Madteam > Fotografía de montaña > Rula per Ulldeter fins al Bacivers

Rula per Ulldeter fins al Bacivers

Autor: Gerardo 16 August 2016 29 595    Envia a tus amigos

Bé, ahir dilluns 15 d'agost ens anem l'Otto i jo a Ulldeter. Surto d'un "gripazo" que m'ha tingut tota la setmana doblegat, i no les tinc totes... Pujem per les Xemeneies fins al Coll de la Geganta, i tot i trigar el temps habitual, una miqueta menys d'una hora, arribo petat i havent passat molta calor... Descarto el Bastiments, en el que he estat dues vegades ja aquest any, i em centro en el meu estimat Bacivers (2.845), un pic preciós i sovint oblidat per la proximitat del Basti, i al que no pujo des de fa més d'un any. La calorada estival deixa pas gairebé de cop a un cel cada cop més núvol, tot i que no des del sud com és habitual en aquesta contrada, i arribem al cim del Bacivers en dues horetes des del pàrking de Vallter, un horari bastant raonable, i amb un ventet i una fresca tals que m'haig de posar ràpidament la tercera capa... Una bona estona després anem tornant per la mateixa ruta d'anada, però amb una llarga aturada a la vora de l'estany de Bacivers, (http://gerardo.madteam.net/posts/2013-09/el-ojo/). Acostumo a banyar-me en ell quan hi passo a l'estiu, però entre la fresca, la manca de sol i la meva convalescència, prefereixo no arriscar.... En definitiva, tot plegat una sortideta poc ambiciosa però molt tonificant...

Sortim del pàrking de Vallter, voltats de vaques i amb l'Otto connvenientment lligat.

I ens encaminem cap al nord, cap a les Xemeneiex. La ruta del Coll de la Geganta de seguida trenca a l'esquerra.

Vista cap al sud, d'on venim.

El Gra de Fajol Gran i la Marrana al fons.

Ja passat el Coll de la Geganta, ens endinsem directament cap al nord, per la capçalera de la Coma de Bacivers. Al fons a la dreta, el doble cim del nostre pic.

La cabana de pedra situada just al principi de la pendent final.

A mitja remuntada, el Basti al fons i l'Ull de Bacivers a sota (http://gerardo.madteam.net/posts/2013-09/el-ojo/).

Molt a prop del cim, mirant a nordest.

Ja hi som.

Tal qual un "perrillo de las praderas"....

A l'oest, detall sobre un lluminós Puigmal, i un ombrívol Noufonts a la dreta.

Amb l'Otto i l'Infern.

L'oest. Infern molt fosc a l'esquerra.

El nord. Capcir, amb Carlit i Peric.

Des de Basti a Freser i Infern.

Canigó.

L'Estany de Bacivers.

Arrencar pedres del fons...

... i arrosegar-les a l'exterior, aquest és el joc...

Tornem cap a sud, amb a l'amplíssim Coll de la Geganta, al fons.

Des del coll, la vessant del Bacivers d'on venim.

Baixant des de La Geganta cap a Vallter.