Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Alpes » Via Palavar les Flots (Ailefroide)

Via Palavar les Flots (Ailefroide)

Zona: Alpes · Ecrins   Autor: Lux

Introducción Potser ja coneixeu les parets d’Ailefroide..
per mi van constituir una autèntica sorpresa, en una zona que només coneixia per el Dome de Neige, la Barre...
però per l’abundància de gent ... segurament dec ser de les poques..

Aquesta via va ser la presa de contacte amb la zona... i em va encantar..
per l’ambient, el paisatge i no se ...que m’encanta el granit..
L' excursió pels rapels de la paret sud va permetre copsar que el seu magnífic granit és homogeni i un equipament generós permet escalar i apurar el grau en unes plaques ben llises i espectaculars que segur...mereixen una segona visita..
després d’entrenar... una miqueta ..clar ;-))

Si necessiteu més detalls o informació sobre la zona.. ja sabeu.. soc al blog...

Vista de la cara Sud amb l'esperó a l'esquerra)
Vista de la cara Sud amb l'esperó a l'esquerra
Pere en el pas de 5c)
Pere en el pas de 5c
vicky en un dels llargs de placa)
vicky en un dels llargs de placa
un dels llargs finals)
un dels llargs finals

Palavar les Flots
Sector de Palavar (contraforts del Pelvoux), Ecrins
Catherine Sylvain i Jean Michel Cambon 1990
Llargada del recorregut : 400 metres 12 llargs
Dificultat: Max5 c ( 1 pas)  majoritàriament 4
Via totalment equipada amb parabolts.

Pel seu nivell i equipament és una via molt freqüentada pel que recomanaria aixecar-se ben aviat per poder disfrutar-la en tota  la seva bellesa

accés :
A la carretera que va de Ailefroide al Prat de Madame Carle, encara dins del poble,  prendre un desviament a l’esquerra tot just abans del restaurant Engilberge, seguir-lo fins al final on trobem un petit pàrking.
Des d'allà prendre un caminet  que porta al refuge Selle i abans d’un enorme bloc trencar a la dreta seguint un sender ben fressat  i fitat que ens deixa a peu de via.

recorregut :
No hi ha pèrdua possible ja que la via segueix,  exceptuant el primer llarg que fa de connexió, un esperó, pujant predominantment per plaques que se situen entre el 4a i 4c,  equipades amb parabolts i que ens acaben de marcar el camí sense cap problema.

Només a destacar  dos llargs:
El 4rt llarg on una petita desgripmada i  i flanqueig a la dreta  ens farà útil si portem algun material extra. Aquest pas, més una placa una mica més llisa i vertical ens donen el grau màxim de la via (5c).
Al 7e llarg un pas de placa finet  al costat  de l’angle tallat que aquí formen les  parets est i sud  torna a pujar el nivell de la via fins el 5b  però esta lleugerament sobreprotegit amb 3 parabolts.

A tenir en compte que les reunions totes elles estan equipades amb 2 parabolts i que cap reunió es fa sobre arbres, molt abundants sobretot a la part alta. També s’ha de tenir present que en l’últim tram es troben algunes reunions de finalització de les vies de la cara  sud (2) (vegeu croquis) que hem d’anar deixant a la nostra dreta.

Descens:
Potser el més complicat de la via ..si no portes el croquis..
i també un altre factor per matinar  perquè el sistema de rapels es comú a moltes vies de la paret sud i es força concorregut ..i pot acabant  convertint-se en un autèntic  ....campi qui pugui---

Un cop acabada la via a uns 5 metres a la dreta de la darrera reunió trobem la primera de les instal·lacions dels 6  rapels que ens duran a l’inici de la via.  S’ha d’anar a  buscar la 2 instal·lació ben a la vertical no cap a la dreta. Com a referència és útil un pi al bell  mig de la paret del qual sempre ens hem de situar a l’esquerra (mirant baixant a la paret)
El tercer rapel el trobem uns metres per sota del pi  i després tres rapels més, ben rectes creuant la via  Vie davant soi   ens portaran  a un collet entre la Palavar i la Bitte ruinee. Seguim un carmí ben traçat  baixant a la dreta ( aquest cop mirant aillefroide)  fins un canal on s’ha de desgrimpar  amb l’ajuda d’un cable.. el canal ens dura a l’inici de la via.

Escalada realitzada a l’agost del 2006 amb Vicky i Pere. Gràcies!!