La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >Ermites Montserrat

Montaña General

volver al indice del foro.

Wednesday 28 november 2007 - 20:03:12

Ermites Montserrat

Hola : Voldriem anar a Montserrat a fer una ruta de hermites desde el Pla de les Tarantules, i demanaria si algu la fet o em pugues donar informacio sobre la ruta.

I si algu la te  per GPS, aniria molt be.

Espero que em pugueu donar un cop de ma.

GRAcies, i salutacions desde OLot.

Jordi.

expandir todo contraer todo 8 Respuestas Última respuesta Friday 30 november 2007 - 19:45

Wednesday 28 november 2007 - 20:10
Hola,

Amb el mapa de l´Alpina (escala 1:10.000) es pot fer bé.
En el meu llibre "Montserrat, les 32 millors excursions i vies ferrades" (Cossetània) apareix una ruta que comença des del parquing del monestir i la resta es pot visitar fent una ruta des de la banda sud (o anant-la a buscar en algun lloc més amunt).
Si no el teniu a mà, puc mirar si en trobo l´original.

Francesc Roma

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 28 november 2007 - 21:35

Hola : Gracies, el mapa de Alpina, el tinc, inclus digitalitzat el de escala 1:5000, pero no se fins a quin punt el camins que i surten marcat, ens en podem fiar al 100 x 100. El llibre ja intentare conseguir-lo. Ja hem fet varies rutes en 2 vegades que em estat ultimament a Montserrat. La primera ens varem perdre enclotats entre Mongros i Ecos ( pas de l´esfing ) varem arribar a les 22,30 al refugi, i amb el nano de 9 anys pobre... la segona va anar molt mes be, pero el nano no va venir.

La nostre idea ( la meva dona, nen , i jo ) es pujar amb el funicular de Sant Joan fins el Pla de les Tarantules, i desde alla mirar de fer una ruta per veure les hermites que tinguem per aquella zona ( com mes millor ), i puguer treure el mal gust de boca que li va quedar a el meu fill.

Gracies i tota informacio em sera de ajuda.

Jordi.

Wednesday 28 november 2007 - 21:54
Hola,
En aquest cas, jo et recomanaria:

- Agafar el camí de Sant Joan i enfilar-te fins a l´ermita de Sant Jaume (és una grimpadeta), on et trobaràs penjat a mitja paret (hi ha reunions de vies d´escalada). Vista impressionant.
- Tornar al camí i anar fins a Sant Joan i seguir fins a l´antic restaurant. (us podeu arribar al mirador que indica el mapa)
- Entreu al restaurant (molt brut) i pugeu al primer pis (crec recordar). Aquí trobareu una repisa penjada a la paret que us permetrà anar fins a Sant Onofre.
- Seguint la repisa, se surt a una canal i es pot pujar (girant a la dreta i després a l´esquerra) fins arribar a les restes de Santa Magdalena (gairebé no es veuen). Val la pena enfilar-se a la miranda de Santa Magdalena i fer un esmorzar (si no fa vent).
- Tornar enrere i baixar per les escales de Jacob fins a trobar el camí Nou.

- Podeu baixar a peu, seguint el PR C-19 que passa pel pla de les Taràntules i així passareu per Santa Anna (molt perduda) o bé pel mateix PR però en sentit contrari anar cap a Sant Miquel.

Una opció molt maca, però potser massa llarga per anar amb el nen, seria de Santa Anna pujar al refugi de Sant Benet i d´aquí enfilar-se cap a les ermites de Sant Salvador i, finalment, sant Antoni (amb una vista impressionant del Cavall Bernat). Però arribar al Cavall és molt llarg des d´aquí.

En fi, espero que us vagi molt bé.
Francesc

Thursday 29 november 2007 - 17:12

Hola : Moltes gracies per la vostre ajuda, la primera vegada de anar a Montserrat va ser mala sort, ja que varem volguer fer mes del conte, en canvi la segona varem puguer fer desde Santa Cecilia a Sant Jeroni, Ecos per el Pas de l´Esfing, Miracle, coll del Porc, etc. va anar mes be.

Espero ara recollir tota la informacio sobre la ruta que volem fer de les ermites per el Desembre anar-hi, i disfruta de la montanya i de la Natura en general.

Moltes gracies i felicitacions per el llibre, i llibres que fins ara heu escrit, que he vist que ja son varis, sincerament felicitacions.

Salud i gracies desde Olot.

Jordi Valles ( 46 ), Dolors ( 39 ) i Arnau ( 9 ).

Thursday 29 november 2007 - 22:09

Ei!

Fa dies que no he pujat, però des de per aquí abaix (Collbató) he vist que han tirat l´antic restaurant de St, Joan. Ho dic perquè no sé fins a quin punt pot afectar per agafar la cornisa...jo tb la havia feta passant per dins del restaurant. A veure si algú que hagi passat per allà recentment ens pot informar.

Sort!

Friday 30 november 2007 - 08:11

Efectivament, el restaurant el van enderrocar fa uns mesos, la cornisa ha quedat molt més practicable, han posat alguna barana... l´han urbanitzat.

Realment estava perillosa aquella construcció. A més, han destaptat un antic camí d´escales, que porta dierctament fins a les Magdalenes sense necessitat de passar per l´antic restaurant. Surt de l´últim revolt a l´esquerra, és molt evident.

Bona excursió!

Friday 30 november 2007 - 08:38
Hola,
Acabo de recordar que l´any 1998 la revista Vèrtex va publicar un especial sobre Montserrat on hi ha un article sobre les ermites (per cert, signat per l´actual president de la FEEC).
Són 4 pàgines. Si us convé, el puc escanejar.

Francesc

Friday 30 november 2007 - 19:45

Hola Francesc : Si que me interesaria l´article de la revista Vertex, i tant. De mica en mica ire confeccionan la ruta, ire suposo per festes de Nadal, ( ja que la setmana que be, anem a fer els Carcaixells ), i com mes informacio tingui millor.

Si la pots enviar, el meu e-mail es el seguent : jorvall@terra.es

GRacies per la teva ajuda.

Jordi

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies