Madteam > Fotografía de montaña > Pic de La Muga

Pic de La Muga

Autor: Gerardo 8 October 2018 24 444    Envia a tus amigos

Sí, fins a La Muga, "frontera" en euskera, ens hem marxat l'Otto i jo aquest passat dissabte 6 d'octubre. Vam pujar divendres 5 a dormir al pàrking de Cap de Rec (Cerdanya), i dissabte ens enfilem directament fins al Pic de La Muga (2.859 m.) des de Cap de Rec, anant als peus de l'extensa vessant oriental de la Tossa Plana de Lles i deixant de banda el seu cim, concentrant els esforços en aquest cim "fronterer" al qual hi havia anat només una vegada, el 2005 amb la Mel. Terreny poc habitual, estimulant i solitari.

Al fons, molt lluny encara, la Tossa Plana a l'esquerra i La Muga a la dreta.

Ullada al sud, a la nostra esquena, on es desplega el Cadi.

Desfilada llarga de prats, boscos, prats.... fins a uns 8,5 km. totals tant sols per fer cim, que es veu al fons... I 8,5 km. a banda per tornar, clar...

Anem entrant en la coma final dels estanys de La Muga, amb el nostre cim a dreta i el sector de la Tossa Plana a l'esquerra.

A l'estany de La Muga. Pujarem cap a la dreta.

I pujant al Coll de La Muga, en baix l'estany i al fons la Tossa Plana de Lles.

Des del coll cap al nord.

El llom somital des del coll.

I ja al cim, mirant a nordest...

... i a nord, amb els cims andorrans.

A nordoest domina al fons La Pica.

I a oest la Tossa Plana de Lles i el Tossal de Vallcivera, amb el Pic de Setut entre tots dos.

A sudoest, el perfil del vessant meridional de la Tossa Plana i el Cadi al fons. A l'esquerra del tot, a meitat de la foto, es pot veure Cap de Rec, d'on hem sortit, a uns 9 km. lluny... I queda tornar...

A sudest, la Carabassa a prop, i al fons Puigmal i Tossa d'Alp...

A est, Fontnegra, Calm Colomer i Puigpedros a mitja distancia, i Carlit al fons de tot.

Detall a La Pica d'Estats.

Tornant per la coma dels estanys de La Muga.

I pel mateix lloc, vist cap avalll...

Paradisiac potser... Encara que no tant: fixeu-vos en el que es veu a la dreta del pi, al costat de la gran roca...

El Prat de La Riba.

La Muga queda al fons...

Un jardi de muntanya...

I acomiado amb aquest berenar nutritiu...