Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Dolomites » Via VINATZER_MESSNER

Via VINATZER_MESSNER

Zona: Dolomites · Marmolada   Autor: Matojero

Introducción Via guapa i llarga al cor de Dolomites a un dels massís més conegut de la regió. La dificultat pot ser és de MD+ i al mig hi ha trams fàcils..però als v+ s’ha d’apretar i la llargada ( més de mil metres és considerable) com per ser ED- ...vaja crec jo.

vista d'ombretta i funivia desde el refu)
vista d'ombretta i funivia desde el refu
1 llarg de 6a+ a càrrec d'en Jose)
1 llarg de 6a+ a càrrec d'en Jose
travessia a l'esquerra a mitja alçada de la primera meitat de la tapia)
travessia a l'esquerra a mitja alçada de la primera meitat de la tapia
posta de sol al cim)
posta de sol al cim
no comen...petaos!! per cert, el funivia està al darrera)
no comen...petaos!! per cert, el funivia està al darrera

Situació: Si arriba desde Belluno i Agordo pel sud, de Cortina per l’est, i de Bolzano per l’oest.

Logística: En el tema logístic hi ha dos opcions. Una és dormir al funivia, prop de Punta di Rocca( passar fred) o baixar caminant a P Feldaia ( pateo de 2 h) provablement de nit despres de fer la via. Naltros varem dormir al funivia, pero només hi ha oberta una habitació de 4X4 m de formigó sense finestres rotllo zulo i sense res. Per sort aquella nit va ser especialment càlida. Jo diria que no vam baixar sota zero. La majoria del personal climber ( de fet tothom menys naltros) van baixar caminant a P.Feldaia per la pista d’esquí traçada a la glacera. En aquest cas, la meva recomanació és pujar amb el cotxe, el matí que faràs l’aprox , fins al P.Feldaia. Deixar el cotxe aquí i baixar a Malga Ciapella ( punt d’inici aprox)a dit o amb el bus de línia ( en vaig veure un parell baixar). Així el dia de via que baixaràs de nit a les tantes i cansat no t’has de preocupar com baixar a M.ciapella ( de nit no hi ha bus....i a dit..pos, no crec q tinguis molta sort).

L’aprox: evident desde Malga Ciapella....comences travessant el camping...continues per pista asfalta...més tard passa a ser de terra i més tiessa. Quan ja penses que t’has passat el desvio hi ha un sender a mà dreta per anar a Ref falier....i fins a refu. Una 1h30 m sense estressar-se. D’aquí pujar pel sender direcció Pas d’Ombretta fins estar a l’alçada de Punta di Rocca. Llavors pujar directament per tartera una mica traçada fins a peu de via. 1h.

La via: Hi han dos entrades. L'original per la xemeneia  vermellosa i la veriant per unes plaques grises de l'esquerra fins a R3. La variant sembla millor. Nosaltres, però, vem entra per l'original....s'acostava molta penya a peu de via i no voliem perdre temps buscant l'altre entra (estrés, estrés...)Resultat....xemexia bastant guarra....hi la majoria de cordades ens van adelantar entrant per la variant!! També a tenir en compte que que si tens cordades per davant, caminant per la vira intermitja que talla la tapia....fliparàs amb el bombardeo, si estàs a les xemeneies que et porten a l'esmentada vira.

El descens des de el cim és fàcil. Desgrimpar en direcció est cap al funivia crestejant fins a la glacera i d’aquí fàcil per la glacera fins a funivia. Traçat i pla ( ni grampons, ni pilolet ).20 minuts. D’aquí si es baixa caminant per la pista d’esqui...i avall ( ho desconec pq no hi vam baixar) fins a P. Feldaia. 2h ?

Refu: No em va agradar..super massificat al finde, amb la caldera o jo q se a l’habitació fent sorollets i tots apretats com a tocinos. A més diria que ens van timar, ja que diu que es del Caf, però no fan el menu estàndard marcat a la normativa del caf . Només pots sopar..a la carta. El dormir si que és tarifa federat 8,5 euros. No hi ha ressenyes. Hi ha uns binocles per mirar la tapia. I si et portes menjar, per sopar a dintre has de paga 3 euros per persona!!! ( pero a fora hi ha unes taules) Al mati vem esmorzar  a dintre i no ens van dir res, però.