Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Montserrat » Via Epitafio 51m IV Magdalena Inferior

Via Epitafio 51m IV Magdalena Inferior

Zona: Montserrat · Magdalena Inferior   Autor: Madteam

Introducción Via ideal para iniciarse y practicar el montaje de reuniones, con un compromiso bajo, ya que está muy bien equipada con parabolts. Roca muy buena durante toda la escalada.

Llargada del recorregut: 51 m.
Horari: 45' - 1 h.
Compromís: baix.
Material: 6 cintes exprés.
Primera ascensió: sense dades.

Aproximació:
des del Monestir de Montserrat prenem el camí que porta a la Creu de Sant Miquel, passant pel càmping, i el seguim fins al Pla de les Taràntules; aquí agafem el camí que porta al cim de Sant Geroni i ens desviem just als peus de la Magdalena Inferior per un corriol molt marcat que de seguida ens mena a les vies de l'altra cara. Seguim vorejant la Magdalena Inferior per les Escales de Jacob i després a peu de paret, fins a trobar la via (nom pintat al peu).

Descripció:
Primera tirada: sortim en lleugera tendència diagonal cap a la dreta per esquivar un arbre situat a peu de via, per continuar després recte per una placa amb molt bones presses. 25 m. IV+, IV, IV-. 6 parabolts.
Segona tirada: seguim recte per terreny fàcil fins a la base d'una placa ben visible que sobresurt de la paret, la qual voregem per la dreta, per desviar-nos finalment una mica a l'esquerra per buscar la reunió. D'aquí al cim només queda una petita grimpada de I. 26 m. IV-, IV, IV-. 4 parabolts.

Descens: en un ràpel de 30 metres per la mateixa vessant de la via. Si anem amb una única corda, cal fer-lo amb tendència a l'esquerra per anar a buscar una petita plataforma just a sobre de la canal entre les Magdalenes, o bé rapel·lar per la mateixa via, amb reunions equipades amb anella.