La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General >S'acosta l'estiu...

Montaña General

volver al indice del foro.

Wednesday 8 may 2013 - 17:16:07

S'acosta l'estiu...

Hola a tothom,

S'acosta l'estiu i comencen a venir ganes de fer ascensions més importants. He fet força muntanya (no tanta com voldria...), i volia preguntar si Madteam organitza ascensions "normals". Quan dic normals vull dir que siguin 3mils si pot ser (sinó també mola eh), però de nivell més aviat fàcil, o fàcil superior, és a dir, que es puguin arribar caminant o com a molt grimpant fàcilment, tenint en compte que això dels nivells pot arribar a ser força relatiu. Perquè us feu una idea, la grimpada a la xemeneia del Canigó per Marialles la trobo fàcil i la del Canal de Verdet del Pedraforca una mica més complicada però factible (bàsicament hi ha un parell de punts complicats, la resta bé).

Com a molt, potser m'atreviria a fer "poco difícil" si vaig amb algú que en sàpiga. Ho dic perquè veig moltes activitats però poques del meu nivell, estic en un terme mig que no encaixo gaire. O són amb possible escalada que ja se m'escapa, o més tècniques i que la majoria requereixen molt material adequat.
Veig que la majoria teniu força nivell, llavors tant en les activitats organitzades per Madteam com en les organitzades pels usuaris, costa fer el pas d'apuntar-se, per no arribar al lloc i trobar-se fora del nivell requerit.

Ganes de fer muntanya en tinc molta però no tinc cotxe. També m'agradaria algun curs de tècniques de detenció, progressió en glacera, i en alguna cosa relacionada amb grimpar amb més seguretat (sense necessitat d'arribar a nivell d'escalar).

Què em suggeriu? comentaris?

Atentament,
Carles Marquès

expandir todo contraer todo 1 Respuestas Última respuesta Wednesday 8 may 2013 - 18:00

Wednesday 8 may 2013 - 18:00
Bona tarda freeman (nick wapo!!!)

Al CE Madteam s'organitzen sortides de tot tipus. Quan vull dir de tot, tipus, es de tot tipus.

Jo sempre dic el mateix. Si vols fer alguna cosa, lo primer es formar-te per poder ser autònom i que ningú et porti a la muntanya, que siguis tu qui tria les teves ascensions i les teves rutes. Això és molt important per poder acostumar-se a moure't pel monte.s.

Tambe has de pensar que per moure't amb certes garanties per la muntanya, mes si parlem d'alçades importants o zones alpines, has d'escalar si o si. Has de saber posar-te un arnes i saber fer maniobres bàsiques (rapelar, nus de 8, xapar un segur correctament, saber fer una seta), perque si no saps això, a la llarga tens numeros de tenir algun problema (perdret, no poder sortir d'un embolao, etc...)

Aqui al madteam tens les seccions del club (esqui de muntanya, escalada, alpinisme (nova creació), Btt, Espeleo), que sempre organitzen cursos i monografics i on segur que trobes dos coses:
-Cursos per formar-te, al menys a nivell minim. Pel que jo se, es fan cursos d'escalada, d'alpinisme, de rescat en paret, déscalada en gel, d'esqui de muntanya, de perfeccionament d'esqui, de crestes, de via llarga........vaja, jo diria que de tot.
- Gent amb la que sortir al monte o a fer activitat.

Jo et recomanaria fer un curs d'escalada, que segons la meua opinio es bàsic.
I si pots, fer un curs d'alpinisme, on t'ensenyen a fer autodetencions i maniobres relacionades amb tot aquest sarao alpí.

A partir d'aqui, s'ha de sortir i sortir, i agafar experiència, i mirar mapes, i mirar meteo, i sortir, i equivocarte de ruta, i tornar a sortir.....

Be, no se si m'explico.

Respecte de lo del nivell de la gent, això és molt relatiu. Hi ha gent que te molt de nivell, i altres que anem com podem. Això no t'ha de preocupar. Als cursos i trobades que fem, hi ha de tot, com ha de ser.

Salut i no ho dubtis.

Ocultar todas las respuestas      

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies