La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >Pirineus desde l´aire, programa 4

Montaña General

volver al indice del foro.

Wednesday 13 december 2006 - 08:44:04

Pirineus desde l´aire, programa 4

Bueeeeeno, yo esperaba más... ¿también ha pagado Francia para que saquen sus estaciones de esquí? No me acordaba de todas las que hay.

La zona es la que más me gusta, sí, pero qué rápido todo...

Aneto, perdiguero, Posets, demasiado rápido. La segunda parte me gustó más, la cascada de Gavarnie sí que moló pero no salió casi la Escupidera, ni el Taillón... bueno, es lo que hay. Felicidades porque la calidad es muy buena.

expandir todo contraer todo 33 Respuestas Última respuesta Thursday 14 december 2006 - 17:18

Wednesday 13 december 2006 - 09:07
Yo también esperaba más.

La impresión que me quedó al finalizar el programa fue: Que rápido ha pasado el capítulo que más estábamos esperando !!!

Quizá de tanto decirlo se tienen unas expectativas demasiado altas ........

De todas maneras Carles te felicito a tí y a todo el equipo del programa por el trabajo que habéis hecho, y mi particularmente me hace mucha ilusión reconocer los lugares en los que he estado.

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 13 december 2006 - 09:21

a mi me gusto el capitulo sabiendo que solo dura unos 20 minutos pues esta muy bien, a esperar el proxima, apa deu!!

Wednesday 13 december 2006 - 09:34
A mi tambien me gustó Ayanami!

Está claro que el tiempo es limitado y hay tantas cosas para sacar en pantalla en tan poco tiempo que el capitulo se hace muy corto. En 20 minutos solo se puede hacer un resumen de la zona, pués te podrias tirar horas para explicarlo todo.

Y si Carles, el lago de Oô, muy muy guapo!

Hasta el próximo!

Salut!

Wednesday 13 december 2006 - 09:39
Hola,

No voldria ser massa dur, però crec que des del punt de vista dels excursionistes-alpinistes-aficionats a la muntanya en general, es pot dir que aquest programa és una DECEPCIÓ SENSE PALIATIUS, i no cal entrar a posar-li adjectius, més que res per no fer massa sang. També és cert, que pels amants de l´esquí i el gran públic en general, el programa no els deu semblar tant malament. És que trobo molt fort que es passin el Cotiella, el Bachimala, la vall de Chistau, etc pel folre dels pebrots i en canvi, es detalli amb precisió quirúrgica l´any d´obertura de diverses pistes d´esquí i el seu domini esquiable i es lloïn les qualitats de l´observatori del Midi de Bigorre, que dit sigui de pas, no dubto que les tingui. En fi, ja sabem que una hora de vol d´helicòpter, amb el problema de la logística del carburant, l´equip especial de filmació que es requereix, el problema d´haver de volar per sobre els 3000 metres durant molta estona, etc, és una cosa molt costosa i complexa, però com ja he dit, crec que pels amants de la muntanya aquest programa és una absoluta i estrepitosa decepció.

Wednesday 13 december 2006 - 11:41
Collons Ctesifone, sort que no volies ser dur!
Jo tampoc són una fan de l´esquí, de fet només he esquiat un cop en la meva vida, però com que m´apassiona la muntanya  l´esquí forma part d´ella, d´alguna manera, tampoc em va decebre tant el docu.
Que podria haver tret moltes més coses....obviament...però el temps és limitat i suposo que per l´època en que estem i l´auge de l´esquiada que vindrà d´aquí res...aquesta era la millor opció que han trobat.
Paciència...ja veuràs com en un altre capítol trobaràs més satisfaciió. Cal contentar a tothom!
Eva

Wednesday 13 december 2006 - 13:48
Massa dur no, realista...
Que ens van avisar? i tant, però ens ha avisat el director del programa en un fòrum específic de muntanya.
Ja vaig fer una intervenció i em tornaré a repetir sobre el tema; està clar que la pela és la pela (segur que si es fa aquest programa sobre l´Alpujarra es paga amb diner públic i dura un mes sencer) però tampoc ho hem de polititzar. Que n´hi ha de "peatges" evidentment, tots els paguem i que hi ha compromisos i que el públic majoritari mana.... fins aqui tot d´acord, però em torno a referir a la propaganda que han fet d´aquesta sèrie: fixeu-vos be que a les promos no surt ni un campanar, ni un poble, ni una estació d´esqui... per mi això és vendre gat per llebre, ja que si durant els vint minuts es reparteix muntanya, campanars, poblets i estacions d´esqui amb un criteri X, a la promo hauria de reflexar el mateix.

Si, les imatges del pirineu central son mes espectaculars que la perifèria, n´hi ha més  només per densitat de cims...no pq hi hagi una especial sensibilització amb la muntanya.
Els muntanyencs quan ens ve al cap el Pirineu, és això, muntanyes i ja està, ni guerres, ni fortificacions, ni tours de frança ni observatoris (i mira que dir que és un dels cims més macos del pirineu... això abans de fotre-hi tanta ferralla!!). En fi, que igual que a tu, em sembla fluix, molt fluix.

Wednesday 13 december 2006 - 14:59
Salut companys!
Esteu mirant de veritat la sèrie de "Els Pirineus des de l´aire" a TV3 o us heu fotut una empanada conectant la TDT i esteu veient una altra sèrie?
La sèrie de la que jo em responsabilitzo és una que fan els dimarts a la nit (després de 10 minuts d´anuncis i promocions, tot sigui dit)
En el capìtol 4 d´aquesta serie, que em sembla que és del que es parla aquí és aquell en què:
- de 270 línies de guió (i us juro que no he fet trampa i les he comptat metódicament)n´hi han 23 que parlen de l´esquí, 13 de ciclisme, 10 del Migdia de Bigorra, 154 DE MUNTANYA, ALPINISME I ESPAIS NATURALS i 70 de pobles.
- de gent fent esquí s´en veu molta més. Els dies de gravació es van haver de concentrar molt. A les pistes d´esquí sempre s´hi veu gent perquè hi ha afortunats que poden esquiar entre setmana. Igualment hi ha gent que pot fer alpinisme entre setmana i gràcies a ells hem pogut gravar moltissims cims amb gent a dalt o caminant. I SURTEN TOTS!. Malauradament no tenia el vostre telèfon per dir-vos que un dimarts a les 12:30 estiguessiu penjats fent escalada en gel a Gavarnia fins que arrivessim nosaltrres per poder-vos gravar. Que us penseu, que no ho hagués preferit???? Però sencillament ha sortit tot el que hem pogut arreplegar. I en molts casos això ha significat estar donant mitja hora de voltes per fer temps a que l´alpinista en qüestió arrivés a dalt del cim. I després gravar-lo molt ràpid perquè després de l´esforç per arrivar a un lloc en el que esperes trobar tota la tranquilitat del món i disfrutar de les vistes, no tocar massa els collons amb un helicòpter que et va donant voltes per sobre. I demano disculpes des d´aquí a tots els que hem emprenyat.
- pel folre dels pebrots he intentat no passar-me res. Si més no, no més coses de les que es passa algú quan fa comentaris totalment surrealistes. Entre altres coses he fet la travessa Mont Perdut-Vignemale i en tinc un gran record muntanyenc. En aquest capítol surten coses entranyables per mi i les he mimat. Perquè ningú parla del refugi de Tucarroya, que també surt? dels Astazou? del cilindre de Marboré que realment des de l´aire té forma de cap de tortuga? Ja ho sabieu? de les valls de Benasc, Pineta i Bielsa, que surten precioses? del trencalós, que costa un culló distingir-lo a Kms de distància i a 3000 m. d´alcada? de la gruta de Casteret i la Bretxa de Roldan? del llac de Gaube i el refugi de Baissellance? del llac d´Oô? de lo espectacular que es el plano de la cascada de cua de cavall a Gavarnia? del Sr. , típic alpinista, que surt al cim de Posets? del grup que surtb a dalt la Munia? de l´espectacularitat del Gerbats? de lo maco que és el Turbón? de....?
I critiqueu només que us falta el Bachimala i una vall???? No m´els he passat pel forro. Sencillament no hi cap tot i he hagut de triar. Si hagués posat el Bachimala ara us faltaria el Perdiguero o el Posets.
Amb quin dret podeu afirmar que no hi ha cap esquiador que sigui amant de la muntanya? Perquè és més important dir l´any en que es va pujar per primera vegada l´Aneto (que es va dir, el que passa és que no ho vàreu sentir perquè estaveu encegats pensant en els vostres "enemics" els esquiadors) que l´any en que es va inaugurar una de les pistes d´esquí?
He perdut, o guanyat, molt de temps donant explicacions i comentant la sèrie a varis fòrums. Això ho faig perquè vull i disfruto amb la meva feina i amb aquesta sèrie en particular. A més em vaig comprometre a respondre a dubtes i comentaris. El que ja no faré serà respondre a alucinacions varies i barbaritats que no sé a on porten.
I sense ganes de fer mala sang.
Una abraçada
Carles

Wednesday 13 december 2006 - 15:17
Ep Tranquilo

A mi la única critica q se me ocurre es q la zona da para dos capitulos en uno es dificil
meterlo todo...

Wednesday 13 december 2006 - 15:25
Benvolgut Carles,

Sens dubte estem mirant Els Pirineus desde l´aire...entre altres coses perque no tenim cobertura TDT a la meva zona, si mal no ho vaig sentir i la memòria desde ahir a la nit no hem falla la primera ascensió a l´Aneto va ser l´any 1842 i certament el Cilindro de Mrabore té forma de cap de tortuga vist desde l´aire  . Crec que cal agafar amb matissos les opinions i les crítiques que es facin des del forum, crítiques que per altra banda sempre has encaixat perfectament bé i sovint has compartit. Malgrat tot la crítica sempre és benvinguda, si més no significa que la gent es mira el programa i en formula una opinió, suposo que pels realitzadors això sempre és agardable si bé entenc que agraden molt més els elogis que al contrari. Des d´un punt de vista estricte de muntanya o millor dit alpinisme, el tercer i el quart capitol sons sens dubte millors que el rpimer i el segon, tal i com ja vares comentar en el seu moment. Si volem elogiar el capítol en qüestió, el quart vull dir, doncs hi ha motius de sobres per fer-ho, però de ben segur saps que és més fàcil trobar els ´defectes´ o les coses que menys agraden que no les més agradables....bàsicament les veiem més o les recordem més. Una cosa que precisament ahir varem comentar durant el programa és precisament que a tots els cims sortia gent...i vam deixar anar un osti és veritat quan el comentari del cap de tortuga...a més anava dient mira aquí he estat, aquest cim el tinc a la cole,....aquest també,etc-....de manera que el programa aconsegueix en gran mesura un dels objectius que suposo cercaveu. Alhora també van sorgir els comentaris inevitables i crec que totalment comprensibles de ostrs, no s´han deixat cap estació d´esquí, o bé la certa discrepança amb els comentaris sobre el midi de Bigorre tenint en compte que entre la gent que practiquem el muntanyisme no ens agrada gaire la colocació de determinades coses als cims. De tota manera , alguns comentaris sobre el midi de bigorre varen estar també interessants. Jo crec que ningú critica la feina personal de l´equip del programa en el qual t´inclous però és obvi que cadascú de nosaltres faria el programa de manera diferent.....almenys en teoria..ja que després a la pràctica doncs hi ha molts factors que influeixen en el resultat final. Evidentment que hi ha moltissimes coses millorables, suposo que tu mateix en deus ser del mateix parer, i probablement tots nosaltres prefeririem poder deleitir les imatges amb més temps...però obviament el temps és el que és. Algú com jo que a més no frecuenta les pistes d´esquí és lògic que preferís invertir aquells minuts en imatges d´altres indrets més coneguts o més agradables a nivell personal...però alhora entenc que de la mateixa manera que la visió d´un cim a mi m´aporta records, entenc que la visió d´una determinada estació d´esquí a algú també n´hi pot aportar. I com que en aquest món hi ha d´haver de tot i per tothom doncs crec que heu aconseguit un programa amb un cert equilibri. I finalment les discrepances entre la falca publicitària i la realitat del programa doncs també s´han d´entendre. Certament només surt muntanya i algú es podria esperar només muntanya...però Pirineus ens agradi o no són muntanya, pobles, esglèsies, cultura, esquí, i edificacions al cim del midi. Suposo que des d´un punt de vista de marqueting venía més la colocació d´imatges d´indrets ´paradísiacs´ i solitaris (tampoc surten alpinistes a cap cim a la falca crec recordar) que no només estacions d´esquí que potser serien més propies d´altres programes.
Bé, tota aquesta parrafada seria finalment per concloure que la crítica és la crítica i que sempre se´n treu alguna cosa positiva d´ella, per negativa que sigui. Ì alhora doncs agraïr a l´equip que encara que sigui només un dia per setmana em permetin recordar aquelles muntanyes i indrets que he anat col.leccionant al llarg del temps, la col.lecció de les quals rependré tant aviat com em sigui novament possible.
Salutacions

Wednesday 13 december 2006 - 15:28
El problema de esto es que cuando hemos visto anunciado capitulos de "pirineus desde l´aire" todo el mundo a pensado que  solo se emitirian cosas de montaña, pk es el deporte  que practicamos los de esta web, caiendo nosotros mismos en ese error, el pirineo abarca muchas cosas mas,   mire en internet para informarme y este era el argumento:

"" Argumento:

Haremos un recorrido por los Pirineos desde el aire, ofreciendo una prespectiva inusual al espectador. Las imágenes del paisaje se acompañan de referencias a la fauna y flora, la historia, el patrimonio arquitectónico, el arte, la literatura, la gastronomía y el folklore, aspectos que dan de ésta una región única y especial."""""

Con lo cual cuando ves esta serie no te pilla por sorpresa lo que vas a ver y si salen mas montañas, cimas que conoces que has estado, cualquier lugar que salga pues te gusta mas, y cuanta mas montaña pues mas te gusta el capitulo, pero no hemos de olvidar de que va todo el programa

Saludos a todos

Wednesday 13 december 2006 - 15:29
Benvolgut Quim76:
Sóc el responsable màxim de la sèrie i així ho asumeixo, amb les errades i els encerts. Escric als quatre fòrums que en certa manera segueixen la sèrie (aquest, racó català, pirineus3000 i rocs&pics) i no en tinc cap obligació. Tampoc tinc cap obligació de demanar disculpes per les errades. Si ho faig és perquè m´estimo el Pirineu, crec que sóc un privilegiat per haver pogut fer aquesta sèrie (i haver cobrat per fer una cosa per la que hagués pagat) i perquè en certa manera penso que s´ha de donar la cara quan fas una feina de cara al públic.
Del que ja no sóc responsable és de les "promos". Aquestes les fa directament TV3 i les fa com els hi sembla convenient. Si no estàs d´acord amb elles faries bé d´escriure´ls directament. Per això tenen un nou servei d´atenció a l´espectador.
 També els hi vaig demanar que obrissin un fòrum per concentrar allí la informació i no tornar-me boig. Programes que no se´ls mira ningú el tenen. Ni cas.
També com a productora ens sentim perjudicats per ser l´únic programa que s´emet darrera de 10 minuts d´anuncis, quan tots els que van a la nostra hora s´enganxen amb "El Temps". Tot i així, líders d´audiència, cosa que com a muntanyenc és el que més ilusió em fa. És el preu de l´éxit. Potser així aconseguim que certes hores no estiguin plenes d´operacions triumfals i germans grans. Aquest és l´únic peatge (i t´ho prometo) d´aquesta sèrie. El de demostrar que certs programes a certes hores també funcionen. Si entre tots (alpinistes, escaladors, esquiadors, naturalistes, amants del romànic, pobladors de l´alta muntanya, guardes de refugis, boletaires, pixapins, els de can fanga,...) no ho entenem així i només veiem les coses tres dolentes enlloc de felicitar les tres bones s´ens acaba el poder veure, ni que sigui d´esquitllada, a dues persones preparant-se per passar el pas de Mahoma o el trencalós volant a tres mil metres d´alçada. T´ho diu un que sap de què va el tema perquè n´ha fet la seva professió. I espero que duri.
Un plaer
Carles  

Wednesday 13 december 2006 - 16:02

Holaaa

deixant de banda les 4 cosetes que ens agradaria no
veure,

TIOOOOOS, QUE EL PROGRAMA ES COLLONUUUUUT!!!

v´sss

Wednesday 13 december 2006 - 16:09

Una chica... t´estimo!
Totalment d´acord en tot!!!
Sento si a vegades m´encabrito. Sóc massa visceral. He fet moltes coses a la tele, però aquesta ha estat molt especial. Per tot plegat. Perquè han estat mesos de preparació, perquè he esmerçat moltes hores en no cagar-la rotulant una cosa per una altra, perquè he revisat els guions mil vegades per encabir una llegenda o un comentari curiós, perquè m´ha dolgut sacrificar molts planos, I PERQUÈ M´ESTIMO MOLT EL PIRINEU, que és de lo millor que tenim a tocar de casa. Vaig fer aquest any un documental sobre els 50 anys del parc nacional d´Aigüestortes i Sant Maurici (i és que sóc afortunat!) que es va emetre un diumenge d´agost a la tarda i es clar el van veure quatre gats. Ara aconseguim estar al prime-time de TV3 i jo cobraré el mateix el vegi molta gent o poca. Si el veu molta gent, hi haurà més possibilitats de fer més coses d´aquest estil. I no les he de fer jo! Però per sort tinc l´oportunitat de fer programes dels que després m´en puc sentir orgullós. Altres temps vindran en que segurament hauré de fer el que toca i callar. Tampoc després defensaré l´indefensable en fòrums. Però si no tenen èxit, aquest tipus de programes els desterraran al C33 els diumenges a la tarda. I encara ens faran un favor!
Per lo demés gràcies pel comentari i sento si m´ha bullit la sang massa depressa. 
Una abraçada 

Wednesday 13 december 2006 - 16:21

Hola,

En primer lloc, voldria agrair-te (senyor Carles Canet) el temps que dediques a donar explicacions en uns quants fòrums, quan en realitat, no tens cap mena d’obligació a fer-ho. Es nota que t’agrada la teva feina i que te la prens a pit, i puc entendre que t’hagis pres algunes opinions, la meva inclosa, com un atac personal. Tanmateix, és el risc que es corre en aquest tipus de situacions. Però dit això, voldria reiterar-te que crec que com jo, molta gent que ens agrada la muntanya, i que, no t’equivoquis, no detestem ni odiem a mort als practicants de l’esquí alpí ni apliquem un maniqueísme extrem a l’existència de pistes d’esquí, ans el contrari (almenys en el meu cas), ens sentim PROFUNDAMENT decepcionats amb el programa. Personalment, i a risc de ser titllat de fer comentaris surealistes, crec que el problema és que heu volgut abarcar massa territori pel temps i/o diners dels que disposàveu, perquè m’imagino que tu i els productors de la sèrie saben de sobres el cost d’una hora de vol d’un helicòpter . No vull entrar en enumerar les coses que no apareixen en la sèrie, algunes de les quals són francament imperdonables, també sigui dit, però és que almenys jo, i em consta que a moltes altres persones, no totes amants de la muntanya, això no és el què esperàvem. És que francament, i sense ànim d’ofendre, sembla un “Catalunya des de l’aire” amb pistes d’esquí i amanit amb imatges fugaces i fragmentàries de les muntanyes més emblemàtiques. És clar que ningú s’esperava que sortís un pla de 360 graus de les agulles Txihatxef, Franqueville i Argarot durant una trentena de segons amb una narració èpica de la seva primera ascensió, però per ser honestos, hauries d’admetre que amb el territori que abarcava el capítol que es va emetre ahir a la nit (perquè em sembla que no em vaig fotre una empanada amb la TDT ni em vaig confondre amb l’hora!) es podrien fer tres capítols sencers de “Els Pirineus des de l’aire”. En fi, que em sap greu no poder fer una ensabonada i un massatge a la sèrie que has ajudat a crear, però almenys pensa que han hagut de passar 4 capítols perquè exterioritzés la meva profunda decepció, i només això, que malauradament, em sembla que no és única.

Wednesday 13 december 2006 - 16:43
Benvolgut Carles:

A "una chica" ya la propuse una vez como moderadora de este foro porque tiene un sentido común fuera de lo ídem... en este caso concreto sólo le echaría en cara no hacer una traducción de su comentario pa que lo pille todos los habituales y demás   En el 2003 "monté un pollo" nada menos que con el güebmaster por diferencias de apreciación sobre un accidente en el que la descubrí haciendo gala de una moderación no sólo envidiable sino deseable (dicho lo dicho, digo también que no la conozco  y que estoy de acuerdo con su post al 100%). Yo ya te felicité por el anterior capítulo.
Al respecto del que nos ocupa y en mi opinión personalte diré que me sigue pareciendo muy bueno pero que quizás nos hemos creado - yo, vía este foro, el resto no lo sé - excesivas expectativas. Para mí, el "mix" de todo lo que sale es más acertado en el anterior aunque haya vibrado más con éste por los protagonistas del mismo (montañas). 
En cualquier caso, sigo reiterando mis felicitaciones al equipo y seguiré viendo (y grabando) el resto de la serie.
Es tan sólo una opinión.

Wednesday 13 december 2006 - 16:52
Benvolgut Ctsifone:
Primer de tot de senyor res. Carles i tots estarem més cómodes. Em disculpo pel to anterior. Accepto les teves crítiques de tot cor i només em sap greu una cosa: que et sentis profundament decepcionat amb el programa. Canviaria la teva decepció per 50.000 espectadors el proper dia. Però no hi puc fer res. Almenys ara.
La veritat és ue

Wednesday 13 december 2006 - 17:05
Cullons! Se m´ha penjat!
Continuo.
No puc estar d´acord amb tu en que la zona requeria tres capítols. Per mi en requeria 10!. De totes maneres no saps lo dur que pot ser una negociació amb una televisió perquè emeti mitja hora de documental a dos quarts de deu de la nit. Ens vam trobar en que teniem sis capítols només i que els Pirineus eran igual de grossos. Per tan només tocava una cosa: o retallar o no fer-ho. Vam decidir fer-ho i algunes conseqüències en són ara visibles. També vist l´èxit ara TV3 en voldria 10 capítols més. Per això s´ha negociat un capítol resum ( a petició seva, ja que no diran mai que és mascle si no li veuen els cullons) en el que no sortirem a gravar res més, però només el penso muntar amb pics, valls, boscos i natura. Ni pistes, ni pobles, ni esglésies,... Espero que us compensi als decepcionats tot i que les agulles Txihatxef, Franqueville i Argarot tampoc sortiran. No vull cap ensabonada ni cap massatge (en tinc prou havent disfrutat fent la sèrie) i gràcies per haver aguantat quatre capítols abans d´exterioritzar la teva decepció. Si n´aguantes dos més (en els que no surt cap estació d´esquí) crec que veuràs coses qui t´agradaran. Almenys això espero.
Una abraçada i gràcies per la teva opinió
Carles  

Wednesday 13 december 2006 - 17:14
Estimat Carles,

Disculpes absolutament innecessàries, perquè en cap moment m´he sentit ofès pel to emprat en cap del teus posts. És més, entenc que quan fas una cosa que penses que és bona i algú no ho veu així, et puguis sentir atac personalment. A mi em passa el mateix.
Només volia transmetre allò que vaig sentir ahir, durant i un cop acabat el programa, que crec que té més de sentiment d´oportunitat perduda d´ensenyar llocs maravellosos que no pas de crítica. Tanmateix, segons el què dius i parlant amb la gent, no cal que pateixis, perquè el programa és un èxit. I t´agraeixo molt que canviéssis la meva decepció per 50.000 espectadors si poguéssis. Això, i perdre el temps comentant la jugada en fòrums com aquest diu molt del teu afany de millorar.

Wednesday 13 december 2006 - 17:22

Apreciado Carles,
Sin duda estamos mirando Los Pirineos des de el aire...entre otras cosas porque no tenemos cobertura TDT en mi zona, si mal no lo escuché y la memoria des de ayer por la noche la primera ascensión a Aneto fue el año 1842 y ciertamente el Cilindro de Marboré tiene forma de cabeza de tortuga visto  des de el aire . Creo que hace falta coger con matizes las opiniones y las críticas que se hagan desde el foro, criticas que por otra parte siempre has encajado perfectamente bien y a menudo has compartido. A pesar de todo la crítica siempre es bienvenida, cuando menos significa que la gente gente se mira el programa y formula una opinión, supongo que para los realizadores esto siempre es agradable si bien entiendo que gustan mucho más los elogios que lo contrario. Desde un punto de vista estricto de montaña o mejor dicho alpinismo, el tercero y el cuarto capítulo son sin duda mejores que el rpiemro  y el segundo, tal y como ya comentaste en su día. Si queremos elogiar el capítulo en cuestión, el cuarto quiero decir, pues hay motivos de sobra para hacerlo, pero de bien seguro sabes que es más fácil encontrar los ´defectos´ o las cosas que menos gustan que no las más agradables....básicamente las vemos más o las recordamos más. Una cosa que precisamente ayer estuvimos comentando durante el programa es precisamente que en todas las cumbres salía gente...y largamos un  ostras
i es verdad cuando el comentario de la cabeza de tortuga...además iba diciendo mira aquí he estado, esta cumbre la tengo en la cole,....esta también, etc-....de forma que el programa consigue en gran medida uno de los objetivos que supongo pretendiais A la vez también surgieron los comentarios inevitables y creo que totalmente comprensibles de  ostras, no se han dejado ninguna estación de esquí, o bien la cierta discrepancia con los comentarios sobre el Midi de Bigorre si consideramos que entre la gente que practicamos el montañismo no nos gusta demasiado la ubicación de determinadas cosas a las cumbres. De todas maneras , algunos comentarios sobre el Midii de Bigorre estuvieron también interesantes. Yo creo que nadie critica el trabajo personal del equipo del programa en el cual te incluyes pero es obvio que cada uno de nosotros haría el programa de manera diferente.....al menos en teoría..puesto que después en la práctica pues hay muchos factores que influyen en el resultado final. Evidentemente que hay  muchisimas cosas mejorables, supongo que tú mismo debes ser de mi misma opinión, y probablemente todos nosotros prefeririamos poder disfrutar las imágenes con más tiempo...pero obviamente el tiempo es el que es. Alguien como yo que además no fercuenta las pistas de esquí es lógico que prefiriera invertir aquellos minutos en imágenes de otros lugares más conocidos o más agradables a nivel personal...pero a la vez entiendo que del mismo modo que la visión de una cumbre a mí me aporta recuerdos, entiendo que la visión de una determinada estación de esquí a alguien también puede aportar. Y como que en este mundo hay de todo y por todo el mundo pues creo que habéis conseguido un programa con un cierto equilibrio. Y finalmente las discrepancias entre la falca publicitaria y la realidad del programa pues también se han de entender. Ciertamente sólo sale montaña y alguien se podría esperar sólo montaña...pero Pirineos nos guste o no son montaña, pueblos, iglesias, cultura, esquí, y edificaciones a la cumbre del  Midi. Supongo que desde un punto de vista de marketing vendían más las imágenes de lugares ´paradisíacos´ y solitarios (tampoco salen alpinistas en ninguna cumbre creo recordar) que no sólo estaciones de esquí que quizás serían más propias de otros programas.

Bien, toda esta parrafada sería finalmente por concluir que la crítica es la crítica y que siempre se saca algo positiva de ella, por negativa que sea. Y a la vez pues agradecer al equipo que aunque sea sólo un día por semana me permitan recordar aquellas montañas y lugares que he ido coleccionando a lo largo del tiempo, la colección de las cuales retomaré tanto pronto como me sea nuevamente posible.

Saludos

Wednesday 13 december 2006 - 17:31

Crec que per ser objectius amb la valoració del programa, cal que ens fem algunes preguntes. Quin percentatge de muntanyencs veu el programa ? Esquiadors ? Públic en general ? Es normal que els que fem muntanya preferim veure muntanyes, però som un percentatge petit de l´audiència. S´ha d´entendre que el programa  cal que sigui rendible econòmicament i les estacions son una font mes d´ingressos. Penso que el Carles ha estat prou sincer en el que ens trobaríem. Com a muntanyenc m´hauria agradat com a tots molta mes muntanya i menys estacions d´esquí, però si hem poso a la pell dels qui han fet el programa i sabent qui el veuria després, crec que no l´hauria fet massa diferent. Bona feina Carles.
Cabria la possibilitat d´una versió destinada a programes tipus temps d´aventura ?

Wednesday 13 december 2006 - 17:31

Muchas gracias por tus elogios a pesar de que me permitirás que discrepe de ellos. En cualquier caso, no me propongas como moderadora del foro, gente hay que realizan esa labor mucho mejor de lo que yo sería capaz, además de que prefiero mantenerme al margen de algunas cosas, sobretodo en estos momentos.
Tienes razón en tu crítica para con el idioma, suelo escribir en castellano para mejor comprensión pero esta vez ( y sin ánimo de levantar nuevos revuelos en relación a la linguística) pues me he sumado al idioma que llevaba la conversación. Para subsanar el problema y corregir el error, he colgado también la traducción del primer post. Gracias por la  ´crítica´
Y por último, me acaban de recordar que creo que sí coincidimos ...en el MS de Viadós puede ser.
Saludos

Wednesday 13 december 2006 - 18:45
felicitats carles, la veritat es que estic fart de veure nomes que merdes a la t.v. i tant tu com els companys de feina us ho heu currat , a mi tambe m´agradaria mes veure mes estona d´alta muntanya i no Lourdes pero ja saps...el p... share.

Wednesday 13 december 2006 - 19:14

A ver, yo creo que cuanto más nos gusta el Pirineo más "tristes" nos ponemos de que no haya salido esto o lo otro. A mí me gustaría que entrases en la gruta Bellevue con el helicóptero pero no cabe ¿verdad?. Parece que te estemos haciendo un examen cuando no tienes por qué responder a todas nuestras pajas mentales... si cada tres ediciones de grandes hermanos hubiese un programa así me daría por satisfecho. 
   La imagen de la Grande Cascade chulísima, me imaginaba al Conde Russell por ahí, de noche y con niebla, diciendo "...parece que se oye agua por aquí..." Muy bonita.

Un detalle sin querer meterme en charcos: ¿Por qué no Midi de Bigorre o Vignemale?

Wednesday 13 december 2006 - 20:38
Ostres, veig que aquesta vegada s´ha muntat una de grossa amb el capítol... Doncs què voleu que us digui, a mi m´ha agradat. Només em vaig començar a impacientar durant uns 3 minuts que van sortir totes les estacions d´esquí seguides, però després les van deixar de banda (potser és millor així, i ja està).
Una cosa curiosa: no sé pq, però semblava que la veu en off estava com cansada al principi, després es va anar animant, però al principi semblava que anés a càmera lenta, sense aquella "passió" que hi posava en altres capítols.
I als de TV3, ja els hi val, menys collonades que foten i més programes de divulgació (pq aquesta sèrie a més és un programa de divulgació cultural del nostre patrimoni), que faci de tv pública, coi!
Als que s´han sentit "profundament decepcionats" per la sèrie, no els entenc gaire, han de ser una mica més oberts de mires... Jo ja vaig fer crítica del capítol 2 pq va ser bastant descarat, i tots vam coincidir, però el 3 i el 4 han millorat en aquest aspecte, i com deia ayanami i unachica, el pirineu és tot!)

Ànims, Carles!
(per cert, deveu tenir metratge per fer bastant més, no? quan veneu la sèrie en DVD serà "versión extendida" o igual que a TV3?)

Klaix

PD: com a fotògraf de natura aficionat, la imatge del trencalòs en vol és una de les que més m´ha impactat, tant per la seva dificultat com per la seva bellesa, felicitats!!

Wednesday 13 december 2006 - 20:50
¿Me parece que quieres preguntar porque no salían el Midi d´Ossau (supongo que poner el de Bigorre, será un lapsus, pues en el capítulo 4 debía salir bastante) y el Vignemale? El capítulo 4 no lo he podido ver, que estaba fuera, pero mañana espero ver el 5º y supongo que ahí saldrán estos dos montes. Ya comentó Carles que del Midi d´Ossau hacían una pasada entre el Petit Pic y el Grand Pic. Mañana, a las once y media de la noche espero ponerme las pinzas en los ojos para ver el programa. ¡En Navarra no lo están dando en prime time como en Cataluña!

Y muy interesante todo este debate. Buf, de leerme todo creo que he avanzado de golpe un par de niveles en mis cursillos Madteam de catalán.

Wednesday 13 december 2006 - 22:15
El vignemale sí que salió! Subieron por el valle hasta la pared norte, y luego pusieron imágenes de la cima y la cara sur, si no lo vi mal, claro...

Klaix

Wednesday 13 december 2006 - 22:32
Pues al que no le guste que ponga  el ""Gran hermano""que a lo mejor se entretiene mas 

Las imagenes del "pajarraco" en pleno vuelo, la cascada del gavarnie, y la brecha desde el aire...................... ""!!!guapisssimasss!!!!!!!!!!!

Endavant Carles!!!

I reconec que jo vaig ser una mica critic amb el tema de les esglesies.........

Salutacions

Thursday 14 december 2006 - 08:45
   No, si yo decía lo de meterme en un charco porque se me hacía un poco raro lo de "Migdia de Bigorra" en vez de "Midi de Bigorre"... pero ese es otro debate.
Thursday 14 december 2006 - 10:40
felicitats pel programa, Carles!!! entenc que cal orientar el programa segons el tipus d´audiència i així ho heu fet, malgrat que al col.lectiu muntanyenc ens hauria agradat d´una altra manera...

només un petit però...quan dius que t´has passat moltes hores repassant la retolació, doncs va aparéixer el títol de "Pic de Posets, 3375 m" quan estava sortint la imatge del Pic Jean Arlaud i els Gourgs Blancs i aquests ni els vau anomenar...només és un petit detall.

Gràcies!!

Montgròs 

Thursday 14 december 2006 - 11:34
Benvolguts companys!
Lo pondré en castellano esta vez aunque cometa alguna falta más. És difícil hacerte a la idea de que esto lo leeis amigos que no teneis porquè entender el catalán. Disculpad.
Primero. Cuando haces un programa para TV3 és obligado (y me parece correcto) tener un lingüista que ccorrija los guiones y los kayrons (rotulaciones) para evitar posibles errores o incorrecciones. Todas las rotulaciones se han hecho en base a los lingüistas. A mi también me parece más correcto poner Vignemale que Vinhamala (entre otras cosas porque yo he subido al Vignemale no al Vinhamala) i Midi de Bigorre o Midi d´Ossau que Migdia de Bigorra o Ausseau, pero el lingüista manda en este caso. La muestra es que en la versión castellana (para los que lo veais desde Aragón o Navarra) se han respetado siempre los nombres originales franceses.
Segon. Lo del Posets se rotulo lo que a mi me pareció el pico más emblemático i conocido por todos. Aquel dia habia una niebla del carajo y para no salir de allí sin ninguna imagen grabamos lo que pudimos entre claro i claro. Se habló del parque Posets-Maladeta y de sus glaciares pero no se pudo concretar más.
Tercero. El Vignemale sale en el próximo capítulo de manera más extensa. FALTARIA MAS!. Aquí si que podrais lincharme y con razón. En el capítulo cuatro solo sale como referència para el siguiente capítulo. Para mí la imagen del Vignemale siempre me emociona como debia emocionar al Conde Russell. Vale no tanto! Para mi és una de las historias más bonitas del Pirineo. Enamorarte de una montaña hasta el extremo de no parar hasta obtener su concesión para 100 años al precio de 1 franco cada año, a parte de ser muy poético, es de leyenda. Una anécdota del rodaje és que la

Thursday 14 december 2006 - 11:57

no se si sabes q montgros es el q ha participado en  la última edición de la Alpina de Benasque - Posets ... jeje

Vaya

Thursday 14 december 2006 - 13:15

No entenc el perquè de tantes crítitques a un programa així. Hi molts pics emblemàtics al Pirineu (no només els 3000) i l´espai temporal del què disposa el programa és molt reduït. Només volia fer una reflexió... Si hi ha 6 capítols de 20 minuts cada un, dóna un total de... 120 min de programa. Només que es vulguin mostrar tots els 3000 del Pirineu (que si no ho tinc mal entés són gairebé 200) no dóna ni a 1 minut per pic, i això sense contar pics com el Montardo, que no superen el límit dels 3000 però també tenen un gran encant. Hauríem d´estar tots felicitant al Carles per aconseguir reunir tantes imatges en tant poc temps, combintant-ho alhora amb la obligació de satisfer als de TV3 i a tota l´audiència no montanyera que es mira el programa amb uns altres ulls.

Carles, a mi em sembla fantàstica la feina que has fet i m´indigna que hi hagi gent que et crítica tant efusivament. Moltes felicitats pel programa!

Thursday 14 december 2006 - 17:18
Benvolgut Klaix:

Para flipar!. El dia que locutamos este capítulo al final pare la locución y le pregunté al Jesús Ferrer (el locutor) si estaba triste. Me respondió que no, pero paramos, un café y en la reanudación todo se animó un poquito.  Que alguien lo haya comentado certifica que el espectador, además de tener el poder del mando, es mucho más inteligente de lo que algunos creen.
Y de "trencalós" en tinc un munt y de totes les maneres. Diuen que estan en perill d´extinció però nosaltres en varem veure la tira. Com imatges boniques, que crec que n´hi han moltes, a mi m´encanten aquelles en que fem "l´ascensor". M´explico: aquelles en les que l´helicòpter avança a tota velocitat i el zoom de la càmara fa el contrari, es a dir, retrocedeix. O aquelles en que l´helicòpter puja i en canvi la imatge pica. No sé si m´explico. L´exemple és la imatge del santuari de Montgarri, el Carlit, la Munia,... 
Apa, una abraçada
Carles

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies