Madteam > Fotografía de montaña > Neu de tardor al Bastiments

Neu de tardor al Bastiments

Autor: Gerardo 7 November 2020 35 344    Envia a tus amigos

Aquest dijous 5 de novembre ens anem l'Otto i jo al pàrking de Vallter i ens enfilem fins al Bastiments, pujant per Les Xemeneies, el Coll de La Geganta i l'Esquena d'Ase, i baixant per la vessant sud i el Coll de La Marrana. Neu recent des d'uns 2.300, enfarinada que en cotes altes és ja alguna cosa més... Molt tonificant, molt.

I us deixo un vídeo penjat al meu FB:

Sota la mirada dels Gra de Fajol, les vaques van baixant a les seves cotes d'hivern.

Al principi. Al fons el Bastiments.

Les Xemeneies.

Un gosset ballarí...

El flanqueig a esquerra (oest) per sortir de Les Xemeneies...

... i la sortida del flanqueig...

... i que ens situa sota el Coll de La Geganta. Sobresurt la punteta del Bastiments.

El Bastiments vist des del Coll de La Geganta.

I ja sota la cadena est del pic, l'anomenada Esquena d'Ase.

I des del mateix punt, vista a nord, a la Coma de Bacivers.

En plena Esquena d'Ase mirant a sud, amb Gra de Fajol Gran i Pastuira al fons.

I vista enrere del llom pel què estem pujant.

Ja molt a prop de la cadena somital.

I ja en la cadena somital, camí del cim central.

I des del cim occidental, panorama... A est, la cadena del cim...

... a sud la Coma del Freser, amb Pastuira i Balandrau...

... a oest la capçalera de Tirapits, amb un llunyà Puigmal al fons i l'Infern a la dreta, a l'ombra...

... a nordoest-nord, una miqueta de Cerdanya al fons...

... a nord el Capcir...

... a nordest el Bacivers i el seu ull...

... i a est de nou, amb Lo Rei Canigó al fons, i gairebé sota d'ell a mitja distància l'ampli Coll de La Geganta, d'on hem pujat.

Enlairament?

Detall a Infern.

Ja tornant, a sobre del cim oriental, amb Ulldeter en baix.

I des del cim oriental, vista una miqueta més a l'est, amb la nostra cadena de pujada al centre.

Comencem el descens de la vessant sud. Al centre, en baix, l'ampli Coll de La Marrana.

Una ullada sobre Ulldeter.

I una altra ullada sobre la Coma del Freser.

Al Coll de La Marrana.

Un clàssic: Bastiments vist des d'una miqueta per sota del Coll de La Marrana.