Madteam > Rutas y Reseñas » Alpinismo » Pirineo » Punta Alta 3013,6m. ruta d´ascens per Comalesbienes

Punta Alta 3013,6m. ruta d´ascens per Comalesbienes

Alpinismo

Zona: Pirineo · Aigüestortes   Autor: Madteam

Introducción Desnivell: 1313m.
Dificultat: F+ a PD depenendiendo de les condiciones

Ascendint cap als Estanys de Comalesbienes)
Ascendint cap als Estanys de Comalesbienes
Enfilant cap a l'aresta, al fons el Coma- lesbienes i la Punta Alta.)
Enfilant cap a l'aresta, al fons el Coma- lesbienes i la Punta Alta.
Aresta estreta i aerea avans de l'última pujada al Comalesbianes.)
Aresta estreta i aerea avans de l'última pujada al Comalesbianes.
L'aresta que separa els dos cims vista des de el cim de Comalesbienes)
L'aresta que separa els dos cims vista des de el cim de Comalesbienes
'aresta que separa els dos cims vista des de el cim de la Punta Alta.)
'aresta que separa els dos cims vista des de el cim de la Punta Alta.

0:00h.- Residencia Enher, 1701m.- Començem a pujar per la carretera fins arribar a una tanca de fusta a la nostra dreta mes o menys a l'alçada de la presa de Cavallers, la creuem i començem a anar per la pista que puja suau fent força zigazagues. Avans d'arribar a les anutgues barraques de la presa, després de l'última curva, trobem el camí a la nostra dreta que puja per barranc. Fites.

0:20h.- Agafem el camí cap a munt, seguint el barranc tot recte. Es important anar seguint les fites per no perdres i trobar-se en un punt amb sortida dificil. Aquest primer tros de camí es una tartera bastant desfeta. La pujada inicial es forta. Enseguida la pendent es suavitza, un cop deixem el barranc i continuem, seguint les fites cap als llacs de comalesbianes. Pasem per sota un cartell que ens indica que estem entrant al Parc d'Aigüestortes.

1:50h.- Estanys de Comalesbienes, 2581m.-Aribem a uns trams més o menys planers per anar voltant el llac, fins que enseguida trobem la ramificació de carena que baixa del Camlaesbienes, per on começem a pujar, el camí esta sempre fitat. Els primers trams son un llom ample i suau, fins que més endevant trobem una aresta bastant estreta. Un cop pasada arribem a un tros amb força pendent, que si ho fem ams neu en males condicions ens pot complicar les coses (fins a PD+), A l'estiu a amb neeu bona no tindrem cap problema si anem seguint les fites (F+).

2:50h.- Pic de Comalesbienes, 2998m.- Des d'aquí veiem la Punta Alta cap al NE. ara només ens queda reseguir l'estreta aresta que mena cap al cim. Per biaxar del Comalesbienes cap a l'aresta hi ha un petit pás de IIº que podem evitar si la neu ho permet fent un flanqueig. L'aresta es estreta i aera per sense cap dificultat.

3:05h.- Punta Alta de Comalespada, 3013,6m.-Encavit dins la jurisdicció del Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici. Al ser punt culminant de la carena es te una vista increible de 360º. Per una banda podiem veure el Montardo, etc... a una altre banda veiem totat la cresta dels Besiberris, els altres tresmils de la zona i en dies clars es pot veure fins hi tot el Aneto i tot el seu massis.