Madteam > Rutas y Reseñas » Corredores y Escalada en hielo » Alpes » Cascade Moulins

Cascade Moulins

Corredores y Escalada en hielo

Zona: Alpes · Ecrins   Autor: Jmsola

Introducción Ressenya de dues variants de la Cascada "Les Moulins" (III - 4 - 180m)

Descripción Com arribar-hi
---------------------
La cascada es troba 3 Km abans del poble de "La Grave", 60 Km a l'est de Grenoble (Alps francesos, al Massis dels Ecrins) Deixar el cotxe just després del tunel, i caminar uns 5 minuts.

Orientacio
--------------
La cascada esta orientada al sud... pero MOLT al fons de la vall al peu de la Meije. Sol estar formada de Decembre a Març. Però atencio: a partir del mes de Febrer, cada dia hi toca de més en més el sol. El 12 de Febrer vam tenir 10 minuts a ple sol... amb un gel de somni!

Dificultat
------------
La primera part de la cascada (3 llargs) està formada per varis trams de 80-90 graus, i alguns replans intermitjos. Depenent del gel, la dificultat tècnica va de 3+ a 4. En total, uns 180m metres de vertical.
La segona part (cigarros) ja pica més. Jo no l'he feta mai, pero esta al voltant de 4+.

Altres delicies de la zona
----------------------------------
Al voltant de la Grave hi ha una vintena de cascades, totes de 100 a 600 metres de desnivell amb totes les graduacions possibles. Mireu a http://www.montagnes.com/glace/liste_site.asp?id=4#11

Molt recomenable es l'hotel "Relais des Campeurs", a 1 Km de les cascades, i on hi podreu trobar totes les ressenyes de la zona... i a on el vi hi fa maravelles! :-))))

Aquest cap de setmana erem:

- Les Moulins - varian dreta
* Carles Figueras - Barraca
* Pep Permañe - Josep M. Sola

-Les Moulins - varian esquerra

I en Kim Bover i en Pere Planes encarregats de filmar les millors imatges de piolet i grampons possibles!