Tecnica y Material
| hola amigos me gustaria saber como funcionan estas comidas si son buenas y todo eso como se preparan es para salida alpes este verano graciasss. |
| xav |
15 Respuestas
Última respuesta Friday 23 june 2006 - 08:52
| merçis |
"leofilizada?"
aquí tens la tigretilizada:
El menjar liofilitzat que es comercialitza en format menús tenen certs aventatges, alguns són els que busquem: poc pes, facil i rapida preparació i pal·latabilitat correcte. Però els hi hem de sumar: equilibri hidrat-proteic correcte, kcalories acceptables per un àpat i que no és un menjar que es degradi ni que s´intoxiqui facilment.
Per contra tenim: el preu, l´escassa varietat de menús ( això es nota si un només s´alimenta d´això i la travessa o expedició es llarga) i que el costum treu mérit culinari, portejador i imaginatiu a les sortides.
Personalment només optaria per menús precuinats liofilitzats en nits d´arribada a altes hores, temperatures baixes on es necesita cuinar ràpid i l´aport calóric sigui lòptim ( sempre acompanyat de bastant liquid, llavors),mandrosos empedernits o rutes on la priorització del pes sigui absoluta.
Igualment tenim moltes alternatives als menús. Avui en dia disposem de molts aliments precuinats deshidratats en el súpermercat de compra diaria: arrossos que es bullen en 5 minuts, couscous que nomes requereixen aigua templada, noodles xinesos, verdura deshidratada per sopes, soja deshidratada per sopes o acompanyament, veluttes d´esparregs o de xampinyons molt i molt bones de la casa knör, el típic puré de patates que acompanyat duna llauna de paté o desfent-li sobrassada et surt un sopar de fastigueix batallero...
I apart del menjar comprat podem sempre deshidratar nosaltres mateixos els aliments i hidratarlos quan desitgem. Tens moltes pagines webs que tho expliquen, sobretot americanes. No parlo de fer jerky ( jo en solia fer jejejejeje però pq m´agrada) sino de deshidratar verdures i tota classe d´aliment en coccio en forn.
Deshidratar verdura es quelcom que vaig estar fent a usa quan em vaig fer un parell de sortides llargues. No ho he tornat a fer ( apart de fer jerky un parell o tres de cops) però suposo que és una alternativa barata i fantàstica als menús comprats. Allí on estigui quelcom fet amb productes naturals i tu en segueixis el proces millor que millor no??
http://www.budget101.com/dehydrated_foods.htm
per exemple.
Fa molt de temps que no mhe de trencar el cap :´( jo... jo tb vull un més sencer de penuries i disfruteeee ... a les últimes vacances vam menjar com reis tot i no tenir fogonet a mà ( bé fogonet sí pero gas no). Masses comoditats ultimament!!!
www.internostrum.com per la traducció ![]()
mmm més cosetes ( ara que tinc un moment). Molta gent es queixa de lo soso que queda el couscous. Portar un parell de concentrat de brou per afegirli a l´agigüa per hidratar donarà cert gust a la sémola. Dur paperines amb especies ( el curry sol ser molt efectiu) també és una bona sol·lució. Si es surten molts dies durles en les carcasses dels rotlles fotogràfics.
El pa si fem sortides de pocs dies aguanta pero sino es torna sec i ocupa molt de vòlum. Substitur-lo per pà àrab o pa tipus "fajita" ens permet que ens duri ben bé un més i el volum i pes redueixi considerablement. El pa d´arrós ( vietnamita o xinés) no pesa gens, el problema es que es sol trencar i en contra de la creença no sha de fregir per poder-lo digerir correctament. Només mullat amb aigua ja agafa la textura per poder embolicar l´aliment que volguem.
He vist gent portar pa d´arros ( dietetic ...) no sé com dirho... com unes gal·letes d´arros, té textura de crispeta. Suposo que és pq pesa molt poc, pero les calories que t´aporta no son masses i suposo que es deu esmicolar que dona gust.
Per sortides de molt dies fer bricolatge amb figues seques el dia abans de la ruta et garanteix tenir quelcom per picar altament nutritiu i amb molta reserva energética. Es tan fàcil com tenir figues seques ferli una insició i posarli uns pinyons una avellana, una mica de beicon ( les primeres en menjar aquestes si no es poden fer malbé)...una cullerada de mantequilla de cacahuet ( extra boca pastosa per uns minuts jejeje pero després vas com una moto)... la rel·lació pes energia es brutal i l´aliment natural i casolà.
Liquid... només recordar que l´aport de liquid es molt important i que la sed no és sempre l´indicador per beure, al contrari. Més de tres litres diaris ( que amb esport bé que els necessitem) poden fer que arrastrem masses sals a lhorina i produïrnos lleugeres hipopotassémies. Sobretot això s´ajunta en sortides a pirineus on l´aigua que prenem es molt pobre en minerals, per tant la sal i els minerals ( a través d´una alimentaciño correcte) o algun beure de pastilla no fa mal, qui diu pastilla diu serum glucosat que no és de marca i no te gust de llimona però es menys químic tb.
Ara ja... nanit... vaia rotllo!
arrastrarem salts a lhora que aigua a l´orina= lhorina
madverià avançat. tinc el nivel fil·loleg, ja
De res, però la idea dels sacs de figa no és meva... això és tan vell com el pa de figues però modificant-lo.
Ah! una cosa que no sol faltar a la motxilla es la llet condensada en tub. Serveix tant com per xumar directe en cas de necesitat d´energia, com per tenir llet per tés, colacaus o cafés, evitant que se´t posi dolenta la llet en pols ( la bossa de 400g es caduca en 5 mesos més o menys) i així ja no has de posar ni sucre.
Salut!
| liofilizar. | ||
| (Del gr. λύειν, soltar, disolver, ‒́filo e -izar). | ||
| 1. tr. Separar el agua de una sustancia, o de una disolución, mediante congelación y posterior sublimación a presión reducida del hielo formado, para dar lugar a un material esponjoso que se disuelve posteriormente con facilidad. Se utiliza en la deshidratación de los alimentos, materiales biológicos y otros productos sensibles al calor. Real Academia Española © Todos los derechos reservados | ||
| grasias a todas esas xicas jeje q aya paz al quien no le interese pues q no lea apa un saludo wpas. |
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.