Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Montserrat » Via Blave d’entrada, Miranda del Princep, Montserrat Sud (V-)

Via Blave d’entrada, Miranda del Princep, Montserrat Sud (V-)

Zona: Montserrat · Montserrat sud   Autor: Lux

Introducción Escalada 100% montserratina oberta per dos dels grans,
Baumes, panxes, forats, pocs seguros i al cim una vista de somni dels frares i agulles.
En els darrers llargs enllaça amb la via Dori.

La Miranda del Princep)
La Miranda del Princep
la foto es més bona..no la vaig fer jo ;-))
la foto es més bona..no la vaig fer jo ;-)
Vickynga arribant)
Vickynga arribant
Vista des del cim)
Vista des del cim

Via Blave d’entrada
Miranda del Princep, Montserrat sud

1 ascensió: Nubiola i Picazo 1996
Llargada del recorregut: 185 metres 6 llargs
Dificultat: V-, via poc sostinguda on la dificultat es concentra principalment en superar les típiques panxes o baumes montserratines
Material: cintes y Rs (amb un parell de bagues llargues)
Equipament: spits i parabolts

accès:
Agafem el camí que porta a la cova de l’arcada i un cop passada seguim cap amunt per un sender amb marques vermelles  (torrent de les grutes) que porta al coll de porc..
En arribar a l’alçada de la Miranda del Princep trobem un enorme bloc caigut  amb un impressionant desplom..;-)
D’aquí surt  un camí que puja a l’esquerra, amb marques blaves. El seguim, grimpem per unes plaques i en direcció a l’esquerra  sota un característic sostre trobem l’spit que marca l’inici de la via.

recorregut:

L1. tot recta amunt passant el primer sostre per la dreta fins el segon on trobem la reunió amb 3 parabolts (sempre així en tota la via)
40 metres 1 parabolt III IV

L2. flanqueig a la dreta per sortir cap amunt quan s’acaba el sostre, després pujant amb lleugera tendència a la dreta abans de la bauma trobarem la següent reunió
20 metres 1 parabolt IV III

L3. Primer pugem amb tendència a la dreta fins a l’inici de la bauma , la superem esquivant uns forats aquest vegada flanquejant cap a l’esquerra . Un cop arribats al megasostre anem a la reunió de més a l’esquerra.
30 metres  3 parabolts IV+

L4. sortida a l’esquerra i recta amunt fins a la següent bauma, on trobem la reunió amb els tres parabolts característics molt separats (2 cintes llargues)
45 metres 2 parabolts IV+ III

L5. sortida buscant el punt més fàcil d’atac a la bauma.. i recta amunt fins a la següent...
30 metres 1 parabolt V- III

L6.superar la bauma i recta amunt fins al cim ..o avant cim.. de fet on trobem una reunió amb 2 spits segurament de les vies que venen per la dreta.
20 metres  1 parabolt IV+ II

descens:
Hem de pujar fins el cim on podem veure una magnifica de tota la zona oest de montserrat: els frares i les agulles..
Es davalla per la cara nord fins un petit coll on baixarem ara en direcció est buscant el millor camí ..
poc o gens traçat .. entre vegetació i canals..
fins arribar al torrent de les grutes que hem utilitzat per pujar...

Via realitzada el setembre del 2006 amb la vickinga..
.. i amenitzada pels frikis de la via del costat;-) ...que un dia d’akests penjaran la seva ressenya...

biblio...
L alfonso, X Buxo Montserrat Sud
(pero amb considerables diferencies...)
Picazo,  Montserrat. Ascensiones de leyenda

Enviado por Aspavil el miércoles 11 de octubre de 2006

“ja ja ja!!! molt bona Lux!!! vaya parell d'escaladores!!! quina por!!! que heu fet amb el Pere! Fins aviat!!!i gracies per la resenya!

Llorenç

Enviado por Lluistrabalon@hotmail.com el jueves 12 de octubre de 2006

“Aquesta me l'apunto Lux!!

Te molt bona pinta, i a més tinc ganes de tornar a Frares.

Merci per la resenya!”
Enviado por Cesc el lunes 19 de marzo de 2007

“Quina sorpresa trobar la vostra ressenya.
El dissabte 17 de març del 2007 l'hem fet (gràcies a la vostra ressenya), només vull comentar que és una via molt maca, on cal destecar dues coses: la primera les bones vistes que tens, val molt la pena, i la segona que hi ha molt pocs seguros, encara que la via és fàcil algun seguro més no estaria malament (per seguretat). També aprofito per recalcar que en L4 cal dues cintes llargues!!! però llargues!!!
Per arribar a la via, després de passar la Cova de l'Arcada segueixes el camí, passes per una zona esllavisada, continues cap el fons de la vall, arriba un moment que trobes un caminet a la dreta que no s'ha de agafar, baixes una mica més, creues el torrent i al cap de poc el camí torna a pujar per l'altre banda del torrent fins arribar al gran bloc desplomat.

El descens de la via hi ha dues opcions una vegada en el coll, hi ha unes fites que estan sota de l'agulla de davant i un caminet que va cap avall, nosaltres vam agafar el camí que baixava, cal tenir una mica intuició i al final arribes al torrent.

Resumint una bona via i una bona ressenya”