Escalada
Magradaria saber com està, algú té informació recent?
Equipament,nivell,nivell obligat i exposició.
6 Respuestas
Última respuesta Tuesday 15 may 2007 - 23:35
Be, no tinc constància de que l´hagin reequipat, i si ho està suposo que els seguros estaran al mateix lloc. No es tracta d´una via d´iniciació, però si que és una via molt guapa. Per anar-hi cal dominar el 6a de placa montserratina fins al punt de no perdre els nervis quan l´aseguraça anterior ens queda un tros per sota. També cal saber "llegir" una mica l´itinerari doncs no sempre el camí mes recte cap a l´altre xapa és el camí mes curt. Hi ha 6 o 7 passos d´artifo (llastima doncs trenca una mica la tonica de la via) on hi havia un pas molt llarg per als que no som gaire alts (no es desaconsellable una cinta rigida per xaparla o un inventillo similar).
En definitiva, una via que cal haver fet, però que cal anar-hi en el moment apropiat.
Jordi
Ei Jordi, suposo que els seguros allunyen en els llargs fàcils, no? En el llarg de 6a+ i en el de 6b no estan tant lluny, no? ![]()
En la guia de les 100 millors diu que el grau obligat és V+. És així?
Gràcies per la info!!!
6b? Jo no recordo cap 6b!
Als llargs fàcils allunyen, però això a parets ja és normal. Als llargs de V+/6a no allunyen tant però... entre xapa i xapa ja escales trosset, ja. Potser el tram més dificil és la sortida del artifo. Allà no allunyen tant, però a tocar no estàn.
Be, espero que la pugueu disfrutar. Ja direu com ha anat. Només és qüestió de posar-s´hi. No se si l´heu fet, però és una escalada similar a la Lotus, però amb pitjor equipament, però amb els passos una mica més facils.
Això si, no la recomano per començar a escalar a la paret de l´Aeri.
El 6b està en el penúltim llarg, sortint de la R6... però si no ho recordes deu ser que no era el pitjor de la via...!!! Un amic m´ha dit el mateix que tu...
Brrrr...!!! Em sembla que haurem de buscar una altra via amb Laiet
... Per sort, la paret no es mourà d´allà!!
. Ja hi anirem quan sigui el moment!!
Moltes gràcies de totes maneres!!!
Si que recordo que la sortida d´aquesta reunió era una mica més dificil, però 6b segur que no. Potser 6a una mica "torero" sense arribar a ser expo (fer-se mal garantitzat). No sé quina ressenya teniu, però al llibre de Montserrat de l´Antonio G. Picazo li donen V/V+, a tots els llargs de dalt, que potser es queda curt. La que teniem nosaltres aquest llarg era 6a/V+, igual que la sortida de l´artifo, que crec que és correcte. Els altres V+. Només és qüestió de fotre-hi una mica de ganes. No recordo pas que les xapes estessin a més de 5-6 m.
Qüestió de practicar en plaques montserratines per agafar aplom. Recomano fer vies facils saltant-se seguros per agafar confi.
Anims!
Jordi
Ei Jordi!
Al final Laiet se´n va anar a fer-la amb algú amb molta més experiència que les dues juntes i jo vaig anar a fer la Tierra de Nómadas. I pel que em va explicar, sort que no ens hi vam posar nosaltres soles, per què encara hi seríem!!
I diumenge vam poder compartir cordada a l´Aresta Ribes!!
Moltes gràcies pels teus consells, gràcies a ells no ens vam embrancar a realitzar el que encara era inrealitzable per nosaltres!! ![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.