Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Pirineo » Ascensio Pic de Monturull 2.761m. Serra Airosa - Vall de Claror

Ascensio Pic de Monturull 2.761m. Serra Airosa - Vall de Claror

Zona: Pirineo · Andorra   Autor: Madteam

Introducción El pic de Monturull (2.761m) està situat a la frontera catalano-andorrana i domina tota la vall de clarror i al vessant cerdà els magnifics estanys de la Pera. L'acceés des d'Andorra, passant pels refugis de Perafita i Claror, és un interessant, solitari i llarg itinerarir que sempre que es vulgui es podrà dividir en dues jornades fent nit al refugi de Claror.
Itinerari recomentat a l'estiu i primers de tardor. A l'octubre els boscos de ribera de la part baixa de l'itinerari es vesteixen de groc i vermell.

Horari aproximat: unes 8 h
Desnivell: 1.530m
Dificultat: mitjana. Camins força evidents i senyalitzats. Desnivell important.
refugis: Perafita i Claror

Pic de Monturull)
Pic de Monturull
Refugi de Perafita)
Refugi de Perafita

Accedirem a la ruta per la ctra. 101 d'Escaldes a andorra la Vella per la Comella. Passat el pont sobre el riu Madriu (1.232m), hi ha el punt d'inici de l'itinerari (poc espai per aparcar)

0:00.- Pugeu per un camí -indicat a Ràmio i l'Illa- empredart i ample. Passeu un pont i us situeu a la dreta del riu Madriu. trobeu algunes bordes deshabitades. La pujada s'accentua fins a Entremesaigües

0:30. 1.460m.- Deixeu a l'esquerra el GR-7, passeu el pont i entreu8 a la vall del riu de Claror, amb continuades cascades (GR 11-10).

1:35.- Agafeu la direcció E (deixeu a la dreta el riu Claror i el camí directe al refugi Claror, molt perdedor) per fer les últimes llaçades pel bosc i dirigir-vos fins al refugi de Perafita

2:20, Refugi Perfita 2.200m.- Seguiu els senyals grocs i vermells del GRP fins l'estany de la Nou, després baixeu lleugerament cap el llit del riu Claror i torneu a pujar fins al refugi de Claror.

3:15h, Refugi Claror 2280m.- Sortiu de darrere el refugi, entre herba, per ascendir al S pel glever. Arribeu a la tartera del vessant S del pic Negre fins al coll del seu nom

4:05. Pista procedent de la Rabassa.- Gireu a l'esquerra i arrieu al pic del Port Negre o de Serra Airosa (2.701m). Seguiu l'ampla -i airosa!- carena fins al pic de Monturull -Torre dels Soldats segons els mapes andorrans-

4:50. Pic de Monturull 2.761m.- Cim ampli i arrodonit i amb un vèrtex geodèsic.

La tornada la fareu pel mateix itinerari: refugi de Claror (5:45h) i pont de la carretera (8h).