Montaña General
Una altra desgracia aquest cap de setmana aquest cop a Andorra.
Tal com estan les muntanyes a petar de neu, em sembla que em dedicaré a anar per tarragona els propers dos mesos, fins que la cosa estigui mes tranquila
7 Respuestas
Última respuesta Friday 13 march 2009 - 16:44
Ostres, sap molt greu però tornem a estar amb les mateixes de sempre, doncs, per dissabte el perill d´allaus a la zona era marcat (3) en sud i est, i fort (4) sota colls i carenes nort. Pel diumenge amb temperatures positives constants la cosa s´havia de mantenir igual o pitjor. No sé que estem fent o que és el que ens indueix tant sovint a ignorar les informacions i/o a menystenir el risc.
![]()
Totalment d´acord amb Narhinan. Els bons alpinistes són els que saben discriminar quan no s´ha de pujar a la muntanya, no els que pujen amb qualsevol condició meteorològica, aquests són els inconscients, i més si t´estàn advertint del risc d´allaus. La muntanya no és cap joc per molt que ens hi divertim.
El meu condol per familiars i amics de les víctimes.
Si us plau ja n´hi ha prou de criminalitzar a les victimes, si van cometre un error de cálcul o van mensytenir un risc, cosa que no sabem del cert, prou car ho han pagat ells i les seves famílies i amics. A la muntanya el risc 0 no existeix i tots estem exposats, informació i cautela si, critica gratuita i acolloniment no gràcies.
El meu condol a família i amics![]()
No sé, potser si que sigui aquesta la definició d´un bon alpinista...o potser un bon alpinista sigui aquell que no es considera millor que ningú...a saber amb el tema definicions.
De tota manera a la Vertex de gener i febrer que a mi m´arriba a març (ja els val) hi ha una carta del company de la noia que va morir per una allau a Benasque a finals d´any crec que va ser, i que va ser un cas comentat aquí a la web...val la pena dedicar-hi dos minuts
De tota manera a la Vertex de gener i febrer que a mi m´arriba a març (ja els val) -> No ets l´única que et passa aixo, AfricaTwin i jo també las rebem amb retràs (i alguna vegada no l´hem rebut)
Doncs si alguna vegada tampoc l´he rebuda i l´he hagut de reclamar...i ja els he comentat diversos cops que la rebo a misses dites i em diuen que és problema del sevei de correus de la població.....
No confonguem les coses, que jo sàpiga ningú ha criminalitzat a ningú, més faltaria!! o com a mínim mai ha sigut aquesta la intenció. Fes el favor de no malinterpretar gratuitament ni acusar a ningú per donar la seva opinio des del respecte. La meva opinió va més enlla d´aquest cas en concret, em refereixo en general. Cadascú fa el que vol i ni jo ni tu ni ningú és prou per jutjar-lo, això està clarissim. només vull posar de manifest l´alerta i bona planificació que s´ha de tenir a l´hora de realitzar una excursió a l´hivern per molt que aquesta sigui anar a pujar un cim "aparentment" fàcil. Tmb exposar que hi ha molta gent que tot hi mirar els perills d´allaus els menystenen per infravalorar el perill o simplement desconeixen la magnitud del que suposa un risc 3-4 d´allaus p.exemple. o vents de força 10, o sigui l que sigui. Evidentment no existeix el risc 0. A tots ens ha agafat el toro algúna ocasió en plena activitat pq no estava previst, sí, però particularment quan veig q hi ha un risc elevat pel que fa a condicions de la muntanya doncs simplement em quedo a casa i ajorno la sortida per un altre dia. Perdona si t´ha ofés tan, però no calia que t´ho prenguessis tan personalment. i si parlar-ne suposa que la gent que està començant a fer muntanya prengui consciencia dels perills que es pot trobar doncs tampoc hi fa cap mal, i això tampoc vol dir criminalitzar la muntanya, simplement informar.
En cap cas he fet una definició d´alpinista, això ho podriem parlar durant un munt d´hores. Només, que des del meu punt de vista, i ho reafirmo, un bon alpinista, entre altres capacitats, sap tirar enrrera quan cal, o simplement retrassa l´ascensió a l´espera que fagi millor temps.
Torno a repetir, el meu màxim respecte cap a les víctimes, familiars i amics. En cap cas he tingut la voluntat de criminalitzar-los.
Salutacions.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.