La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General > lesió de menisc

Montaña General

volver al indice del foro.

Sunday 19 february 2006 - 22:55:07

lesió de menisc

hola a tothom,

des de fa un parell de mesos tinc una lesió al menisc que m´impedeix fer muntanya.
Es tracta d´una fissura, una esquerda, que no arriba a ser un trencament. Encara no sé si m´hauré de fer artroscòpia.

Tècnicament tinc el problema "a la banya posterrior del menisc medial del genoll dret" (uff)

Algú ha tingut alguna cosa al menisc? Es pot tornar a fer muntanya o la recuperació acaba sent eterna?

Gràcies per avançat a qui me´n pugui dir alguna cosa

  

expandir todo contraer todo 13 Respuestas Última respuesta Saturday 24 june 2006 - 11:06

 
Sunday 19 february 2006 - 23:01

Buenas !!

No entiendo catalán pero más o menos he interpretado lo que dices .............a mí me hicieron artroscopia hace unos 10 años o más , cuando hacía deporte......, en 20 días estaba compitiendo otra vez, fué parcial de la rodilla derecha y antes de meterme en esto del monte  y no tengo ninguna secuela. Pero un compañero de trabajo ha tenido ahora parcial y le han dicho que si no fortalece bien los músculos de la rodilla (cuadriceps & company...) puede ser que el peazo que le han dejao de menisco se lo tengan que quitar.......y no es cuento porque paga la mutua.........

salu2


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 09:40

Bueno, yo tengo la misma lesión que tú, fisura en el menisco, junto con un esguince en el ligamento lateral interno...

No sé si la afección es igual, evidentemente, pero yo en un mes estaba haciendo montaña, sin recuperar del todo, quizás por eso tengo todavía molestias.

A mí me han dicho que si del menisco no se ha desprendido ningún trozo no merece la pena la cirujía, así que ando potenciando la pierna, saliendo a la montaña, y de momento evitando golpeos sobre la rodilla (correr y similares)

Y este finde que ha hecho humedad en Madrid las he pasao canutas, pero vamos, con molestias en giros y movimientos bruscos, a la montaña voy saliendo.

 

 


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 10:47
gràcies, gracias ñapa

pedret

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 10:51
gràcies, gracias quietman ... ¡qué capacidad de recuperación!
a mí me han dicho que lo mío va para largo, no sé...
saludos

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 11:14

A mí me dijeron que la recuperación eran dos meses a partir de la caída, que cumplieron ayer, pasa que como casi casi soy del mismo Bilbao...

La verdad es que he forzao de más, pero en la última salida, quitando algún tropezón, no tuve molestias.

Así que ánimo, a intentar bajar la inflamación del menisco, y en cuanto te digan a muscular la pierna.


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 11:39

Caram Pedret, quina mala sort. Jo vaig tenir el mateix que tú ara fa vuit anys i em van fer l?artroscòpia del genoll dret. La recuperació per poder caminar és ràpida, però per anar a la muntanya em molestava força, per tant, vaig dedicar-me a fer excursions més senzilles, cercant valls i llacs, és a dir, amb poc grau d?inclinació. També em va anar bé, ja que podia dur a la família. Ara fa uns tres anys, vist que el fills no volien venir a la muntanya, he tornat a pujar cims, i a les baixades em molesta el genoll una mica, sobre tot si són per tarteres, però tampoc massa, porto una genollera a la motxila, però no l?he fet servir pràcticament mai. També t?he de dir que les meves característiques físiques no són les més favorables, ja que peso cent quilos, per tant, les articulacions pateixen de valent. Jo no em preocuparia en excés per l?intervenció, és ràpida i, en el meu cas, sense problemes, i amb un bon treball de musculació, recuperaràs el teu nivell i gaudirem de les teves ressenyes. Salut


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 12:25
El meu consell és que et facis una resonancia màgnetiac per veure si s´ha d´operar, perque com més esperis més t´anirà cascan el genoll. I si sols es treure un tros de menisc la recuperació, si es fa bé, és senzilla. Jo va continuar jugant a futbol amb un tros trencat, i al final se mi va fer una llaga. Em van operar fa 8 anys i encara tinc alguna sequela, pero puc fuc tots els esports. I si no et vols operar, es molt important muscular molt la zona, sobretot cuixes, per donar estabilitat al genoll. Jo de tu demanria als metges que es mullin i que no et facin perdre el temps. I tranquil que la operació és molt senzilla.
Jo crec que es millor estar un 2 o 3 mesos sense fer res, i després estar a tope, que està tota la vida sense estar al 100%.

Molta sort !!!

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 12:43
gràcies,
espero que tinguis raó, perquè no em farà res estar una temporadeta a casa sempre que al final acabi podent fer una mica la cabra. Jo també estic pensant en excursions totalment planeres per al dia que em diguin que ja estic a punt
salut!

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 12:48
ok! gràcies
   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 19:31

Cada persona és un món. En el meu cas em van treure un 10% de menisc i sincerament com si no m´haguessin operat, he continuat fent de tot sesnse notar mai més res (a excepció d´un clak que em fa el genoll de tant en tant); BTT, aigües braves, muntanya i aixó que he augmentat usn 20 kg des de que em van operar. 

El que has de fer és molta piscina i tenir una bona educació postural, són les dues condicions imprescindibles per a poder tenir una bona salut per a les teves articulacions. El més segur és que si continues fent activitat algun dia s´acabi trencant el menisc, o no! Un altre consell, per si no ho sabies correr és el pitjor que li pots fer a les teves articulacions, tan com sí les tens en molt bon estat com en un estat terminal. El anar a correr s´ha acabat si no vols arribar a vell sense fer servir caminador i que no et robin la pensió a la sortida de la caixa.


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 20:36

ok, Benet,
d´això de deixar de córrer ja me n´havia fet la idea i mira que havia fet quilòmetres, i el tema de la natació el tindré molt en compte.
El que calgui per poder tornar a fer muntanyeta
gràcies
pedret


   Ocultar todas las respuestas      
Friday 23 june 2006 - 21:39
Hola,
 M´acaven d´operar del menisc intern, concretament de la banya posterior, crec que es el més frequent. Aviam com anirà la recuperació. Jo he arribat a pensar que quan corro o camino les meves cames tenen una mica forma de "O"(només al caminar pq en estàtic tinc les cames totalment rectes, el problema ve dels turmell i els genolls ho han de compensar) i això fa que el menisc intern rebi més pressió, les sabates és gasten de la part exterior. Per aquest motiu vull fer-me unes bones plantilles que m´equilibrin la pitjada. Li vull comentar al metje aviam que en pensa.
Sort company i que poguem fer molta muntanya, però amb moderació que si no el cos passa factura.
Sort

   Ocultar todas las respuestas      
Saturday 24 june 2006 - 11:06
     Buenos días.Me gustaría poder entender la mayoría de los mensajes que escribís para aprender un poco más sobre este tipo de lesiones así como casos particulares,pero estoy pez en el idioma.
     Pedret,la recuperación normal viene a ser de unos dos-tres meses,y cuando digo normal quiero decir hacer caso a las indicaciones del cirujano en cuanto a rehabilitación y tiempos de reposo.Has de tener paciencia,ejercitar y fortalecer lo mejor que puedas esa rodilla,siguiendo una rutina diaria de trabajo metódica e intentando hacer más esfuerzos a medida que notes que el trabajo de recuperación dá sus frutos.En ningún caso trates de forzar,lo único que obtendrás casi seguro son molestias,inflamaciones,otras posibles lesiones derivadas de la anterior y,a veces,una sensación de impotencia tremenda,y eso para toda la vida.Las bravuconadas o las insensateces pasan factura durante el resto de tu vida.Paciencia y buena rehabilitación.Suerte..

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies