La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >AJUDA, XISPLAU!!

Montaña General

volver al indice del foro.

Friday 9 february 2007 - 16:38:47

AJUDA, XISPLAU!!

Be, el cas es que remirant el manual d´escalada de Pere Tutusaus, i veient que jo faig una cosa malament, vos pregunte:
Quin problema te posar el machard per damunt del vuit en un rapel.
Es a dir, jo no separe el vuit de l´arnes amb una cinta ni amb res, sino que el vuit va amb un mosq de seguretat a l´anella, i el machar (mes be llarg) a dos pams de mi, però per damunt del vuit.

Puc tindre problemes??
I ho  faig així perquè sempre ho he fet aixi des que un amic em va ensenyar fa 12 anys. La veritat es que mai he tingut problemes, però sempre veig als manuals que l´autoblocant va per baix del descensor.

Es una questió de comoditat o de seguretat?

Salut

expandir todo contraer todo 16 Respuestas Última respuesta Monday 12 february 2007 - 22:14

Friday 9 february 2007 - 18:25
   L´únic problema que pots tenir es que si el machard es troba massa lluny de la ma i es bloque a, pot passar que no el puguis desbloquejar, especialment en rapels volats. Em sembla que els dos sistemes tenen validessa peró moltes vegades es recomana el descensor lluny y el bloquejador a prop per aquest motiu.

Ocultar todas las respuestas      
Friday 9 february 2007 - 18:57
Val, era previsible.
Entenc que no es una qüestió de seguretat.

El machard ho pose un pam per dalt del vuit, així que, en cas de bloqueig, tampoc em queda massa lluny.
Probaré demà a vore si va millor el sistema de l´autoblocant per baix. Potser al estar mes separats el vuit del machard hi mes espai i les maniobres son mes comodes, nu se. 

gracies i salut

Friday 9 february 2007 - 19:11
Has provat a quedar-te penjat del machard?
Ho dic perque jo el porto per sota però si em penjo em pot quedar a l´alçada del pit o una mica més.
Deu :)

Friday 9 february 2007 - 19:20
Wei, a veure si m´explico més o menys,je,je

Si fiques el machard per damunt del descensor, al moment de penjar-t´hi s´estreny molt ja que aguanta tot el téu pès i podries tenir problemes per desbloquejar-lo.
En canvi si el fiques per sota,( amb el descensor prou amunt com perquè no s´arrivin a tocar en cas de que el machard hagi d´actuar(vaia explicació)), quan actua el machard s´estreny lo just, ja que una part del téu pès queda absorvida pel descensor i no costa rès de desbloquejar, hi ha realment molta diferència.
A part, d´una manera et pot quedar súper amunt i incòmode i de l´altre el téns comodament a l´avast.

El machar el pots colocar pillat amb un moscata al camal de l´arnés i l´aparell descensor l´allargues una mica(vaga,cinta..) cap a dalt i va de puta mare.

Vaja, jo ho faig així, no m´ha fallat mai i és súper còmode
El què no sé és si m´he explicat massa b...

Friday 9 february 2007 - 19:28
ei waldo, prova de pillar-lo del camal i que no....i que no....a veure com m´explico... més o menys: procura que el final del machard no et quedi massa llarg, ja que per fer-ho  no t´ha de pujar tant, i realment és molt còmode penjar-se del machard!

Friday 9 february 2007 - 19:49
No, jo me´l lligo de l´anell ventral i allargo el descensor amb una anella de cinta (hi ha qui ho fa amb una express). El tema del camal... doncs hi ha molta gent que ho fa, però no m´acaba de fer gràcia.

Friday 9 february 2007 - 20:22

Rapaz no sé quan portes escalant... el que flipo és que ningú te n´hagi dit res...
 Jo utilitzava sempre el mateix sistema que tú i joer potser és perquè soc noia... però després d´uns quants sermons i cares de "però tú estàs boja..." ara ja passo... a la que veig que em van intentar sermonejar... m´ho canvio faig un "ui quin despiste" i bloquejant a baix i pa bajo... en fin... que estic fins els huevs que tothom em vagi dient on va o no va el recoi de machard. Jo he utlitzat els dos sistemes i en situacions normals van igual de bé.

Ara bé, faig un petit comentari:
  En una ocasió i fruit de la inexperència (i dels nervis...)  vaig cometre un error al pensar que aquest sistema funciona amb qualsevol combinació d´aparells i vaig acabar col·locant un shunt a dalt com a blocant i un dinàmic a baix com a descensor   El dinàmic rissa la corda i el shunt necessita rebre-la en paral·lel, alehores si la corda està rissada no entra pel shunt... el resultat va ser una mitja hora de rappel superangoixant....  
 Si hagués col·locat el shunt a baix no m´hagués anat tan malament...
 En fi... no hay mal que por bien no venga... i amb tot plegat el que vam aprendre aquell dia les meves col·legues i jo ni en els cursets... Bé... i també vam conéixer el camaleón que ens va ajudar i animar en tota la baixada fins que vam tocar terra :P guapo! je je je

Com bé dius, la majoria sino tots, els manuals expliquen el que t´ho comentes. I després surts a escalar i et trobes amb un munt de gent que de tota la vida s´han posat el blocant a dalt.
 Amb això vull dir que abans de baixar un rappel quatre ulls, utilizem bé la lògica i fem el que creiem que és més adequat a la situació.

smuacks
nin ^_^

Friday 9 february 2007 - 20:43
Jo em poso el blocant a dalt pk kuan en un rapel (volat o no) et saltes la reu... va de conya per remontar per la corda. Si el portes enganxat al cosa ja seria més complicat...
i pel q comentes ninnanna de q se´t van rissar les cordes... jo usu sovint shunt a dalt i vuit a baix... que deu ni do com risa les cordes també... sempre que passi això... sigui vuit... sigui dinàmic... la solució es posar un moscata al vuit o dinàmic q sempari les dues cordes... així es rissen molt menys... de totes maneres, s´usi el sistema que s´usi.. millor que no es rissin les cordes... que després sempre podem tenir problemes a l´hora de recuperar o si son molts rapels seguits!

bon cap de setmanaaaaa!!! :-)))))))))

Friday 9 february 2007 - 20:59
Igualmeeeeeent !!!!
Friday 9 february 2007 - 21:03
Rapaz, que no te engañen: las dos formas son perfectamente válidas. Todavía no he escuchado un solo razonamiento convincente para no llevar el bloqueador arriba ("por que lo dicen los manuales" no me sirve). Es cierto que pueden darse circunstancias en las que, por falta de previsión (o inexperiencia) te veas en un embolao, pero eso también te puede pasar llevándolo abajo. De hecho, de este tema se ha hablado ya bastante en otras ocasiones, y la conclusión (si no me falla la memoria, que esa es otra...) ha sido la que te digo al principio.

Aunque no sea estríctamente del tema que hablamos, te daré, si me lo permites, un consejo de agüelo: en caso de duda.... sentido común. Es lo que al final te salva cuando no tienes a nadie que sepa más que tú para solucionar un problema, a mí por lo menos me ha servido hasta ahora.

Hala, besos y eso

Friday 9 february 2007 - 21:38
jopeee! no sabia que era un tema polemico, poco me pongo en el foro de montaña en general....

mi opinión no era para imponerla a nadie...

Pero claro me queda de que és polèmico...

Así pués mejor me abro!

Friday 9 february 2007 - 22:01
No, Camaleon, no pretendía polemizar, al revés, lo que he puesto era más con "vocación docente" que otra cosa (aunque a lo mejor no lo he dicho de la forma correcta, que también puede ser...). Si lo has creído así, te tengo que pedir perdón, pero no pretendía descalificar ni meterme con nadie, de verdad de la buena.

Venga, más besos y eso.

Friday 9 february 2007 - 22:21
...ahora me pillas, ya vees que no me he abierto,ja,ja,ja...

Vale, vale, quizas entre los dos nos hayamos echo "la pixa un lio"

Esque esto de los escritos al no ver a la persona a veces se malinterpretan,je,je...

Pués nada makoki, ahora ya hemos roto el hielo y ya tendremos un poco más de confianza 

Buen finde!!

Friday 9 february 2007 - 22:57
Pues claro que si, hombre.

Yo, con el hielo que hemos roto me voy a hacer unos patxaranes..., ya brindaremos juntos en algún rocostaje o por ahí.

Buen finde patú tambien y eso.

Monday 12 february 2007 - 22:10
hola gente perdonar la intromision pero yo creo que si pones el autobloqueantepor encima del descen. cuando el<primero trabaja aguanta toda la carga y el descensor deja de trabajar ,en cambio si lo pones al reves ,primero, te obligas a poner un "alargo"al descensor y bajar el centro de gravedad que a la ora de desplazarte ,no se porque ,se nota
Monday 12 february 2007 - 22:14
contin.
mas ligero, pero cuando por la razon que sea trabaja el autobloc. este bloquea la cuerda y se tensa ysujeta su parte ,pero ademas bloquea la cuerda por debajo del descensor que es precisamente su forma de currar e, incluso cuando aflojes el autobloc. el descens. esta tenso y sin posibilidad de sustos ni nada.
 sin animo de "profe "espero haberme explicado y no estar demasiado equivocado

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies