Madteam > Rutas y Reseñas » Corredores y Escalada en hielo » Alpes » El Portalet - Face Nord Directa

El Portalet - Face Nord Directa

Corredores y Escalada en hielo

Zona: Alpes · Montblanc   Autor: Jmsola

Introducción Una cara nord molt variada i divertida a l'Est del Massis del Montblanc, a la regio de Trient.

Aproximar-se amb esquis es una bona opcio: a la glacera encara no hi ha traces...i sota la capa de neu s'hi amaguen esquerdes)
Principi del tram de neu dura)
Principi del tram de neu dura
Arrivada al mixte)
Arrivada al mixte
Sortida a la cresta final: una petita goulotte per deixar un bon gust de boca)
Sortida a la cresta final: una petita goulotte per deixar un bon gust de boca
Durant la tempesta hem perdut l'itinerari de baixada i hem hagut d'improvitzar alguns rapels)

Descripción Cim: El Portalet
Altura: 3344m
Nom de la via: Versant N direct
Altura de la cara: 350m
Cotacio: D-

Situacio: vesant Est del Montblanc a la zona de Trient
Aproximacio: des de Champex aproximar-se al refugi d'Orny (3 hores si s'agafa el telecadires... per demanar les hores d'obertura truqueu al 004127 783 1344). Del refugi, atravessar la glacera d'Orny direccio SW fins al peu de la cara, a l'aplom del cim del Portalet
Itinerari: els primers 200 metres consisteixen en una barreja de neu dura, gel i acomulacions de neu pols (max 50°). Llavors, els 150 metres finals passen per terreny mixte amb resalts de roca-gel verticals en alguns trams. Des del cim es pot baixar a) per la cresta E i un corredor de la cara nord o b) per el vesant S direccio W i llavors tornant a la cara nord i baixar per les seves pendents mes suaus a l'W de la piramide.
Condicions: aquesta cara nord nomes sol estar en condicions a finals de Maig o principis de Juny.
Material: el classic per cares nord.