La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Tecnica y Material >Zapatillas de montaña

Tecnica y Material

volver al indice del foro.

Monday 9 january 2006 - 10:09:49

Zapatillas de montaña

expandir todo contraer todo 10 Respuestas Última respuesta Monday 9 january 2006 - 17:27

Monday 9 january 2006 - 10:16
Hola, se me ha ido el dedo en el inicio de post.jejeje.

Quiero comprarme una zapatilla para correr por la montaña y me estoy mirando las http://www.sportarea.com/esp/producto.php?Ref=207426&Marca=salomon&Navegacion=sportarea&Navegacion=sportarea
Salomon xa pro 3d xcr. Son la pera en la publicidad pero, realmente son resistentes y tienen agarre?
Con unas iguales pero sin gore tengo suficiente?
he escuchado que las Vasque son más resistentes y con más agarre. Es así?

Ocultar todas las respuestas      
Monday 9 january 2006 - 11:50
bones larryak, sento no tenir gaire temps per respondret amb un bon post.
Anant massa al gra:

Les bambes de muntanya de la casa salomon tenen moltes coses a favor, algunes mes importants que altres.
Tenen una distribuicio amplissima i un sistema post venta excel·lent.
Un diseny molt guapo i un marketing a l´alçada del mateix que sumat a que te les trobes a tot arreu i les porta molta gent et donen encara mes, la sensacio que tenen que ser la ostia.
La sola d´eva de 3 densitats dons una molt bon amortiment aixi com sensacio de confort al peu, pero no son exclusives de les salomon, vasque tambe les tenen.
El canvi de salomon ( la manera de cordarse els no cordons) mitjançant amb tanqueta i cordino de kevlar-nylon les fan comodissimes i molt rapides en cas de voler rapidesa ( duatlons...), no es desepreten i no et trepitges mai ni la tanqueta ni els cordons encara que no guardis la tanqueta dins el protector. ( a vegades amb les preses nomes te les apretes)
Tenen diferents models de reixeta, algunes forrades altres nomes la reixeta en si i casi totes amb el collari de kevlar. El tema reixeta es important perque fa que la bamba sigui transpirable al maxim, tb s´asseca molt molt rapid pero per cotra pots passar fred i que t´entri neu segons per on corris.
Jo tinc dependencia a les salomon peo tot i aixi odio la sola contact grip que duen. PERSONALMENT trobo que deixa bastant que desitjar en terreny humit. En roca seca per aproximacions o pasos exposats, en sorra o asfalt no hi ha cap pega, pero en superficia humida i anant a ritme patina que dona gust.
Les vasque son unes esportives tb de puta mare, la sola sol ser vibram ( les merrel tb) i tb tenen games de models diferents segons vulguis quelcom mes polivalent o quelcom mes especific per a curses.

Com que ara no corro i tenia la malla de les xapro esparrecades i sem va trencar el cordill de nylo... vaig estar mirant unes substitutes. Com que no corro ara i si algun dia ho faig no es a cursa i ja no m´interessa quelcom tan especific vaig estar mirantme alguns models. Al tenir dependencia a la tanca salomon pero buscar primordialment adherencia ( ja que crec que es el que els hi falla a les salomon i ara soc molt inestable caminant i caic per qualsevol cosa) em vaig decantar per unes five ten amb sola stealth.
Amb 2 minuts de tunning ( a millorar) i 20 centims mhe fet una tanquetes casolanes a lo salomon ( que passa neeeeeeengg).  El disseny es maco, estan ben protegides de puntera, l´adjust als maleols es molt bo, pero potser son un xic massa acoltxades i clar, molt menys transpirables que les salomon a les que estaba acostumada.
Tens tb models de les north face...a mi personalment no m´agraden per correr ( a pinyon) pero per emprarles per correr lleuger, o aproximacions potser estan be. A mi unes em van donar molt mal resultat, pero val a dir que les vaig maltractar bastant. Interessant l´aplic per polaineta que tenen.
no se si t´ajuda el post...lo de les sabates deportives es algo molt personal. que jo et digui que la sola contact grip no m´agrada no significa que sigui una sola excelent per moltisima gent ( hi ha companyies de guies o guanyadors perpetuus de curses que nomes utilitzen salomon), i tot i que tinguin aquesta sola...ja et dic que durant 8 anys sempre nhe tingut un parell.

Monday 9 january 2006 - 14:29
Gràcies Vinyi. Un detall més. La transpiració i el goretex no és un tema que estigui molt d´acord. He vist el megamodel amb gore xcr i un altre igual sense. La diferència de preu és de 7 ?. Què penses?
Surto per Collserola, Monseny i vull passar a l´alta muntanya. Les primeres zones a l´hivern són humides. Avui de fet he sortit per un recorregut guapíssim per Collserola i he tornat mulladet.

Monday 9 january 2006 - 15:07
La veritat es que es un tema complicat. Si thi dediques amb ganes o thi deixes pasta i tens un parell de models o optes per quelcom polivalent que segueixi el mal menor.
Tens moltes cases que t´ofereixen sabates de trail. Aixi a l´abast de tothom ( que les trobis facilment, vull dir) tens les montrail, la sportiva, las vasque, the north face, salomon, merrel, nike.... Despres tb en tens d´asics de new balance de teva...

Si optes per quelcom transpirable amb malla et calaras, per contra quan corris en condicions secques o passis algun riarol s´et secaran al cap de no res i no acabaras amb els peus bullits al cap de 15 km per la propia transpiracio, tot i que val a dir que les membranes han millorat moltissim en aquest aspecte.
Si optes per una sabata mes hermetica, amb membrana sera mes pesada pero mes aapte per sortides hivernals o curses d´alta muntanya.
Normalment cada casa te variants dins un mateix model.
Jo tenia unes XCR de la north face nomes per hivern o sortides en condicions adverses, el que passa es que el sem van descuandrintxar per  tot arreu  i no he tornat a repetir  per dirte si va ser un problema meu o de la partida o que.
Sortir a correr amb aiguaneu o amb zones d´abundants tolls i aguantar el peu sec tenia certa gracia, i suposo que la membrana era tranpsirable pq el peu no es recalentaba en exces ni shumitejaba massa tampoc. 
Es inevitable sacrificar transpirabilitat a favor dimpermeabilitat. Pero...es aixo bo sempre? home... si surts a correr 15 km a temperatura de 25 graus veuras que el sacrifici aquest que deiem que ens alegraba tant en unes condicions ara resulta un trangol, ja que el gore no transpira com la malla i el peu es recalentara i suara. 

Mira el que et convingui mes pero tingues en compte que un cop el gore ha calat o tens aigua dins , ja sigui teva o de l´entorn no s´assecara com la de les malles, el gore ailla laigua de fora i tb la dins. Si corres prop de casa les deixes a assecar i listos, pero i si fas una cursa per etapes?

Suposo que ara deus pensar que em cago en el gore...be... la veritat es que no jejeje aquest finde he estat en una funda de gore fent vivac i plovia i el meu sac sha mantingut ben sec. Unes sabates de trail per correr a pista de fang o sender on no hi hagi molt de toll, neu etc et donara unes prestacions bonissimes.  Pero quan canvies de terreny i et poses a la muntanya i fas un xoff i laigua sobrepassa el turmell o thi arriba aprop... olvidat del gore i dels anuncis de la nike. Llavors unes de malla juguen amb aventatge aixo si.. son mooolt  fredes i en neu cala tot.

jo no soc cap crack pero magradaba correr i pel priri sortia bastant. tb soc una persona bastant arruinada que no em puc gastar diners en 2 parells de bambes de montanya cada any i menys anant probant models.
Jo em vaig comprar unes de gore pq passaba fred amb les de malla. Molt de fred i les botes amb gore van de pm doncs vaig pensar que hi trobaria la solucio, pero segons on et poses el resultat ( al meu parer) es encara pitjor.
Pero soc molt macgyver i algo txapucillas y mencanta probar materials i investigar i trobar les meves solucions propies i cagarla jo mateixa. O sigui que  vaig trobar una solucio cutrangas que a mi manava mes o menys be

Monday 9 january 2006 - 15:16
Val a dir que  pel montseny i collserola a l´hivern unes de gore crec que taniran molt be si optes per la impermeabilitat. Nomes es quan tencigales o les rutes son molt rares  o llargues et passara el que et dic.

de gore he tingut les cxr aquestes de la north face i unes montrail molt i molt guapes que anaven de pm, comoddddddiiiiiiiissssssimes i una meravella pero a la que mencigalaba i no podia tornar a casa a la nit doncs em venia la rayada que et dic.
 es que era una mica txunga.

Monday 9 january 2006 - 16:22
Antes de nada , decirte que lo mejor ,pese a todo lo que leas y te digan sobre marcas o modelos... es que te pruebes todas las que puedas en las tiendas...  Lo que a mi me puede ir bien a ti no... la morfologia de tu pie...pies más anchos...peso del corredor...pronador,supinador,pie neutro...etc...  Lo que si es cierto es que hay una serie de caracteristicas generales en algunos modelos y marcas, que nos pueden hacer decantar la compra hacia un lado o otro...

1.- Estoy totalmente de acuerdo con Vinyi...  las suelas de Salomon a mi no me dan ninguna confianza en mojado... (sobre todo a la hora de correr por montaña con rocas y tal...) en pistas y en tierra van tan bien como muchas otras....
2.- El tema del Gore... Particularmente me compraria una con Gore en caso de entrenar o correr a menudo por la nieve... De hecho para mi 40 aniversario  me regalaron los colegas unas Salomon de Gore... No las utilizo casi nunca...En verano me frio...en Invierno (vivo y suelo correr por el Montseny...) llevo otras y no tengo ningún problema...
3.- Creo que salomón ha hecho una muy buena labor de marketing...pero que su calzado es superado por muchas otras marcas...            Sigo...

Monday 9 january 2006 - 16:36
Marcas y modelos...  Yo suelo correr desde hace tiempo con las "Norfeis" (las Ultra 102 ) Parecen algo tochas..pero son ligeras para su aspecto , muy cómodas y resistentes... a parte de tener esas dos cintitas para colocarte la mini-polaina que te protege de la entada de ramitas molestas o piedras indeseadas.... 
Un modelo que me sorprendió y que me gusta mucho es de Nike (las Air Stormy Pegasus) con su tejido Clima -Dry ("impermeable"- transpirable) ,suela muy adherente, excelente amortiguación ... muy...muy cómodas y resistentes...   (Una ventaja adicional...estos modelos en Bikila suelen tenerlos de rebajas cada año...por el cambio de temporada y esas cosas...  )
Mención aparte  la de Montrail de Gore (el modelo de hace dos años era el ...  Hurricane Ridge ...o algo así...  ) Su suela era brutal... pero recuerda de que en verano...   Una nueva marca en España...(no asi en otros paises...) y que me parecen que han de ser una caña.. son las  Inov 8 
http://www.inov-8.com/Product.html     Más baratas que el resto... los modelos Terroc 330 y Flyroc 310 creo que son los ideales... Cómodas,resistentes,técnicas,posibilidad e poder escojer entre dos tipos de plantillas... posibilidad de cambiar las suelas una vez gastadas..etc...etc...  
Ya se pueden ver en alguna tienda en Barcelona...   En fin...que disfrutes "correteando" por el monte... Yo lo he hecho hace un rato por el Matagalls...
Pekas

Monday 9 january 2006 - 16:40
Te interesan unsa salomon de Gore...???? Qué número calzas... ??? Muy pocos usos...te las dejaria muy...muy....baratas... 

peckspecks@yahoo.es     o dejame un mensaje en mi blog...  

Pekas       PD. Pero que muy ...muy baratas...

Monday 9 january 2006 - 16:52
 pekas!!!! si son un 35 jejejejejeje et dono unes anous magiques i uns esqueixos de geranis magics (las anous ja les coneixes els geranis mmmmmm jejejeje)

per cert...les stormy pegasus, son les mateixes que les pegasus a secas?? Si son les mateixes que les pegasus a secas porten camara d´aire atencio a la muntanya amb les camares d´aire eeeeeeeeh

Monday 9 january 2006 - 17:27
Vinyi....!!!!! Sólo pensar en las nueces "magicas"... ya me acabo de poner de un "tiernoooo"...         Sobre las Nike... Están basadas en las Pegasus convencionales ..pero la camara de aire está protegida del exterior...de hecho tú no la ves ...tiene un recubrimiento de la misma suela que la protege del exterior... Yo tuve unas durante varios años...(hasta que se ya las "jubilé" de una vez el año pasado    )                   Pekas    

(y esos "geranios"...para cuando una "cata"...???

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies