La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >caida en gelida

Escalada

volver al indice del foro.

Tuesday 7 december 2010 - 22:38:02

caida en gelida


nos hemos enterado de que ha habido un accidente en gelida, en el que un escalador a caido por culpa de un problema en una de las reuniones.  Antes de nada nos interesa saber si la persona involucrada está bien de salud. La verdad es que es una zona que frecuentamos y nos ha dejado muy tocados la noticia. Alguien puede informarnos de que ha sucedido y en que zona de la font freda ha sido? Saludos a todos, y esparamos que al final no sea tan grave como parece.

  

expandir todo contraer todo 13 Respuestas Última respuesta Monday 13 december 2010 - 19:15

 
Wednesday 8 december 2010 - 10:40

Si ha habido un accidente en la zona Font Freda Dreta. En la resenya que aparece en resenyas.net (http://photos1.blogger.com/blogger/1070/4181/1600/font_freda_dta.jpg)  era via 6 o 7. Aunque estaba alli cuando pasó no estoy seguro si es la 6 (6b) o 7 (6a).

 Cuando yo me iba nadie sabía exactamente que pasó pero habia la teoría que se estropeó el eslabon de la reunion en el momento en que el escalador  ya bajó  desequipando la via .

A mi tambien me interesa mucho como está el escalador de salud. Era una caída alta y grave. Espero que alguien sepa más que yo...


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 8 december 2010 - 12:51

Efectivament és el 6a del petit sostre abans de la reunió.

Sembla ser que el companys, segons informació dels bombers, s´ha trencat el tormell. Us puc assegurar que es podia haber matat,  va caure de 10 o 15 metres. La causa és que ha cedit el maion de la reunió. Aquest treballava molt malament, amb palanca, i va cedir. Tot i així, caldria recordar que no és l´únic maion que he vist trencat a la zona i que d´altres reunions tenen un montatge similar amb maions per despenjar-se en cas d´emergència, però no per a despemjar-se d´una reunió. Comença a ser escandalós que hi hagi persones que siguin tan poc conscients del que tenen entre mans. Una cosa és que les reunions es facin velles i d´altra que sigui una autèntica xapussa.  Altres exemples que esperen victimes són la font de l´atmetlló, per possar un altre exemple. Us aconsello que porteu material per abandonar si us trobeu reunions macabres per velles o per negligència, evidentment no intencionada, d´alguns friquis equipadors. 

Perdoneu, però algú ho havia de dir.



   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 8 december 2010 - 13:46
Me n´alegro molt de que no hagi estat rés. Un ós trencat es un regal amb una caiguda de 12m.
Tens raó, el tema de gelida és escandalós, la setmana pasada m´estava despenjant de la mateixa r que la del accident i estava pensant que era molt cutre baixar-se de un maillon. Crec que la solució més barata i rápida seria posar dos parabolts amb anella, no cal ni perforar, xque em sembla que es podien treure les xapes. Potser aquest cap de setmana m´apropo i els coloco...

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 8 december 2010 - 22:17

De tot cor m´alegro de que el noi estigui bé!!

Volia comentar-vos que tingueu en comte el que comenta el company facetoface2 sobre les R de la font de l´ametlló, jo freqüenteixo sobint la zona i ja he tingut que deixar algún mosketa i cordino ( les bagues  van cares ) per l´estat de les reunions.

dIR-VOS QUE TAMBÉ N´HI HA L´OPCIÓ de recuperar material per dalt, encara que no sempre podreu, es interesant, ja que n´hi ha per la zona  del "Penedret" algún espabilat que s´ho emporta, jo ho he comprovat ja en diferents  REUNIONS DE LA ZONA, DEIXAS MOSKETAS I A L´ENdemà no hi són!!

Vinga companys/es, salut i bona escalada!!


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 00:16
Bé, Bon dia a tohtom.
per tal de poder parlar m´he hagut de registrar-me però crec que val la pena.

Efectivament com dieu és el 6a, el problema  que ha passat, ni ell mateix s´ho explica, però sí, tots creiem que és el puto maillon de la R, segons diuen no són mallons d´escalada, sinó de ferreteria (per opinar dels mallons o del relatiu a equipacions d´esportiva, obrim un altre tema si-us-plau), però això no ho puc confirmar.
Ell està dintre del que cap bé, d´ànims, doncs...els que és tenen quan caus després d´haver tret només dues cintes d´una via que té uns quants metres.
Per si algú té ganes de burxar, portava casc, està federat, a més és un escalador amb força experiència, tant d´esportiva com de tàpia (però molts de vosaltres el coneixeu sobretot en l´àmbit d´escala esportiva).
Està viu i sà, NOMÉS  té tota l´articulació del turmell tocada, i la sensació de no saber què ha passat (entre d´altres sensacions).

Quan un pasa el límit de la prudència i pren mal, és responsabilitat seva, però quan això passa per un mal funcionament de l´equipació, és culpa de tots nosaltres, perquè som nosaltres que escalem el que altres equipen sense una legislació, ni regles ni una organització que vetlli perquè això funcioni.
No m´he pogut reprimir aquestes últimes paraules i hem sap greu si algú s´ofen però en aquest nivel tenim el que tot el món d´escalada esportiva es mereix, i fa molta ràbia  quan et toca d´aprop.

LA MILLOR ESCALADA ÉS AQUELLA QUE ES POT EXPLICAR.

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 10:23
Gracias por reportar!

Nos alegramos mucho de saber que todo ha ido bien dentro de lo que cabe. Se ha de decir también, el chaval que cayo era el unico que llevaba casco de todas las 20 personas que estábamos ahi en la pared. 

Por lo demás, es horrible pensar lo que pudo haber pasado, y sobretodo el motivo del accidente. 

Un abrazo y pronta mejoría!


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 10:38
un tema molt delicat.

Abans de res, donar anims i suport al xicot que ha patit la caiguda, es molt desagradable caure, pero quant tens la sensacio de haver-hofet tot correcte, encara es pitjor... anims i tranquil que tot passa, i de tot aprenem.

l´ escalada, des dels seus inicis ha estat una activitat molt anarquica. D´ aqui part de la seva gracia.

Jo vull pujar per un lloc, i llavors amb l´ equipament que hi ha a cada moment, equipo una linea. Ho faig segons els meus coneixements i la meva experiencia. 

Podem obrir una linea sense cap expansiu, o podem obrir una linea amb un expansiu cada metre... no se, cadascu... Despres es clar, la gent la repeteix i es REFIA d´ una cosa que jo he fet a la meva MIDA.

pero que vols dir quant parles de "legislacio, regles o organitzacio"???

Personalment penso que escalar es un exercici personal i lliure, i cadascu es responsable de les seves accions. Tu mai pots saber si un spit, un quimic o un parabolt esta ben posat o mal posat. I no podem enviar un equip de la TUV o de la ISO a comprobar totes les vies que s´ obren ( ja no et dis les que estan obertes i tenen  10 , 20 o 30 anys...)

En conclusio, i sense parlar d´ aquest cas concret, penso que cadascu te que mirar i valorar si les assegurances, i instalcions de rappel o "descuelgue" son segures, estan ben instalades o estan en bon estat. No hi ha cap legislacio, regla ni organitzacio que vetlli per a que les escoles d´ escalada esportiva tinguin uns standards de qualitat. I sincerament, ho vec molt dificil...  En definitiva, l´ escalador a cada moment te que valorar si utilitza les instalacions posades, o si les te que reforçar amb equipament propi...

Si comencem a demanar legislacio, el que farem es acavar amb la gent que vol obrir noves linees. Si la responsabilitat es d´ ells, i poden sortir penalment perjudicats, ningu obrira una nova via a enlloc. No se si es la solucio...

Sense anims de crear polemiques, i repeteixo no crec que sigui exactament el cas, pero a l´ unic lloc on es pot anar a escalar amb mesures de seguretat estandard, i amb responsabilitat (limitada) d´ algu es a rocodroms i instalacions fixes d´ aquest tipus,amb personal qualificat  etc etc.

anar a la muntanya a escalar, encara que sigui esportiva, requereix de uns coneixements i una experiencia que va molt mes enlla de fer 6c o 7a. Es saber on et fiques i com sortir-ne en cas de problemes.I a desgrat de tot, sempre hi ha un risc. es inherent a l´ activitat escalatoria.

I desgraciadament, tots ho hem vist, quant vas a una escola d´ aquestes, el que veus moltes vegades fa por. I es que la ignorancia es la mare de l´ atreviment...








   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 12:14

Ante todo espero que se quede en susto , recordaros a todos que en el mes de junio una amiga personal en gelida , se le desprendio una piedra el resultado fue 1 dedo amputado 3 semanas en el hospital y 2 operacionesy sigue de reabilitacion   , todo el mundo sabe que la escalada es un deporte de riesgo  en el cual el equipamiento tiene su importancia ,nuestra actitud personal tambien nuestra formacion y sobre todo el medio natural saber que tipo de roca hay en cada escuela calcarea caliza conglomerado arenisca etc y la importrancia si a llovido mucho si a nevado porque despues de fuertes lluvias o nevadas por filtracion en esa escuela  te puede caer un bolo tan grande como un coche . Un salu2 y a disfrutar trepando

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 15:33

Un maion homologado vale 1,5€, el pegar un sartenazo desde 15m y casi ni contarlo no tiene precio.

Es simple, se compra un maion y se mete en la bolsa de magnesio , asi siempre lo llevas pegado al culo y si me apuras la bolsa de magnesio te la atas a la cintura con una baguetilla de 7mm que un metro vale 0,50€, ale!!!  ya se tiene material para reforzar un descuelgue dudoso.

 

Suerte, que el escalador se recupere pronto y nos sirva de experiencia a todos.


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 16:59
 
Molts anims al company , esperem que es recuperi aviat i el tornem a veure tibar :)


jo en aquests casos si veig que la cosa no pinta gairebe i que puc tenir algun problema.... li foto mallo meu i en faig un machard a la corda del asegurador...


El equipament te una vida limitada... i tots ens pensem que a mi no em tocara.... que segur que aguantara.... 

de vegades el problema ve pel fet que ningu mou un dit per anar expresament un dia a canviar un bolt...  o un mallo etc.....

clar .. ningu mou un dit fins que passa una cosa aixi.... despres passant 2 setmanetas i  " aqui no ha passado nada...."



En fi....
tant de bo no torni a passar mai mes..




   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 9 december 2010 - 20:44

>Us aconsello que porteu material per abandonar si us trobeu reunions macabres per velles o per negligència, evidentment no intencionada, d´alguns friquis equipadors.

I altres, no ho oblidem, perquè alguns escaladors han robat el material que es va deixar per tal que tothom es pogués despenjar de dues assegurances de forma segura. També la Font de l´Ametlló en seria un bon exemple (lloc on no fa ni 10 anys, l´excepció era que hi hagués reunió o aquesta no fos d´un sol punt...)

Al respecte afegir, que si hi han els dos parabolts ja possat, per cutre que sigui la R, possar una reunió decent es tan senzill com comprar-la, comprar la clau del 10, treure el que hi ha i possar la R nova. Ho pot fer tothom, no cal taladro i no cal un friki equipador. I ni tan sol cal apretar massa no sigui que expansioneu de nou els parabolts. Només calen ganes, una mica de temps i una mica de diners.

L´únic  a mirar es:

1. Si els bolts son del 10 o del 12 (espero que no siguin del 8 por DIOS) per comprar la clau i la R adient.

2. Comprar la R i si tenim dubtes sobre la distancia dels bolts, millor que siguin dues xapes amb anella que no estan unides per cadena i es poden possar sempre

3. Possar-la amb cura i carinyo... :)

Resumint, feina de tots, culpa de tots.

Records

===

K.


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 13 december 2010 - 18:55

En aquesta reunió abans hi havia un mosquetó per despenjar-se, que algú es deu haver endut.

Es clar que la responsabilitat és de cada escalador. És clar que tots hauriem de tenir prou coneixements per avaluar la resisitència de les peces que usem per assegurar-nos, cosa que ultimament pasa cada cop menys. De totes maneres, no deixa de tenir culpa qui per desconeixement o per desidia instal·la malament una reunió, o encara més qui en roba algún element.

Em sembla que no és el cas del noi accidentat., però fa posar el pels de punta, a vegades, i cada cop amb més freqüència, veure com fa les maniobres molta gent. Aquest món de l´escalada crec que s´està descontrolant, amb zones massificades de gent que ni ha fet un curs, ni ha practicat prou amb algún company amb experiència. Amb aquesta tendència, malauradament, el degoteig d´accidents nomes pot augmentar.

Crec que poca gent sap colocar un machard a la corda que ve de l´assegurador, cosa que ens salvaria de l´accident en un cas com aquests. I ho trobo especialment preocupant.

 

Sort a tothom!

Uns la necesitaràn mes que altres...

 


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 13 december 2010 - 19:15
Siguiendo con el hilo....

Información de primera mano:

http://celiavern.blogspot.com/2010/12/analisi-dun-accident.html

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies