Madteam > Fotografía de montaña > Una volta per Ensija

Una volta per Ensija

Autor: Gerardo 11 February 2019 32 56    Envia a tus amigos

Dissabte 9 de febrer ens marxem Mati, Otto i jo fins al Coll de Fumanya, per sobre de Vallcebre, a l'Alt Berguedà, i ens enfilem fins al Serrat Voltor (2.281 m.), el punt culminant més oriental de la Serra d'Ensija (que remata a l'extrem occidental la Gallina Pelada, apenes 50 metres més alta...). Una activitat tranquil·la, solitària i oxigenant.

Puigllançada i sector Puigmal.

Travessem una gran pineda inclinada.

De seguida trepitjem neu, escasa i dureta.

Allà al fons, a sobre d'aquesta vall que mira a est-sudest, el Serrat Voltor. La ruta consisteix simplement en remuntar-la.

Al fons a la dreta, el Montseny.

Detall a Puigmal.

Ens acostem a la cadena de la serra.

I en l'ampli coll de la cadena, sorgeix l'horitzó septentrional: el Pedraforca i l'esquena del Cadí.

I girem a la dreta, est-nordest, per enfilar-nos al Serrat Voltor, que es veu al fons.

Darrera deixem, en alt, l'altiplà de la Creu de Ferro.

I ja des del cim, una miqueta de panorama... Sudoest, el coll d'on venim...

... més a oest tota la Serra d'Ensija, amb la Gallina Pelada a la dreta del tot...

A oest-nordoest... La Gallina pelada, el Pedra a la dreta, Cadí, i al fons el Pirineu central...

A nord, Pedra, l'esquena de Cadí, alguns cims ceretans. Com és un cim d'altura modesta, els pins arriben gairebé a dalt.

A nordest es veu l'Alta Cerdanya.

A l'est les serralades ripolleses.

I a est-sudest el Berguedà.

Detall a oest, la vall de Gósol...

... i amb més detall a oest, Turbón a esquerra i Cotiella al centre, a tocar del Sobrarbe... No està pas malament...

Otto i Mati.

Detall a la part alta del Pedraforca.

Detall a Puigmal, amb Puigllançada a esquerra, més a prop.

Detall a nord, amb Comabona a esquerra, i al fons, a l'altra banda de la Cerdanya, la Tossa Plana de Lles i La Muga.

Detall a nordest, el Capcir, on destaca el Peric a dreta.

Anem tornant.

Un gosset feliç.

David Oliveras 1997 - 2019Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Poltica de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver ms informacin sobre las cookies