La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >desproposits del cap de setmana

Montaña General

volver al indice del foro.

Tuesday 30 march 2010 - 12:56:42

desproposits del cap de setmana

Aquest cap de setmana vaig tenir la sort de anar a Ulldeter, a acompanyar als companys del Club Excursionista Madteam que els hi havia tocat per sorteig un monografic d´ alpinisme impartit per l´ Escola Glacera.

Va ser un autentic luxe trobar-nos tota la junta del club amb els afortunats socis i els monitors, compartir taula i riure. Ademes de veure treballar als monitors de l´ escola glacera que sempre es un plaer.

El contrast va esser evident el diumenge. Mentres s´ impartien els cursets, vem aprofitar per anar fins al bastiments.

Hi havia força gent que anava amb esquis, molts amb raquetes i alguns simplement a peu. Apart de una utilitzacio del material absolutament inadecuada (neu dura, desnivell important i alguns amb les raquetes posades als peus, relliscant i posant-se en perill) hi havia coses absolutament alucinants...

Al Coll de la Marrana hi havien unes cornises bastant impressionants per l´ epoca de l´ any. Un bon numero de gent s´ hi passejava per sobre com si res.  no va passar res... menys mal.

La setmana passada va haver un allau a la zona. Va enganxar a quatre persones, que miraculosament nomes van patir trencades d´ ossos i poca cosa mes. Aquesta setmana, les nits mes fredes van mantenir la neu dura fins a certa hora. No obstant, es veien senyals evidents d´ allaus recents sota del bastiments, la zona que queda de cara  a les pistes d´ esqui. Sense cap mena de problemes una parella es dirigia directament a la zona mes carregada de neu amb mes marques d´ allaus, a les 12:30 amb un sol de justicia, amb les seves raquetes. Els vaig avisar, intentan fer-los veure que poder no era una gran idea. M´ho van agrair pero em van dir " hi han marques d´ algu que ha passat abans, aixi que nosaltres tambe hi anem". Els hi vaig suggerir que tornessin un altre dia, pero a le s7 del mati. em van mirar extranyats i van anar cap alla. Em van fer patir una bona estona, pero em vaig quedar amb cara de tonto, ja que ademes segur que van pensar " ja ve el listillo de torn a donar-nos clases". Ademes, com no va passar res (afortunadament) segur que la seva idea es va reforçar.

Els que hem coneixen saben que no tinc cap esperit ni alliçonador, ni vaig de llest, ni res. Penso que cadascu ha de ser responsable dels seus actes. Pero a vegades no saps que fer, si els hi dius res, per que els hi dius, i so no ho fas, vas tot el temps pensant " que no passi res..."

no se que en penseu....

expandir todo contraer todo 6 Respuestas Última respuesta Wednesday 31 march 2010 - 18:25

Tuesday 30 march 2010 - 13:24
A mi no m´agrada criticar al personal gratuitament, pero fa un parell de setmanes, vam estar a aigüestortes, i mentre baixavem amb els esquis i tota la mandanga d´escalar, vam flipar. A l´estany de sant maurici, vam veure una parella i la xica, portaba les tipiques botes  que ara estan mlt de moda entre les femines, de cuir, fins els genolls, amb tacó, vamos les botes de sortir a la discoteca el cap de setmana.
Hi havia un metre de neu, i la veritat, lo primer que vaig pensar es que "oles tus ovarios", perque pegar-se la patejada fins el llac, amb aquest material, es molt meritori.

Despres ja vaig pensar que evidentment, clavant la pata fins mes amunt del turmell, en una estona, prodria tindre algun "problema", pero vaja, davant el risc que m´enviin a la merda, jo no dic quasi mai res a ningú, que la gent ja es major.

Salut

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 30 march 2010 - 14:27

Ricard, jo crec que vas fer lo que tenies que fer, tu els vas avisa per que ho creies adient, despres el problema es seu, no podeis fer res mes.

A las dues ultimes sortides que he fet, m´hi trobat gent pujant a fer cims a las 2 de la tarda, absolutament increible pero real, un dels dies els vaig avisar, la resposta va ser:

tranquil, aqui no hi ha allaus mai. Potser tenien rao, era a Nuria pujant cap el Noufonts, pero no eran horas de pujar, per mi era una bogeria. Jo vaig fer el que pensaba que estaba be, la resta era cosa seva.

Aquest cap de Setmana hi pujat al Thoumasset, a la 1 de la tarda ja eram al refu de Rialb de Tornada, alla vam menjar i recollir els trastos pues aviem pasat la nit alla, pues quan començavem a vaixar pujaban uns quants esquiadors direccio la Portella de Rialb, serian mes de les dues de la tarda i la neu estaba absolutament fastigosa de la calor que feia, pense tu mateix si era adient aquesta pujada a aquestas horas.

En fi, cada un sap lo que te que fer...........

salu2

Tuesday 30 march 2010 - 17:45
Pues yo andaba por allí ese domingo y no ví a tanta gente haciendo el loco, nosotros llevábamos crampones casi todos desde el mismo coll de la Marrana, aunque he de decir que la vía "normal" estaba casi expedita de nieve y se podía andar bien.

Por otro lado en la cresta entre el Infern y el Bastiments era más seguro quitarse los crampones en algún punto. Visto lo visto, el punto de la grimpada que hay entre el Fresser y el Infern era mejor no tirar por la encanaladura de nieve y seguir por la cresta, viendo el estado de la nieve. Nosotros hicimos cima sobre las 13:00h ya que fuimos especialmente lentos, y decidimos volver por la cabana de Tirapits en lugar de afrontar la vuelta por la collada de Malinfern debido a que la nieve estaba ya mal, y volver por el coll de la Marrana y tirar lo más pegados al Gra de Fajol para abajo para evitar las supercornisas que allí había.

Pero no ví en el coll de la Marrana nada de lo que cuentas, y sí en cambio gente que iba y venía con el equipo puesto y bastante prudentemente.

Aún así, no te niego que a otras horas hubiera gente haciendo el canelo, eso es algo que pasa y lo mejor es que alguien te diga algo, aunque en ese momento no lo sepas apreciar.

Tuesday 30 march 2010 - 18:13

joselito,

igual me he explicado mal. habia , como siempre en esta zona, mucha gente. la mayoria bien equipada.

yo vi lo que vi. gente por encima de la cornisa de manera inconsciente y la pareja que te digo, en una zona evitable facilmente jugandosela innecesariamente. tambien mucha gente con raquetas, aunque a mi parecer  no hacia falta, y con evidentes muestras de no saber usarlas (subiendo sin las alzas puestas y bloquedas, pero todos aprendemos de nuestros errores, y eso no es criticable)

mi sensacion no fue de estar en un sitio peligroso, lleno de inconscientes haciendo el loco. pero vi cosas que me inquietaron, y encima la sensacion de "molestar" cuando les sugeri que corrian riesgo absolutamente innecesario y pasaron de mi olmpicamente.

y te puedo asegurar que no soy nada puñetero . cada uno debe ser consciente de lo que hace, pero hay cosas...

Tuesday 30 march 2010 - 18:30

Ricard tú tranquilo que has hecho lo que el cuerpo té pedía y por anto allá elloos.De todas maneras y a nivel de reflexión la verdad es que sé promocionan salidas junto con alberges y casas rurales para mantener el turismo de las zonas alpinas y llega un momento que todo vale y claro yá no es como antes que aprendiamos de los compañeros con más experiencia y así podiamos transmitir nuestras experiencias a los demás.Ahora todos somos autonomos incluso con el riesgo.Pero de verdad y aunque duela "allá ellos". Há y los rescats los seguimos pagando entre todos (además de estar federados osea que pagamos doble).Un saludo.

Wednesday 31 march 2010 - 18:25
Alguna vez pasa, el año pasado saqué a una persona que lió un alud en ESA cornisa y venía con nosotros, en mitad de temporal... al final la historia se complicó aún más pero la nieve cayó unos 15 metros y la persona "sólo" 2 en mitad de un montón de nieve polvo que había debajo. Sacarla no costó demasiado (piolet autoasegurándome y extender el brazo y tirar)... pero aún me acuerdo.

La verdad, es que desde arriba del coll de la Marrana tal y como estaba de deflactado parecía que fuera continuación del terreno y que estuviera enfarinado y no una señora cornisa del cagarse.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies