Madteam > Fotografía de montaña > Pic de Certascan des de les Bordes de Noarre

Pic de Certascan des de les Bordes de Noarre

Autor: Laieta 1 September 2016 50 364    Envia a tus amigos

Llarga i agradable ascensió en bona companyia de l'Àngels, la Marta i en Marc, al Pic de Certascan des de les boniques Bordes de Noarre passant per l'Estany Blau.
El vehicle es pot deixar una mica després de Quanca a la Carretera de Tavascan a la Pleta del Prat (gran corba a l'esquerra): trobarem indicacions per anar a les bordes. O be accedir per la pista de la Pleta de Palomera apta per a vehicles (turismes amb comte) que s'agafa just passar l'esmentada corba. En aquest cas: abans d'una corba pronunciada ens desviem per la nostre dreta per un altre camí­ forestal que acaba a les Bordes de Noarre; aviat trobem lloc d’estacionament (1608 m). Un sender fresat ens condueix sense perdre alçada a l'atractiu conjunt de les Bordes de Noarre (1595 m). Sender fresat amb senyals de GR i la Porta del Cel i fites. Després de deixar enrere els Prats de Noarre el camí­ va guanyant pendent intensificant-se abans de la Pleta de Guerossos (2045 m): espai humit on les aigües del riu de Guerossos s'escampen per aquest antic estany. Pal indicador per anar a l'Estany de la Flamisella. La pintura ens farà enlairar  una segona pala per terreny rocós fins creuar el desaigua dels Aiguamolls de Guerossos a la Pleta Vella (2146 m). Continuem l'ascensió, no tan pronunciada, passant pel marge dret de l'Estanyol de Guerossos fins la cubeta de l'Estany Blau (2347 m). Aquest, juntament amb l'Estany Blau de Dalt formen els Estanys de Guerossos situats a sota mateix del Pic de la Flamisella. Tindrem una amplia visió del Pic de Certascan. El caminoi fa un gir cap a la nostre dreta (est) enfilant-se de forma directa per herbei i més endavant per terreny pedregós fins assolir el Coll de Certascan (2589 m). Ja només queda el darrer tram: es fa per la vessant oest del cim seguint la traça evident per terreny descompost en forta pujada, que s'intensifica fins arribar a una mena d'avant cim (2797 m). Vistes sobre l'Estany de Certascan. Ara la pendent es suavitza i seguint fites i pintura groga s'assoleix el punt geodèsic del cim (2853 m). Com passa sempre l'esforç val la pena. Si avancem uns metres en sentit nord podrem contemplar el solitari i estètic Estany Blanc que reflecteix el color de la roca dels pics del circ que tanca la seva conca. Tindrem una perspectiva de l'àrea lacustre formada per aquest estany i els Blaus. També a l'est el gran Estany de Certascan, Broate, la Pica, etc.. A l'oest: el Pic de Flamisella a tocar, es pot identificar el Ventolau i l'inconfusible perfil del Montroig; més lluny el Massís de la Maladeta. Espectacular.
El descens es farà  seguint el mateix recorregut en sentit invers.
Temps Total, 10 h; Distància amb Alçades, 10'66 Km; Desnivell +, 1406 m.

Bordes de Noarre

Pleta del Prat

Pleta de Guerossos

Pleta de Guerossos superada la pala

Pleta Vella

Estany de Certascan

darrer tram fins el cim

perfil inconfusible del Montroig

avant cim (aquí finalitza el tram més costerut)