Tecnica y Material
Bona tarda,
m´està passant pel cap el equipar una via, tinc vist el lloc la linea, tipus de roca, però em falten algunes coses,
com equipar.... claus, spits, parabolts, espitador, taladro....
Be, taladro no per que no tinc, ni penso comprar.. pero em queda el dubte entre spits o parabolts, la roca es conglomerat, i recomanen parabolts, pero cuan es pot tardar en posar un parabolt? i un spit? i quina mètrica?
Gracies!!!!
Si algún dia ho faig ja us penjaré la resenya!
Aspavil
8 Respuestas
Última respuesta Wednesday 18 october 2006 - 17:01
A més dels materials que deixaràs a la via hauràs de decidir més coses:
Equiparàs despenjant-te des de dalt o obriràs des de baix?
Quin caràcter tindrà la via? Alta dificultat, clàssica molt "cacharrera", Esportiva llarga, només per suicides (ja m´entens)...
El que decideixis, juntament amb el fet de tenir taladro o no, et condicionarà els expansius a triar (tipus i mètrica) Obrint des de baix i sense màquines jo optaria per espits de 8mm, però amb màquina i des de dalt parabolts de 10mm (o 12 per reunions per exemple)
Suposo que aniràs madurant la idea, fent una aproximació amb primàtics o similar, etc...
El temps de posar un espit és molt variable, si trigues 4 minuts amb el primer, igual t´estàs vuit amb el segon i un quart amb el tercer, depén com tinguis els braços, la postura per picar, l´estat de la broca, la duresa de la roca...
Igual que en Pere, m´ofereixo per ajudar-te si ho necessites. Jo no tinc taladro autònom, ara de broques SDS sí que en gasto i us les podria deixar.
Compte també amb cordes estàtiques fixes! No fa gràcia passar-se el matí penjat d´una sola corda i que s´estiri i s´arronsi segons les circumstàncies.
Que vagi molt bé!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.