Madteam > Rutas y Reseñas » Alpinismo » Alpes » Cara Nord Bluemlisalp i Wyssi Frau

Cara Nord Bluemlisalp i Wyssi Frau

Alpinismo

Zona: Alpes · Kandersteg   Autor: Jmsola

Introducción Petita ressenya de dues cares nord classiques dels Alps Bernesos (Suissa) :

Bluemlisalp Nord Wand (3657m)

Wyssi Frau Nord Wand (3650m)

Les dues cares nord en una foto de fa alguns anys. Atencio: els seracs canvien de forma cada any... aixi que els croquis son nomes orientatius!)
La cara nord de la Bluemlisalp tal i com la vam trobar)
La cara nord de la Bluemlisalp tal i com la vam trobar
Al cim de la Bluemlisalp)
Al cim de la Bluemlisalp

Descripción Petita ressenya de dues cares nord classiques dels Alps Bernesos (Suissa)
Bluemlisalp Nord Wand (3657m) i Wyssi Frau Nord Wand (3650m)

Epoca recomenable: mes de Juny (abans hi ha massa neu a l'aproximacio, i mes tard, hi ha massa gel a la cara nord)
Dificultat: les dues cares tenen una cotacio de D (o D+). En tots dos casos, es necessari material de gel i el cap sere per una pendent mitjana de 55 graus durant 500 metres de paret. Atencio al cami de tornada: en cap dels dos casos la via normal es un cami de vaques... depenent de les condicions cal preveure alguns rapels.

Aproximacio:
-en cotxe o transport public fins a Kandersteg
- telecadira fins a Ochinensee (10 minuts) a 1400m
-caminada fins al refugi de Bluemlisalp Hutte a 2834m

Bluemlisalp Nord Wand (Face Nord)
--------------------------------------------

Sortida del refugi de matinada (recomanable abans de les 4... )
Aproximacio fins al peu de la paret sobre glacera (aprox una hora i mitja)... moltes esquerdes!
Començar l'ascencio a l'esquerra dels grans seracs. Un cop superats, flanquejar a la dreta per sobre plaques de gel, i arribar a quasibe a la vertical del cim seguint tambe les plaques de gel.

El descens es pot fer per la via normal: l'aresta nord-oest. Atencio: aresta AD+ amb trossos mixtes (hi ha alguns mastils de ferro que es poden utilitzar per rapelar)

Wyssi Frau Nord Wand (Face Nord)
--------------------------------------------

Sortida del refugi de matinada (recomanable abans de les 4... )
Aproximacio fins al peu de la paret sobre glacera (aprox una hora)

La veritable cara nord es impracticable des d'aquesta temporada: una gran part s'ha desplomat tot formant un inmens serac. En canvi, la cara nord-est (just a la dreta del gran serac) es factible. (veure grafic adjunt).
Atencio: la sortida de la cara per arribar a l'aresta es una cornisa que pot arribar als 60 graus... si no fa prou fred i creus que NO estara gelada... NO t'hi fotis!!!!!
Un cop a l'aresta, falten uns 200 metres pel cim. Es una arestas mixte amb veritables plaques roca i gel pur... un plaer per a les puntes dels piolets i grampons.

La baixada es fa seguint l'aresta fins al Morgenhorn i baixant-lo per la via normal. Atencio: normalment gelat i cal preveure alguns rapels!