Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Prepirineo » Via Unai - La Coma - La Pedra

Via Unai - La Coma - La Pedra

Zona: Prepirineo · Solsonés   Autor: Aspavil

Introducción Via ideal per combinar amb la Via d'en Martí a Cal Fité, o amb un matí de resaca....Perfectament equipada, amb parabolts per tothom i amb canto.... bon roca per tota la via i una vista maca!

Ejem, entrada a la via... per si no la trobeu.....)
Ejem, entrada a la via... per si no la trobeu.....
El primer seguro un pelet lluny no?)
El primer seguro un pelet lluny no?
Surtint del pas de IV de la segona tirada...)
Surtint del pas de IV de la segona tirada...
Segona reunió....comodiiiisssiimmaa)
Segona reunió....comodiiiisssiimmaa
Vista desde la segona reunió!!!)
Vista desde la segona reunió!!!

Aproximació:
Cal arribar fins al poble de  San Llorenç  de Morunys, desde Solsona, (recomendable, o desde Berga), desde Sant Llorenç de Morunys, direcció cap a la Pedra, trobarem desviament indicat a la dreta…Just abans d’arribar al poble i tot just després d’exclamar "oh!!!!! Quin lloc mes xulo!"(referint-me al poble de la Pedra) girarem a ma esquerra per camí esfaltat al principi i després a trossos, però sempre bo per turismes. Seguint sempre les indicacions de Pratformiu, arribareu a un coll on hi ha a ma esquerra l’ermita de la Roser, i davant nostre, un estretiment de la vall que estem pujant, (el pas estret)….a ‘esquerra les agulles d’en Minguell i a la dreta, la nostra via…..seguirem pel cami, ara avall, fins sota de la pared, hi ha un petit espai per aparcar un o dos cotxes, sino em de seguir fins la propera masia o retornar uns 100 metres per la pista. Del mateix aparcament tirar recte amunt per trobar peu de paret.  La via s’inicia a l’esquerra d’una pared vermellosa que desploma, (per aquí en diagonal a la dreta puja una via de 6b, la que ara ens ocupa està un pel a l’esquerra i es IV.
Total, aproximació es directa amb uns 5 minutets.

Dificultat: IV

Material:
10 cintes expres, un parell de cordinos per una sabina i un merlet(merlot que es molt gran!)

Descens:
Rapelant la via desde el cim a terra s’arriba amb un rapel de 60m, tot hi que hi ha el risc de que la corda es quedi per alguna sabina. Per l’altra banda, si rapelem a la primera reunió, farem dos rapel de 30, però aquest segon desde un mallon d’un dels parabolts……després baixarem fins al cotxe, i  anirem fins Sant Llorenç de Morunys, i anirem a Bar Simón, (davant de l'esglesia) on demanerem una tapa, aquest cop de ronyons i pop i un parell de quintos. Tot seguit tirant carrer avall, i girant a la dreta, arribarem al Bar Bastets, on caldrà demanar un vermut i una tapa de cornes, si finalment paguem al Sarafí, ens deixarà enfilar el carrer recte fins al Bar Jardí on podrem disufrutar de l'últim quíntet i una partida al futbolin. Ep!!!! tambe  val molt la pena visitar l'esglesia!!! davant de bar Simon!! per als ateos també! el retaule es impresionant, si algu us pot explicar-ne alguna cosa un flipareu! (ep! que no tot es escalar i estar de cara a la paret!!)

Descripció de l’itinerari:

Llarg1: (IV)  Caldrà veure dos xapes desde baix que es troben a l’alçada de dues sabines juntes, i en tendencia a l’esquerra, la primera xapa esta un pelet lluny, però amb canto bo…després tendencia a l’esquerra, a buscar millor terreny i despres tot recte amunt fins trobar reunió….. els seguros estan molt propers…(35 m)

Llarg 2: (IV) Desde la reunió ja es veu a l’esquerra les primeres xapes, amb algun canto picat…ejem ejem… passar aquestes primeres xapes  la pared s’ajeu i per tant els seguros desapareixen fins arribar a la reunió, gairebé de peu….(25 m)