Madteam > Fotografía de montaña > Pic del Segre

Pic del Segre

Autor: Gerardo 9 October 2020 30 335    Envia a tus amigos

Ahir dijous 8 d'octubre torno a agafar el cremallera de Núria, aquesta vegada per anar-me cap a la banda occidental, cap a la Coma de l'Embut. El meu objectiu no és el Puigmal, al que tinc molt explotat i ho pujo gairebé constantment... No. Vull tornar al Pic del Segre (2.848 m.), al que fa més de quatre anys que no hi pujo... A la capçalera de l'Embut tiro a dreta, a nord, per guanyar per terreny desagradable el Coll d'Er, a l'oest del pic, i el seu cim per la cadena oest. Després baixo cap a nord-nordest fins al Coll de Finestrelles, i des d'aquí per la vall homònima de tornada a Núria. Bonic, oxigenant i solitari, tres elements essencials...

Poc després de començar... Al fons, al centre, el Coll de Finestrelles, per on tornaré.

I el que va quedant enrere cap a l'est: la Vall de Noucreus, que vaig remuntar fa dues setmanes per enfilar-me a la Fossa del gegant i els Pics de La Vaca..

Embocant a poc a poc la Coma de l'Embut. El Pic del Segre és el del centre.

Des de de més amunt, una altra ullada cap a l'est, a la Vall de Noucreus i demés...

Remuntant la Coma de l'Embut. Puigmal al fons.

La lluna sobre el Pic del Segre, mostrant-me l'objectiu.

Ja gairebé a la capçalera de la Coma de l'Embut, amb la zona del Puigmal a l'esquerra.

I una altra ullada a l'est.

I aquí ja he tombat cap a nord, cap al Coll d'Er, més o menys al centre-esquerra. A la dreta el Pic del Segre.

Al sud deixo de banda la pujada final al Puigmal, la veritat és que sobiranament avorrida...

Aquest terreny pel que estic pujant cap al Coll d'Er és de mal recórrer, alternant escullera de petits blocs amb una miqueta de tartera inestable...

Ja al coll, la cadena occidental fins al cim.

I ja des de dalt, cap a oest, amb tota la Cerdanya.

I cap a nord, el Capcir.

I a l'est, els cims de l'est de Núria i sector Ulldeter.

A sudest-sud, més enllà del Coll de l'Embut, Catalunya emboirada...

... i el gran Puigmal...

... i més a sudoest la seva cadena nord.

Detall cap a la capçalera que he pujat per arribar al Coll d'Er.

Detall a nord, Carlit i Peric, amb Font-Romeu a sota.

Detall a est: Infern, Bastiments, Pics de La Vaca i Fossa del Gegant...

Detall a nordoest, Tossa Plana de Llés i Puigpedrós.

Amb el meu protector i soci...

La cadena que baixa cap a nord gairebé, cap al Coll de Finestrelles.

I vista enrere d'aquesta cadena, amb el Pic del Segre al fons.

Des de prop del coll, tota la Vall de Finestrelles, per on baixaré, amb Núria al fons.

El Coll de Finestrelles.

Ja baixant per la vall, al fons el Coll de Finestrelles.

I ja des de Núria, el Pic del Segre a l'esquerra i el Coll i la Vall de Finestrelles a la dreta.