Madteam > Rutas y Reseñas » Esquí de Travesía » Alpes » Strahlhorn (4190m)

Strahlhorn (4190m)

Esquí de Travesía

Zona: Alpes · Alps Penins - Saas Fee - Zermatt   Autor: Jmsola

Introducción Descripcio d'una interessant travessa a esquis entre Saas Fee i Zermatt, passant pel cim del Strahlhorn a 4190m.

Pujant per les pistes de Saas Fee)
Pujant per les pistes de Saas Fee
Pujant al Britannia, es poden observar (d'esquerra a dreta) el Taschorn (4490m), el Dom (4479) i el Lenzspitze (4294m).)
Des de l'Alderpass, el Cervi treu el cap)
Des de l'Alderpass, el Cervi treu el cap
Des de l'Alderpass, l'aresta s'empina per moments)
Des de l'Alderpass, l'aresta s'empina per moments
I finalment, el nostre petit grup!)
I finalment, el nostre petit grup!

Descripción La travessia en esquis es millor dividir-la en dues etapes:

Primera etapa
------------------
Punt de sortida: peu de pistes de l'estacio de Saas Fee
Punt d'arribada: el refugi Britannia (http://www.britannia.ch)
Descripcio: remuntar les pistes en direccio SE, i flanquejar fins arribar al refugi, a 3030m. Tambe es possible de pujar amb el teleferic de l'Allalinhorn...pero no es gaire recomenable si es volen evitar mal de caps deguts a l'altitud... i que coi: a pencar una mica, no?
Temps: unes dues hores o mitja... o tres

Segona etapa
------------------
Punt de sortida: refugi Britannin
Punt d'arribada: Zermatt
Croquis: la foto del croquis esta feta des de la terrassa del refugi Britannia.
Descripcio: des del refugi, resseguir la glacera direccio SE (veure el croquis) fins a l'Alderpass (contar unes 3 hores). D'alla, seguir sobre la cresta direccio E: atencio amb les esquerdes de la cresta principal....
Des del cim, tornar fins a l'Alderpass (3802m) i llencar-se sobre la glacera de Adlergletshcer, al principi resseguint la cresta W del Rimpfishchhorn, i llavors direccio S fins arribar al centre de la glacera de Findelngletshcer. ATENCIO a les multiples esquerdes! Seguir baixant direccio W fins arribar sobre les pistes de Zermatt (al voltant de 2400m) Temps: en total, des del refugi, fins al poble de Zermatt... compteu-hi unes 7 hores anant lleguer!
Informacions
---------------
Totes les glaceres de la zona tenen esquerdes bastant imponents. Depenent de l'epoca de l'any, s'haura d'anar al lloro. Trucar al refugi per demanar les condicions de la zona abans de fer el viatge per res, val la pena.
Mapes: recomanat de tenir a les mans durant tota la travessa el mapa del servei suis de cartografia... les esquerdes estan molt ben documentades. Exactament: MISCHABEL - 284S - 1:50000. La podeu aconseguir a la web de swisstopo.

A disfrutar de les pells de foca a 4000m!!!