Madteam > Fotografía de montaña > Noucreus i Fossa del Gegant

Noucreus i Fossa del Gegant

Autor: Gerardo 27 August 2016 32 653    Envia a tus amigos

El passat dijous 25 ens agafem l'Otto i jo el cremallera de Núria, i des d'allà ens enfilem fins als pics de Noucreus (2.799) i la Fossa del Gegant (2.801), topònims mítics de l'univers pirinenc, fins i tot treballats pel Cinto Verdaguer en el seu meravellós "Canigó". Feia 15 anys que no passava per aquí, des de la meva darrera Ulldeter-Núria... Després tornem per la cadena sudoest de la Fossa del Gegant, pel Pic de Rocs Blancs (2.765) i el Puig de Fontnegra (2.722), baixant fins al Pic de l'Àliga, el Niu de l'Àliga i un altra cop Núria. Bonic i tonificant, i amb caloret....

La Vall de Noucreus,encara des de prop de Núria.

Ja més amunt.

Mirant cap a Núria, amb Puigmal al fons.

Accedint a la capçalera de la Vall de Noucreus.

Bestioles alpines...

Ara sí, la remuntada final fins al Coll de Noucreus, a l'esquerra. Al centre, la Fossa del Gegant.

Tota la vall cap a Núria des de gairebé el coll. A l'esquerra, la cadena per on tornarem.

Accedint al coll...

I des del Coll de Noucreus, cap al pic, a l'oest. De fet, és com una mena d'altiplà herbat, darrera del qual sobresurt al fons la línia del Noufonts.

Des del que crec que és el cim principal, mirant cap a l'est: Bacivers, Infern, Pics de la Vaca, Fossa del Gegant a la dreta del tot...

Cap a l'oest, Finestrelles i Noufonts.

Cap al nordest, la Vall de Carançà.

I de tornada al Coll de Noucreus, amb el seu sincretisme religiós entre creus cristianes i banderoles budistes d'oració...

Allà mateix, a mig minut, el cim de la Fossa del Gegant.

I des de la Fossa, cap a l'est: un altre cop Bacivers, Infern, la Vaca...

I cap a l'oest, el Coll de Noucreus en primer pla, a mitja distància l'altiplà herbat del Noucreus, i al fons Noufonts, Finestrelles, Cerdanyà al fons de tot...

Al sud, Montseny-Matagalls, darrera del Torreneules...

Amb l'Otto i el meu osset apotropàic....

Ja anem tornant per la cadena cap al sud: al centre els Pics de la Vaca, i sobresortint per darrera la punta de l'Infern i la teulada del Bastiments.

La cadena tira a sudoest... Al fons Puigmal...

A Rocs Blancs.

Des de Rocs Blancs cap a nordoest, Noufonts a esquerra i l'altiplà de Noucreus a la dreta...

I cap a nordest, al centre la Fossa del Gegant i la cadena per on venim,a la dreta. A l'esquerra, en baix, la capçalera de la Vall de Noucreus per on hem pujat.

Cap a est-sudest, la Coma de Vaca.

I al sud, naturalment, Montseny-Matagalls a sobre del Coll dels Torreneules.

Sudoest, la cadena que ens queda, amb el proper Puig de Fontnegra, a l'esquerra en baix, i al fons el Puigmal.

I ja al Puig de Fontnegra, mirant a nordoest.

Mirant més o menys a nord, amb Noucreus a la dreta.

La baixada final cap al Pic de l'Àliga, a l'esquerra, i Núria.