca aki!![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.