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Tecnica y Material

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Monday 22 january 2007 - 13:25:48

Realitzat el 1r Monogràfic d´Alpinisme promogut pel Madteam

Doncs això, que ja s´ha realitzat el curset promogut pel nostre club i instruit per l´Escola de Muntanya Glacera i em fa l´efecte que em toca a mi publicar-ne un resum.

La teoria fou dimecres a Barcelona, al local de l´entitat i les pràctiques al llarc de tot el cap de setmana a Andorra, entre Pas de la Casa i Grau Roig. Només el llastimòs estat de la neu va limitar d´alguna manera les pràctiques, però aquesta mancança fou compensada per les alternatives proposades pels profes i per la bona adaptabilitat i predisposició de tothom.

La cosa ha anat molt bé, hem estat iniciats a les tècniques d´autodetenció en caiguda, progressió en neu, amb i sense grampons, abansament encordats, fixació de reunions i assegurances sobre neu ("V" invertida, piolet en "T" o clavat, bolet de neu) i en fortuna (baga de cinta, tascons, friens, etc.), hem conegut i pràcticat els nusos bàsics (vuit, alondra, cinta, dinàmic i un que no recordo el nom però que és un cordino que serveix de fre automàtic en cas de rapelejar amb un vuit) i alguns hem pràcticat ràpel mentre que d´altres han fet progressió sobre gel. Baja que ja tenim feina a pràcticar. Ara només faltarà la neu
Res més, només recomanar el curset a tothom qui no tingui formació tècnica en neu i agrair la feina i la paciència als profes Javier, Ferran i Alfred i, al Club Madteam, la bona iniciativa. Celebrar també la gentilesa i la qualitat en els serveis dels responsables de la Gîte d´Etape de L´Hospitalet (Alta Arieja) on vam fer nit i esperar que algun dels/es companys/es que van fer fotos les pengin al web o me les enviïn a narhinan@madteam.org

Apa, anar-hi anant però ara amb una miqueta més de coneixements pràctics

  

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Tuesday 23 january 2007 - 16:50

 
Monday 22 january 2007 - 15:14
Comparteixo la opinio del meu company de cordada, en Narhinan, respecte al monografic: molt interesant i profitos, i llastima de la neu... El nus que es fa amb el cordino i que s´utilitza en el rappel em sembla que es el "macha". Per tal de practicar, es el nus amb el que m´he lligat les sabates aquest mati.
En quan passi les fotos de la camara miro on penjar-les i t´aviso.


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Monday 22 january 2007 - 15:37
L´autoblocant no es diu "macha" en tot cas es el "Machard", tot i que n´hi d´altres com el Bachman, prusik, etc. En aquesta web hi trobarem molt adeptes, hi ha força post que hi parlem d´ell i les seves utilitats front als seus competidos

Salut.


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Monday 22 january 2007 - 17:06
Y como sé qué el (Aguito... ) es un caballero... y aprovechando que yo no lo soy tanto...   os linko un par de interesantes enlaces en los que hay muchos y muy bien explicados nudos...           

http://aguito.madteam.net/blog000397/articulos/ 

http://mountainknots.blogspot.com/    

Pekas  

PD. os vamos a enviar ( si no lo han hecho ya ... ) un meil para que nos déis vuestras opiniónes sobre el curso... Hoy ya hemos hablado con Javier y ya nos ha puesto al día de todo...  Toda opinión o critica que nos ayude a mejorar es bienvenida

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Monday 22 january 2007 - 17:13
No es por ahorrarme el curso, pero, ¿qué es una "V" invertida?




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Monday 22 january 2007 - 19:06

Holaaa

y para los que no hemos podido hacer este... para cuando el próximo??? jejeje

v´sss


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Monday 22 january 2007 - 19:21
En breve más fechas y más cursos.. y más bebidas y más de todo... !!!!!!!    (incluso con la que ya está cayendo en mi pueblo... más nieve..!!!!!  )

Pekas

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Monday 22 january 2007 - 19:45
Hola a los del curso, soy el pupas que no pude ir a ultima hora, accidente de moto contra un camión, ya que me pongo a lo grande!! joer que mal rollo, bueno, veo que fue todo de maravilla, espero al menos poder ver las fotos de algunos de vosotros, y Clemente lo siento con la ostia perdí tu telf, por eso no te llamé.

Cucu.

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Tuesday 23 january 2007 - 09:33

Ei Quintin, ara no se si te n´enfots o què? Però vaja,. si de cas a algú li servirà:

Amb el nom de "V" invertida em van ensenyar un dels sistemes d´assegurament més rudimentaris, però pràctics en cas d´emergència: a partir d´un punt superior fer dues rases a la neu divergents i descendents, de la mateixa allargada que les cames de l´assegurador,. Aquest s´asseu posant el cul al vértex i extenent les cames pels pals de la V apoiant els peus al final de cada rasa. Després només cal passar la corda per l´esquena de l´assegurador, d´un cantò a l´alçada de la cintura i de l´altre per sobre l´espatlla. En aquesta posició, dos estirant de la corda no aconseguien aixecar-me.

Vinga, anar-hi anant ...ara amb un xic més de tècnica, jeje

(CASTELLANO)

¿Ei Quintin, ahora no se si me tomas el pelo o qué? Pero da igual, de todas formas a alguien le servirá:

Con el nombre de "V" invertida me enseñaron uno de los sistemas para asegurar más rudimentarios, pero prácticos en caso de emergencia: a partir de un punto superior hacer dos zanjas en la nieve divergentes y descendentes, de la misma alargada que las piernas del asegurador. Éste se sienta poniendo el culo en el vértice y extendiendo las piernas por los palos de la V apoyando los pies al final de cada zanja. Después sólo hay que pasar la cuerda por la espalda del asegurador, de un cantò a la altura de la cintura y del otro por encima el hombro. En esta posición, dos estirando de la cuerda no conseguían levantarme.

Vinga, ir yendo... ahora con uno pequeño más de técnica, jeje


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Tuesday 23 january 2007 - 10:19

No te tomo el pelo, sólo que no relacionaba el nombre con la técnica.

 También tiene una variante, que sirve para descolgar al compañero, con un ocho y una navaja, conocida como técnica Yates


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Tuesday 23 january 2007 - 16:25

Ei, doncs ara et tocarà a tu explicar-te ! Al curset ja van comentar lo de despenjar a algú assegurant-se en "V "invertida i fent servir un vuit, però lo de la navalla? Explica, explica...
(en obert o en tancat narhinan@madteam.org)

(CATELLANO)
Pues ahora te tocará a ti explicarte, dado que en el cursillo ya comentaron lo de descolgar a alguién con el ocho desde la posición de asegurado en "V", pero de la navaja no recuerdo que hablaran. Cuenta, cuenta...
(en abierto o en cerrado a mi mail)


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Tuesday 23 january 2007 - 16:46
Creo que Quintin hace referencia a "Tocando el Vacio" de Joe Simpson y Simon Yates en la que Simon descolgaba a su compañero hasta que este quedo colgado del vacio y no tuvo más remedio cortar la cuerda (pensaba que habia muerto, pero igualmente si no lo hubiera echo habria muerto congelado).

La historia tiene su gracia, Joe Simpson no pudo hacer una prusik porque tenia las manos congeladas y se le cayo el cordino. Sirvase como ejemplo de saber hacer nudos autoblocantes con la propia cuerda, o realizar polipastos para recuperar (con esto no critico a estos dos excepcionales alpinistas, pero vale la pena reflexionar)

Un saludo,

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Tuesday 23 january 2007 - 16:50

 Yates es Simon Yates, compañero casi inseparable  de Joe Simpson en su ascensión al Siula, narrada en el libro/pelicula "Touching the void" (Pabernos matao). Es pa verlo, tampoco me voy a poner aqui a contar que Bruce Willis está muerto. La moraleja es que, como dices, si estás bien plantado es probable que puedas aguantar a dos personas tirando de ti, pero, ¿durante cuánto tiempo podrías hacerlo? Dicho de otra manera, el sistema es difícil de desbloquear bajo tensión. Bueno, si llevas navaja no es tan dificil.


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