Madteam > Rutas y Reseas Alpinismo Pirineo Via Goulotte del Pilar Dérobé

Enviar a tus amigos      Versin para impresin

Introduccin 300 m. – 70º màxim
Dificultat: D -
Zona: Cambre d’Aze (França)
Primera ascensió: Desconeguda, segons informació d'Alfons Valls

Assequible via de neu amb una mica de mixte, en un gran ambient d’alta muntanya alpina. Fantàstics el primer i segon llarg i un flanqueig de vertigen al tercer. Via del tot desequipada amb l’excepció d’un pitó (si el veieu) que crec que pertany a la via de roca del Pilier Dérobé, que puja per l’esperó.

Primer llarg)
Betus and friends)
Betus and friends

Descripcin

Aproximació: 2 h. – 2,30 h. Des de  les pistes d’esquí de  Saint Pierre des Forcats o des de les  d’Eyne.

Un cop al “plateau” es pot veure la “goulotte” a la dreta del corredor Eclair-Bougnagnas. Creuar el “plateau”  en direcció a l’entrada del corredor Eclair-Bougnagas. Abans d’arribar-hi ens desviem a la dreta per sota de l’esperó que baixa per la dreta del corredor Eclair-Bougnagas i de seguida trobem el con d’entrada a la “goulotte”.

Itinerari:
Comença amb dos llargs força verticals per la “goulotte” que  desemboca a l’aresta. Passa a l’altra banda de l’aresta i fa un flanqueig cap a l’esquerra fins que es pot seguir amunt pel mig de camps de neu i afloraments de roca . Passa per l’esquerra d’un pi i per pendents més suaus, segueix per la dreta de l’esperó que ens separa del corredor Bougnagas fins arribar a la cresta.

Llarg 1 (60 m., 60º-70º): des del con d’inici, escalarem l’estreta “goulotte”, aprofitant les parets de dreta i esquerra per assegurar-nos. Si trobem glaç, podrem posar algun cargol. Si hem començat ben amunt del con i estirant al màxim les cordes trobarem un pitó a la paret de la dreta que podrem aprofitar per muntar R.

Llarg 2 (60 a 40 m. segons on haguem fet la R1, 50º-70º): és el llarg més bonic i justifica tota la via. Seguim la “goulotte” amunt fins que aquesta ens obliga a progressar per l’esquerra, per sobre una placa de neu o gel fi i difícil d’assegurar que desemboca al fil de l’aresta. A la dreta veurem el pilar “amagat”: un bonic gendarme, que dóna nom a la via. Muntem R amb encastadors al peu del pilar.

Llarg 3 (50 m., M2): sortim de la R2 per l’esquerra en flanqueig horitzontal i aeri i, segons la neu, un xic exposat però fàcil d’assegurar amb tascons o friends. Veurem als nostres peus el corredor Bougnagas i el bloc de IV de la seva part central. Fet el flanqueig, entrem en terreny mixte i menys pendent (45º - 55º). Muntem R en un pitó o encastadors.

Llarg 4 (55 m., M2) : fet el flanqueig, ja intuïm la sortida de la via. Progressem per terreny mixte fàcil cercant els millors passos. R en un merlet.

Llarg 5 (55 m. , 45º): passat el terreny mixte, encarem les pales finals, cada cop amb menys inclinació. R en un merlet.

Llarg 6 (20m, 45º) podem fer-lo a l’ensamble. Possibilitat de fer un llarg menys segons el que haguem aprofitat els metres de corda de la resta de llargs.

Material: personal d’alpinisme, 2 cordes de 60 m., joc de friends fins nº 3 de camalot, joc de tascons, bagues llargues, dos o tres claus variats universals , un parell de cargols de glaç per si hi ha sort.

Descens: per la gran canal nord,   a l’est, o bé pel llom de l’oest fins l’estació d’Eyne (1,30 h.)

Escalada el 14 de febrer de 2015 amb Raimon, German i Xavier.

Enviar a tus amigos      Versin para impresin

Enviado por Atlas Marruecos el Monday 16 de March de 2015

Con base en Imlil, al pie del Toubkal, soy un guía de montaña especializado en ascenciones y trekkings de varios días en los Atlas.Sus servicios incluyen, la recepción en el aeropuerto, reserva y traslado al hotel/refugio, servicio de guía en montaña, reserva de refugios, portéo con mulas, etc. Con opción de comidas incluidas.Recomendaciones:Cimas de los Atlas: Toubkal, Ras, Timesguida,...Trekking de los Refugios y Trekking de los pueblos Berber.También se ofrecen viajes a medida para acomodar mejor sus intereses y habilidades.
Aadir nuevo comentario

David Oliveras 1997 - 2024Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Poltica de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver ms informacin sobre las cookies