Tecnica y Material
Doncs això, que ja s´ha realitzat el curset promogut pel nostre club i instruit per l´Escola de Muntanya Glacera i em fa l´efecte que em toca a mi publicar-ne un resum.
La teoria fou dimecres a Barcelona, al local de l´entitat i les pràctiques al llarc de tot el cap de setmana a Andorra, entre Pas de la Casa i Grau Roig. Només el llastimòs estat de la neu va limitar d´alguna manera les pràctiques, però aquesta mancança fou compensada per les alternatives proposades pels profes i per la bona adaptabilitat i predisposició de tothom.
La cosa ha anat molt bé, hem estat iniciats a les tècniques d´autodetenció en caiguda, progressió en neu, amb i sense grampons, abansament encordats, fixació de reunions i assegurances sobre neu ("V" invertida, piolet en "T" o clavat, bolet de neu) i en fortuna (baga de cinta, tascons, friens, etc.), hem conegut i pràcticat els nusos bàsics (vuit, alondra, cinta, dinàmic i un que no recordo el nom però que és un cordino que serveix de fre automàtic en cas de rapelejar amb un vuit) i alguns hem pràcticat ràpel mentre que d´altres han fet progressió sobre gel. Baja que ja tenim feina a pràcticar. Ara només faltarà la neu ![]()
Res més, només recomanar el curset a tothom qui no tingui formació tècnica en neu i agrair la feina i la paciència als profes Javier, Ferran i Alfred i, al Club Madteam, la bona iniciativa. Celebrar també la gentilesa i la qualitat en els serveis dels responsables de la Gîte d´Etape de L´Hospitalet (Alta Arieja) on vam fer nit i esperar que algun dels/es companys/es que van fer fotos les pengin al web o me les enviïn a narhinan@madteam.org
Apa, anar-hi anant però ara amb una miqueta més de coneixements pràctics ![]()
12 Respuestas
Última respuesta Tuesday 23 january 2007 - 16:50
Holaaa
y para los que no hemos podido hacer este
... para cuando el próximo
??? jejeje
v´sss
Ei Quintin, ara no se si te n´enfots o què? Però vaja,. si de cas a algú li servirà:
Amb el nom de "V" invertida em van ensenyar un dels sistemes d´assegurament més rudimentaris, però pràctics en cas d´emergència: a partir d´un punt superior fer dues rases a la neu divergents i descendents, de la mateixa allargada que les cames de l´assegurador,. Aquest s´asseu posant el cul al vértex i extenent les cames pels pals de la V apoiant els peus al final de cada rasa. Després només cal passar la corda per l´esquena de l´assegurador, d´un cantò a l´alçada de la cintura i de l´altre per sobre l´espatlla. En aquesta posició, dos estirant de la corda no aconseguien aixecar-me.
Vinga, anar-hi anant ...ara amb un xic més de tècnica, jeje ![]()
(CASTELLANO)
¿Ei Quintin, ahora no se si me tomas el pelo o qué? Pero da igual, de todas formas a alguien le servirá:
Con el nombre de "V" invertida me enseñaron uno de los sistemas para asegurar más rudimentarios, pero prácticos en caso de emergencia: a partir de un punto superior hacer dos zanjas en la nieve divergentes y descendentes, de la misma alargada que las piernas del asegurador. Éste se sienta poniendo el culo en el vértice y extendiendo las piernas por los palos de la V apoyando los pies al final de cada zanja. Después sólo hay que pasar la cuerda por la espalda del asegurador, de un cantò a la altura de la cintura y del otro por encima el hombro. En esta posición, dos estirando de la cuerda no conseguían levantarme.
Vinga, ir yendo... ahora con uno pequeño más de técnica, jeje
No te tomo el pelo, sólo que no relacionaba el nombre con la técnica.
También tiene una variante, que sirve para descolgar al compañero, con un ocho y una navaja, conocida como técnica Yates
Ei, doncs ara et tocarà a tu explicar-te
! Al curset ja van comentar lo de despenjar a algú assegurant-se en "V "invertida i fent servir un vuit, però lo de la navalla? Explica, explica...
(en obert o en tancat narhinan@madteam.org) ![]()
(CATELLANO)
Pues ahora te tocará a ti explicarte, dado que en el cursillo ya comentaron lo de descolgar a alguién con el ocho desde la posición de asegurado en "V", pero de la navaja no recuerdo que hablaran. Cuenta, cuenta...
(en abierto o en cerrado a mi mail)
![]()
Yates es Simon Yates, compañero casi inseparable
de Joe Simpson en su ascensión al Siula, narrada en el libro/pelicula "Touching the void" (Pabernos matao). Es pa verlo, tampoco me voy a poner aqui a contar que Bruce Willis está muerto. La moraleja es que, como dices, si estás bien plantado es probable que puedas aguantar a dos personas tirando de ti, pero, ¿durante cuánto tiempo podrías hacerlo? Dicho de otra manera, el sistema es difícil de desbloquear bajo tensión. Bueno, si llevas navaja no es tan dificil. ![]()
![]()
![]()
![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.