Madteam > Fotografía de montaña > Ensija

Ensija

Autor: Gerardo 23 October 2011 24 1036    Envia a tus amigos

Ahir dissabte 22 d'octubre vaig fer la meva primera incursió a la Serra d'Ensija, arrencant des del coll de Fumanya (1.600), al sudest, pujant al Serrat Voltor (gairebé 2.300, el cim més oriental de la serralada), fent la patejada kilomètrica fins a la Gallina Pelada, a l'extrem occidental (una miqueta més de 2.300), i tornant pel mateix lloc. Bonic, i potser massa llarg el tram intermig per al meu gust, que sóc més de pujar i baixar.... Per cert, terreny ideal per anar amb un gos, un inmens canòdrom tota la part superior...

Remontant des del Coll de Fumanya, amb el primer objectiu al fons.

Més a prop. És una pujada agradable per pineda d'uns 700 metres de desnivell.

Des de la part alta d'aquesta pujada inicial, una vista cap al sudest. A dalt, als cims, els nùvols de sud ens van impedir tornar a gaudir d'aquesta vista.

Una imatge del vessant boscós per el que anem pujant.

Ja a dalt de la serra, una imatge del molt proper Serrat Voltor.

I des d'ell, vista cap a l'oest, amb la Gallina Pelada al fons, el nostre darrer objectiu.

Imatge cap a l'est, on domina el Puigmal.

Cap al nordest, amb Puigpedrós de Lanós-Coma d'Or, Carlit i Peric, d'esquerra a dreta. En primer pla, a la meitat dreta, les Penyes Altes del Moixeró.

Al nordoest, més o menys, Pedraforca i Cadí.

Una altra vista, més oberta, cap a l'oest.

Arribant a la Creu de Ferro, també de gairebé 2.300 i segon cim del dia.

Anem avançant per la cadena... Uns 4 kilòmetres des del Serrat Voltor fins a la Gallina Pelada, que apareix al fons...

Aspectes del Pedra...

Carenant, ja a prop de la Gallina Pelada.

I aquí gairebé a sota del seu cim.

A la Gallina Pelada, tot força patriòtic...

Un detall cap a la vessant nord.

Més Pedra i més Cadí, amb Saldes a sota.

La nuvolada de sud és implacable, i fins i tot ens fa passar una miqueta de fresca...

Vista cap a l'est de la serra, amb el Serrat Voltor al fons. Encara hi hem de tornar!

Bestioles.

I més bestioles.

El refugi, al mig dels plans herbats.

Un aspecte de la boscosa vessant sud de la serralada, per la qual anem baixant.