Montaña General
![]()
![]()
![]()
Bueeeeeno, yo esperaba más... ¿también ha pagado Francia para que saquen sus estaciones de esquí? No me acordaba de todas las que hay.
La zona es la que más me gusta, sí, pero qué rápido todo...![]()
![]()
![]()
Aneto, perdiguero, Posets, demasiado rápido. La segunda parte me gustó más, la cascada de Gavarnie sí que moló pero no salió casi la Escupidera, ni el Taillón... bueno, es lo que hay. Felicidades porque la calidad es muy buena.
33 Respuestas
Última respuesta Thursday 14 december 2006 - 17:18
a mi me gusto el capitulo sabiendo que solo dura unos 20 minutos pues esta muy bien, a esperar el proxima, apa deu!!
"" Argumento:
Haremos un recorrido por los Pirineos desde el aire, ofreciendo una prespectiva inusual al espectador. Las imágenes del paisaje se acompañan de referencias a la fauna y flora, la historia, el patrimonio arquitectónico, el arte, la literatura, la gastronomía y el folklore, aspectos que dan de ésta una región única y especial."""""
Con lo cual cuando ves esta serie no te pilla por sorpresa lo que vas a ver y si salen mas montañas, cimas que conoces que has estado, cualquier lugar que salga pues te gusta mas, y cuanta mas montaña pues mas te gusta el capitulo, pero no hemos de olvidar de que va todo el programa
Saludos a todos
Holaaa
deixant de banda les 4 cosetes que ens agradaria no
veure,
TIOOOOOS, QUE EL PROGRAMA ES COLLONUUUUUT!!!
v´sss
Una chica... t´estimo!
Totalment d´acord en tot!!!
Sento si a vegades m´encabrito. Sóc massa visceral. He fet moltes coses a la tele, però aquesta ha estat molt especial. Per tot plegat. Perquè han estat mesos de preparació, perquè he esmerçat moltes hores en no cagar-la rotulant una cosa per una altra, perquè he revisat els guions mil vegades per encabir una llegenda o un comentari curiós, perquè m´ha dolgut sacrificar molts planos, I PERQUÈ M´ESTIMO MOLT EL PIRINEU, que és de lo millor que tenim a tocar de casa. Vaig fer aquest any un documental sobre els 50 anys del parc nacional d´Aigüestortes i Sant Maurici (i és que sóc afortunat!) que es va emetre un diumenge d´agost a la tarda i es clar el van veure quatre gats. Ara aconseguim estar al prime-time de TV3 i jo cobraré el mateix el vegi molta gent o poca. Si el veu molta gent, hi haurà més possibilitats de fer més coses d´aquest estil. I no les he de fer jo! Però per sort tinc l´oportunitat de fer programes dels que després m´en puc sentir orgullós. Altres temps vindran en que segurament hauré de fer el que toca i callar. Tampoc després defensaré l´indefensable en fòrums. Però si no tenen èxit, aquest tipus de programes els desterraran al C33 els diumenges a la tarda. I encara ens faran un favor!
Per lo demés gràcies pel comentari i sento si m´ha bullit la sang massa depressa.
Una abraçada
Hola,
En primer lloc, voldria agrair-te (senyor Carles Canet) el temps que dediques a donar explicacions en uns quants fòrums, quan en realitat, no tens cap mena dobligació a fer-ho. Es nota que tagrada la teva feina i que te la prens a pit, i puc entendre que thagis pres algunes opinions, la meva inclosa, com un atac personal. Tanmateix, és el risc que es corre en aquest tipus de situacions. Però dit això, voldria reiterar-te que crec que com jo, molta gent que ens agrada la muntanya, i que, no tequivoquis, no detestem ni odiem a mort als practicants de lesquí alpí ni apliquem un maniqueísme extrem a lexistència de pistes desquí, ans el contrari (almenys en el meu cas), ens sentim PROFUNDAMENT decepcionats amb el programa. Personalment, i a risc de ser titllat de fer comentaris surealistes, crec que el problema és que heu volgut abarcar massa territori pel temps i/o diners dels que disposàveu, perquè mimagino que tu i els productors de la sèrie saben de sobres el cost duna hora de vol dun helicòpter . No vull entrar en enumerar les coses que no apareixen en la sèrie, algunes de les quals són francament imperdonables, també sigui dit, però és que almenys jo, i em consta que a moltes altres persones, no totes amants de la muntanya, això no és el què esperàvem. És que francament, i sense ànim dofendre, sembla un Catalunya des de laire amb pistes desquí i amanit amb imatges fugaces i fragmentàries de les muntanyes més emblemàtiques. És clar que ningú sesperava que sortís un pla de 360 graus de les agulles Txihatxef, Franqueville i Argarot durant una trentena de segons amb una narració èpica de la seva primera ascensió, però per ser honestos, hauries dadmetre que amb el territori que abarcava el capítol que es va emetre ahir a la nit (perquè em sembla que no em vaig fotre una empanada amb la TDT ni em vaig confondre amb lhora!) es podrien fer tres capítols sencers de Els Pirineus des de laire. En fi, que em sap greu no poder fer una ensabonada i un massatge a la sèrie que has ajudat a crear, però almenys pensa que han hagut de passar 4 capítols perquè exterioritzés la meva profunda decepció, i només això, que malauradament, em sembla que no és única.
Apreciado Carles,
Sin duda estamos mirando Los Pirineos des de el aire...entre otras cosas porque no tenemos cobertura TDT en mi zona, si mal no lo escuché y la memoria des de ayer por la noche la primera ascensión a Aneto fue el año 1842 y ciertamente el Cilindro de Marboré tiene forma de cabeza de tortuga visto des de el aire . Creo que hace falta coger con matizes las opiniones y las críticas que se hagan desde el foro, criticas que por otra parte siempre has encajado perfectamente bien y a menudo has compartido. A pesar de todo la crítica siempre es bienvenida, cuando menos significa que la gente gente se mira el programa y formula una opinión, supongo que para los realizadores esto siempre es agradable si bien entiendo que gustan mucho más los elogios que lo contrario. Desde un punto de vista estricto de montaña o mejor dicho alpinismo, el tercero y el cuarto capítulo son sin duda mejores que el rpiemro y el segundo, tal y como ya comentaste en su día. Si queremos elogiar el capítulo en cuestión, el cuarto quiero decir, pues hay motivos de sobra para hacerlo, pero de bien seguro sabes que es más fácil encontrar los ´defectos´ o las cosas que menos gustan que no las más agradables....básicamente las vemos más o las recordamos más. Una cosa que precisamente ayer estuvimos comentando durante el programa es precisamente que en todas las cumbres salía gente...y largamos un ostrasi es verdad cuando el comentario de la cabeza de tortuga...además iba diciendo mira aquí he estado, esta cumbre la tengo en la cole,....esta también, etc-....de forma que el programa consigue en gran medida uno de los objetivos que supongo pretendiais A la vez también surgieron los comentarios inevitables y creo que totalmente comprensibles de ostras, no se han dejado ninguna estación de esquí, o bien la cierta discrepancia con los comentarios sobre el Midi de Bigorre si consideramos que entre la gente que practicamos el montañismo no nos gusta demasiado la ubicación de determinadas cosas a las cumbres. De todas maneras , algunos comentarios sobre el Midii de Bigorre estuvieron también interesantes. Yo creo que nadie critica el trabajo personal del equipo del programa en el cual te incluyes pero es obvio que cada uno de nosotros haría el programa de manera diferente.....al menos en teoría..puesto que después en la práctica pues hay muchos factores que influyen en el resultado final. Evidentemente que hay muchisimas cosas mejorables, supongo que tú mismo debes ser de mi misma opinión, y probablemente todos nosotros prefeririamos poder disfrutar las imágenes con más tiempo...pero obviamente el tiempo es el que es. Alguien como yo que además no fercuenta las pistas de esquí es lógico que prefiriera invertir aquellos minutos en imágenes de otros lugares más conocidos o más agradables a nivel personal...pero a la vez entiendo que del mismo modo que la visión de una cumbre a mí me aporta recuerdos, entiendo que la visión de una determinada estación de esquí a alguien también puede aportar. Y como que en este mundo hay de todo y por todo el mundo pues creo que habéis conseguido un programa con un cierto equilibrio. Y finalmente las discrepancias entre la falca publicitaria y la realidad del programa pues también se han de entender. Ciertamente sólo sale montaña y alguien se podría esperar sólo montaña...pero Pirineos nos guste o no son montaña, pueblos, iglesias, cultura, esquí, y edificaciones a la cumbre del Midi. Supongo que desde un punto de vista de marketing vendían más las imágenes de lugares ´paradisíacos´ y solitarios (tampoco salen alpinistas en ninguna cumbre creo recordar) que no sólo estaciones de esquí que quizás serían más propias de otros programas.
Bien, toda esta parrafada sería finalmente por concluir que la crítica es la crítica y que siempre se saca algo positiva de ella, por negativa que sea. Y a la vez pues agradecer al equipo que aunque sea sólo un día por semana me permitan recordar aquellas montañas y lugares que he ido coleccionando a lo largo del tiempo, la colección de las cuales retomaré tanto pronto como me sea nuevamente posible.
Saludos
Crec que per ser objectius amb la valoració del programa, cal que ens fem algunes preguntes. Quin percentatge de muntanyencs veu el programa ? Esquiadors ? Públic en general ? Es normal que els que fem muntanya preferim veure muntanyes, però som un percentatge petit de l´audiència. S´ha d´entendre que el programa cal que sigui rendible econòmicament i les estacions son una font mes d´ingressos. Penso que el Carles ha estat prou sincer en el que ens trobaríem. Com a muntanyenc m´hauria agradat com a tots molta mes muntanya i menys estacions d´esquí, però si hem poso a la pell dels qui han fet el programa i sabent qui el veuria després, crec que no l´hauria fet massa diferent. Bona feina Carles. ![]()
Cabria la possibilitat d´una versió destinada a programes tipus temps d´aventura ? ![]()
Muchas gracias por tus elogios a pesar de que me permitirás que discrepe de ellos. En cualquier caso, no me propongas como moderadora del foro, gente hay que realizan esa labor mucho mejor de lo que yo sería capaz, además de que prefiero mantenerme al margen de algunas cosas, sobretodo en estos momentos.
Tienes razón en tu crítica para con el idioma, suelo escribir en castellano para mejor comprensión pero esta vez ( y sin ánimo de levantar nuevos revuelos en relación a la linguística) pues me he sumado al idioma que llevaba la conversación. Para subsanar el problema y corregir el error, he colgado también la traducción del primer post. Gracias por la ´crítica´ ![]()
Y por último, me acaban de recordar que creo que sí coincidimos ...en el MS de Viadós puede ser.
Saludos
no se si sabes q montgros es el q ha participado en la última edición de la Alpina de Benasque - Posets ... jeje
Vaya
No entenc el perquè de tantes crítitques a un programa així. Hi molts pics emblemàtics al Pirineu (no només els 3000) i l´espai temporal del què disposa el programa és molt reduït. Només volia fer una reflexió... Si hi ha 6 capítols de 20 minuts cada un, dóna un total de... 120 min de programa. Només que es vulguin mostrar tots els 3000 del Pirineu (que si no ho tinc mal entés són gairebé 200) no dóna ni a 1 minut per pic, i això sense contar pics com el Montardo, que no superen el límit dels 3000 però també tenen un gran encant. Hauríem d´estar tots felicitant al Carles per aconseguir reunir tantes imatges en tant poc temps, combintant-ho alhora amb la obligació de satisfer als de TV3 i a tota l´audiència no montanyera que es mira el programa amb uns altres ulls.
Carles, a mi em sembla fantàstica la feina que has fet i m´indigna que hi hagi gent que et crítica tant efusivament. Moltes felicitats pel programa!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.