Madteam > Fotografía de montaña > LO REI CANIGO

LO REI CANIGO

Autor: Gerardo 20 September 2016 54 846    Envia a tus amigos

Aquest passat dissabte 17 ens marxem Bitxe, Otto i jo a dormir a Merialles (no de refu, sinó a la nostra bola), i el diumenge 18 ens enfilem fins a Lo Rei Canigó per la seva ruta sud de la vall de Cady y la Xemeneia. Matí­ molt fresc, en alçada gèlid i amb la vegetació gebrada, però en general amb sol i un vent de nord més que raonable. Bé, l'Otto no va fer cim exactament, ja que ens vam alternar en restar amb ell abans de la grimpada final. No crec que sigui terreny per a que grimpi un gos per si sol, i a un gos de gairebé trenta kilos no el pots portar agafat a mà en un terreny com aquest, ni ajudar-lo gaire a pujar, i molt menys portar-ho a coll... I a sobre amb la "romeria" de gent pujant i baixant... De baixada, li presto especial atenció als estanyols del fons de la vall de Cady, on segons el poema "Canigó" de Cinto Verdaguer hi vivia la fada Flordeneu... I on van passar més coses, que ja us explicaré... Per cert, veig que aquesta és la galeria 200 d'aquest blog, i la seva entrada 300, des que el vaig obrir a l'octubre del 2006, ja fa gairebé 10 anys... No serà casual que es tracti d'una muntanya senyera... Ah, i les fotos en format "fisheye" són de Bitxe.

Dissabte 17 a la tarda, des de Merialles.

Ja pujant diumenge 18, un detall cap als cims d'Ulldeter: d'esquerra a dreta, Gra de Fajol Gran, Bastiments i el cim doble de Bacivers

Bitxe per sobre de la cabana.

La Vall de Cady, la llar de Flordeneu...

En el llarg flanqueig cap al resalt final, al fons a l'esquerra.

Fa rasca.

Als peus de la Xemeneia final.

Bitxe treu aquesta foto des del punt on es queda amb l'Otto.

Jo i el meu osset al cim.

Vista relativa cap al sud.

La rosa dels vents.

Cap al sudest... amb la cresta del Barbet en primer pla...

Cap a nordoest, en baix es veu el nucli de Vernet.

Un aspecte del cim, abarrotadet...

... i oest-nordoest, amb la cresta de Gasamir.

Foto de Bitxe des del cim. Sembla que han marxat definitivament els nuvolets que m'he trobat jo una estona abans.

Ese Bitxeeee..... !!!!

Ens retrobem tots tres i anem tirant cap avall.

Al centre de la vall de Cady, el que podria ser l'estany on residia Flordeneu, amb les seves illetes...

Ja molt avall, vaques i moixeres de guilla ("servales de los cazadores" en castellano).

Detall de les moixeres...