La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General > estat de la zona de certascan????

Montaña General

volver al indice del foro.

Thursday 17 february 2011 - 01:16:22

estat de la zona de certascan????

Aquest finde anem a Certascan amb mes gent del madteam, una mica, en solidaritat amb el guarda del refu, i per coneixer de primera ma, una mica mes, com esta l´assumpte. Per suposat, per disfrutar de la muntanya!
Uns van amb raquetes, uns altres amb esquis, uns altres a pata.

Uns faran corredors, uns altres faran algun cim.....

La pregunta del millon!!!! Algu sap les condicions que ens trobarem a la muntanya?? Algu ha vist algun repor recent o ha estat per allí?

Alguna excursió recomanable amb esqui i/o raquetes??? Algun corredor xulo??? Alguna cascada....???

Crec que la convocatoria està oberta, així que..........apunteu-se!!!Que quans mes serem, mes riurem!

Salut







  

expandir todo contraer todo 9 Respuestas Última respuesta Thursday 17 february 2011 - 13:20

 
Thursday 17 february 2011 - 09:42

Hola, yo estuve hace 2 semanas y creo que no ha vuelto a nevar. De subida pudimos dejar el coche a media pista antes de la cadena y subir con los esquís por una muy fina capa de nieve hasta el refu... tan fina que de bajada cuando dejas el lado norte de la pista ya tubimos que bajar con los esquís en la espalda. De la parte norte de la pista hasta el refu no creo que tengais problemas con la nieve. Subimos al Tuc de Certascan, se podía llegar sin problemas al Pico con los esquís y la nieve cambiante entre dura, polvo (nada profunda) y primavera (sobre todo del collado a la cima que es cara Sur). Y el lago totalmente helado, pasamos por encima sin problemas.

Suerte con la nieve!!!


 


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 10:00
Mira fa exactament dos dies va fer justament 7 anys

http://unachica.madteam.net/galerias/2004-11/944-pirineos/7

segur que igualet que el trobeu vosaltres

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 12:05
Nosaltres teníem prevists uns altres plans però ens faria gracia fer costat l´Alejandro amb els companys del club... sabeu si encara hi ha lloc (seríem tres)? D´altra banda, volia portar un amic que no té gens d´experiència en hivernal (crec que mai no s´ha posat uns grampons), però no tinc clar que sigui un lloc adient per a ell... creieu que podríem fer alguna activitat fàcil? (ell té bona forma física i il·lusió, però mai no l´he vist a la muntanya)

Salut!


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 12:55
Hola, places al refu n´hi han...

Jo no soc ningu per prohibir anar a la muntanya a una persona que no s´ha posat mai uns crampons...lo que podem fer es ACONSELLAR, i crec...potser m´equivoco..que amb terreny hivernal per més facil que sigui...sempre te la pots fotre, entenc la il.lusió del company...pero jo no me la jugaria si anes amb mi, ho sento...pero es així.

Recapaciteu, penseu vosaltres mateixós...i si li passar alguna cosa?

salutacions!

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 12:56

Home, fins al refugi jo crec que no hi ha problema per pujar amb la calma (solament hi ha un trç que te risc d´allaus, pero no crec que les condicions actuals facin la ruta de pujada perillos, ja que falta mooolta neu al piri. Altra cosa es que allà dalt, sense gens d´experiència amb neu i grampons......doncs clar........estareu bastant limitats, perque sense experiencia no es recomanable aventurar-se per alli dalt, crec jo.

Sempre us pot servir per escollir una zona segura, propera al refu, i practicar i practicar i practicar (autodetencions, segurs a la neu, ràpels....), i al dia seguent fer algun cimet, o alguna excursioneta poc exposada, per alguna carena.......


Per apuntar-vos jo crec que no hi ha cap problema, of course. Pero qui porta el asunto es el CE MAdteam. Envia un mail.

Salut

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 13:01
Si és pla pot relliscar i caure de cul, la seguretat també és sentit comú, si la neu és tova o no hi ha molta inclinació, o si ni ha es prenen les mesures adecuades, no crec que hi hagi cap problema.
A caminar amb grampons s´aprén en 5 min, i a autodetenir-se  en 10´.






   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 13:10
840M que és el desnivell de la presa al refu en un recorregut de uns 6qm, pla que diguem pla no és, però no és que revesteixi dificultat, a més que sempre es pot pujar per la pista. Arribar al refu si està en bona forma física hi pot arribar sense jugar-se el tipus. Aprendre a caminar amb crampons no calen ni 5 minuts ja que es camina posant ara un peu i ara l´altre, igual que fa anys que caminem, només cal saber-se´ls posar...l´autodetenció costa mes de 10 minuts..ara el que és evident que si en deu minuts no t´has parat de poc et servirà aprendre´n. Alguns cims d´allà jo crec que també poden ser bons per iniciar-se, tot i que dependrà de les condicions de la neu naturalment. I si no, la pujada al refugi no deixa de ser una sortida bonica que es pot aprofitar per iniciar-se.

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 13:14
Gràcies per les respostes, companys. Ja ho sé que no es tracta de prohibir sino d´aconsellar, hi estem totalment d´acord. La meva pregunta venia perquè, tot i que he estat al refugi, no tinc la memòria prou clara per recordar si l´accés és compromès o prou fàcil per iniciar-se. Obviament no el vull fer pujar una canal, només que prengui contacte amb la muntanya hivernal, per aquest motiu pensava dur-lo a una zona coneguda i força planera, quan ha sorgit la idea d´anar amb vosaltres a Certascan. Un cop al refugi, ja miraríem si es pot fer alguna coseta, ni que sigui una volta al llac 

En fa cosa perquè em sento responsable de la seva seguretat (al menys fins a cert punt) i a més no el voldria fer patir més del compte. Ja sé que això d´aconsellar en temes de seguretat dels altres és complicat i compromès, ho preguntava sobretot per si algú que conegui la zona millor que jo tenia una opinió formada sobre la dificultat de l´accés. Sé perfectament que si portem aquest company no farem cap canal ni cap cim, però al menys farem pinya al refu 

Salut!


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 17 february 2011 - 13:20
Hola, que sapigeu que si feu pinya amb la nostra activitat...perque no pugui haver-hi cap problema en quan a accidents estem obligats a demanar-vos (segons la FEEC) la targeta federativa, si no en teniu...us en conseguim una temporal pels 2 dies per 10 euros.

Apunteu-vos al formulari.: https://www.madteam.org/cursos/activitat.php/26/

Salutacions
C.E.Madteam

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies