Tecnica y Material
Hola companys.
Per motius que no venen ara mateix al cas (ja en parlaré d´aquí uns dies), m´he plantejat la pregunta de si es necesari l´us de l´ARVA, pala i sonda per practicar l´alpinisme.
Com per aquí, hi ha grans amants dels corredors, llenço la pregunta per veure la opinió general d´aquest tema.
Salut.
5 Respuestas
Última respuesta Tuesday 7 april 2009 - 12:48
Me tiro a la piscina y respondo.
En mi opinión, necesario no es. Y eso está claro porque no hay más que ver la cantidad de gente que no lleva ni tiene (me incluyo entre ellos) Eso si, si que es recomendable su uso. ![]()
Jo, no en porto però m´ho he plantejat bastantes vegades. Un arva, una pala i la sonda no pesen gaire, per tant seria recomanable portar-ne, però:
- Però si vas sol o els companys no en porten, té sentit dur-lo tu?
- Aquests 3 elements no pesen gaire, però la corda, els friends, els pitons, els piolets, el casc....sí. Suma i sigue. De vegades lleugeresa és rapidesa i seguretat.
- Es factible fer servir elements alternatius (p.e. una pala= piolo + ancla de neu...)?
No sé jo bàsicament no en porto per la raó 1.
Es cert, que acabo de comprovar que es porta prou pes a la motxilla per anar a fer corredors i tal, però com dius, la pala i la sonda no pesen res i ens poden salvar la vida (si els altres ho porten, es clar).
Es que (ara ja ho puc dir), he tornat bastant cremat d´un curs d´alpinisme per raons que no em posarè a airejar per aquí, i una d´elles ha estat la manca d´importancia que se li ha donat als temes de nivología, i elements de seguretat amb les allaus.
digue´m agossarat... ara matxaqueu-me
la practica de l´ alpinisme en condicions de neu, a nivell d´ allaus, no tindria que ser tant arriscat com l´ esqui de muntanya per les seguents raons (personals)
1.-la propia activitat es menys agresiva vers la neu. no es el mateix tres individuus pujant un corredor (amb la neu en condicions) que esquiant.
2.-les distancies que es cobreixen, son molts cops, inferiors.
3.- les condicions requerides per la practica de l´ alpinisme son mes "segures" que en l´ esqui (per exemple, quant hi ha moltissima neu esquies de PM pero t´ enfonses fins les aixelles)
crec que no es cap tonteria portar el quit pala+sonda+arva a practicar alpinisme, pero el vec molt mes imprescindible en l´ esqui, on els riscos crec qeu son mes grans.
l´ esqui de muntanya necessita unes condicions nivologiques
Hola Africatwin,
Referent al tema d´ARVA, pala i sonda, jo et recomanaria portar-los sempre, el pes es mínim i el seu valor és molt alt. Ara bé si anem a fer una activitat que fa dies que no neva i el mantell és molt estable, penso que no fa falta. Però per decir si fa falta o no, calen uns coneixements amplis de nivologia.
En aquest pais, no estem molt acustumats a portar l´ARVA cosa bastant curiosa, a l´altra banda del Pirineu són elements obligatoris, però esperem que poc a poc anem prenen conciencia de la seva utilitat.
Jo treballo professionalment a la muntanya i tant jo com els meus clients el portem.
Apa salut.
PD. referent al curs no et facis mala sang, hi ha de tot, però la majoria dels monitors federatius de Nivologia no tenen gaira idea.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.