Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Montserrat » COLLBATÓ- SANTA COVA – MONESTIR – SANTA ANNA- MAGDALENES- COLLBATÓ

COLLBATÓ- SANTA COVA – MONESTIR – SANTA ANNA- MAGDALENES- COLLBATÓ

Desnivell acumulat:
Temps aproximat: 6,00 hores
Distancia total:
Dificultat: Fàcil – mitjana (Mitjana per la llargada ja que no hi cap dificultat remarcable)
Itinerari: COLLBATÓ -Pujada pel camí de les coves o de les Feixes- SANTA COVA- Camí del Rosari- MONESTIR- escales del brollador, pas del Francesos- SANTA ANNA- PR C19- pas del Trenca barrals, camí nou de Sant Jeroni, Escala de Jacob- MIRANDA DE SANTA MAGDALENA- Sant Onofre, Sant Joan,- Baixada per el Camí de Sant Joan, Camí vell de Collbató -COLLBATÓ
Sortida de amb pas de passeig i per gaudir amb calma, fer fotos i veure (si la boira ho permet) el paisatge.

La santa Cova)
La santa Cova
Coll de les Magdelenes)
Coll de les Magdelenes
Sant Onofre)
Sant Onofre

-00,00  (7,30 hores) Sortida de l’església de Collbató,  Mirant Montserrat cap a l’esquerra.  Trobo una iniciació cap la cova del Salnitre que em fa prendre un carrer mes amunt  que gira en direcció contraria, desprès deixa d’haver indicacions, cal fer atenció y agafar un carreró   que puja a la  esquerra i ens porta fora del poble agafant un camí cap la Capella de la Salut.

Arribant a la Salut i per el costat  esquerra  del pàrquing  pujo unes escales en mal estat que  em portaran una altre cop a la carretera,  agafo unes escales que pugen cap a la cova del Salnitre, arribo a l’esplanada  i queda el darrer tram d’escales cap a la cova, però no els pujo , hauré pujat unes 200 escales segons les ressenyes. Prenc  un caminet que esta al costat dret de les escales, Es el camí de les Feixades GR 5- GR 172 Marques grogues i/o vermelles.

El camí fa baixada durant una bona estona i comença a planejar

-00.30 ( 8,00 hores) Cruïlla senyalitzada  cap a Olesa  ( GR 6),  segueixo recte direcció Monestir i el camí començarà a  fer pujada forta en Ziga Zaga.

-01.10 (8.40 hores) Cruïlla senyalitzada , cap a l’esquerra fent pujada va   a Sant Miquel, però jo segueixo recte  per un camí mes pla que va la  Santa Cova marcat amb senyals grogues.

-01.20 (8.5 0hores) passo per una balma a l’esquerra i veig, a la dreta,  la capella de la Santa Cova.

Segueixo  per unes escales de fusta  i passo per sota de la capella.

-01,30 (9,00 hores)  Vista de l’estació de l’aeri y del Monestir, arribo al darrer misteri ( o primer per mi) del camí del Rosari ( Pavimentat)  y  l’entrada de la Capella de la Santa Cova, tancada ja que no obren fins les 10,30.

Baixo per el camí del Rosari passant per els monuments que simbolitzen els Misteris. Deixo la estació de baix del funicular de la Santa Cova  a la meva esquerra i el Camí comença a pujar.

-01.50 (9.20 hores) Cruïlla  Camí de Monistrol (GR 5- GR 96), segueixo per el camí pavimentat cap el Monestir

-02.00(9.30hores) Arribo al Monestir, petita aturada de 20 minuts per esmorzar .

-02.20 (09.50 hores) Agafo les escales del camí vell de Sant Jeroni, darrere del brollador per passar per el pas dels francesos.

-02.40 (10.10 hores) Desprès de pujar les 800 escales arribo a la placeta de Santa Anna. En aquest punt hi ha una bifurcació, a la dreta el camí vell de Sant Jeroni , a l’esquerra, de seguida arribem a  l’ermita de Santa Anna, cap a on vaig.

S’ha seguir el camí que va cap una balma que es veu des de l’ermita de Santa Ana, es el PRC-19.Es una camí agradable que fa pujada però no gaire forta tret d’algun petit tram. Aquest camí en porta cap el  del Trencabarrals.

-03.05 (10.35 hores) Arribem al camí del Trencabarrals. Cap a la nostra dreta ens aniríem cap el pas del  Trencabarrals i al pla des Ocells tornat al camí antic de Sant Jeroni,  jo giro cap a la meva dreta per trobar el camí nou de Sant Jeroni en direcció al pla de les Taràntules i Sant Joan.

De seguida trobo  una canal que es  una drecera cap el camí nou de SJ i les Gorres, però prefereixo seguir dret el camí

-03.15 (10.45 hores) Bifurcació sense senyalitzar, seguint cap a l’esquerra es va cap el Funicular de Sant Joan -pla de Taràntules. Cal seguir a la dreta  a per anar en direcció a Sant Jeroni

-03.17 (10.47 hores) Arribo al camí nou de Sant Jeroni prenc cap a la dreta en direcció Sant Jeroni, al poc arribo a la canal a on ens hauria portat la drecera  que em deixat a les 10.35 hores. Encara que no sembla cap camí , si prenem la canal cap a munt anirem al mirador de Sant Jaume, però jo segueixo el camí direcció SJ.

-03.30 (11.00 hores) Deixo el camí i prenc un caminet, senyalitzat,  que fa pujada a la meva esquerra en direcció a Santa Magdalena  per les escales de Jacob.

Al final de les escales de Jacob trobo dues cabres mascles  descansant a uns 5 metres del camí. De seguida arriben al collet  i es te que pujar per la roca  cap a la dreta en direcció a l’ermita de Santa Magdalena.

-03.45 ( 11.15 hores) Ermita de Santa Magdalena.  Segueixo pujant dret  per mig dels arbres o una mica a la esquerra en direcció al mirador, puja una mica fort però es curt.

-03.50 (11.20 hores) Mirador de Santa Magdalena,  si no fos per la boira la vista seria magnifica,  però  m’haig de conformar amb el que hi ha.

Torna a baixar a l’ermita i al collet que ara agafaré a la meva dreta per baixar les escales dretes cap a Sant Onofre.  Deixo les escales i prenc el caminet a la meva dreta, amb baranes de fusta  a frec de roca que va a Sant Onofre.   A sota  es veu Sant Joan passo per la balma amb les restes de l’ermita de Sant Onofre   .

-04.10 (11.40 hores) Baixo cap a Sant Joan seguint  el  camí de ciment, per la dreta deixem el caminet que va a  Collbató per el clot de la Monica, jo segueixo recte cap a Sant Joan  seguint el camí de ciment que va cap el pal de les taràntules  i el funicular de Sant Joan.

-04.20 (11.50 hores)  Cruïlla senyalitzada camí a Collbató, agafo aquest camí, que fa baixada, a la meva dreta deixant el de ciment. Es el camí de Sant Joan,  amb marques grogues, que em portaran al camí vell de Collbató o  de les Bateries.

Passo per un trosset de bosc i  camí de pedres en franca baixada, els genolls es ressenten una mica  massa.

-04.55 (12.25 hores) Arribo al camí vell de Collbató, senyalitzat. A l’esquerra  aniria cap a les Bateries i  cap a Sant Miquel i el Monestir. Agafo aquest camí però  casp a la dreta . Seguin  baixant  el camí, sense pèrdua.

-05.20 (12.50 )Planejant  per el camí a frec de roca arribo al llençol o la senyera ,( roca pintada amb al senyera) Poc abans he deixat a la dreta la drecera del traus i abans la drecera de fra Gari, que no  he agafat per que no les he vist.

El camí gira  de cop a la esquerra tot baixant per un  camí de pedres. Arriben zona de bosc

-05.45 (13.15 hores)  Trobo,  a ma dreta, unes marques grogues per el mig de la roca viva. Es pot baixar per aquí però jo prefereixo seguir recte per el camí vell ja que tinc els genolls una mica fotuts

-05.50 ( 13.20 hores) Punt a on es junta el camí vell amb la drecera de les roques que em deixat a les 23020 hores. Hi ha un cartell que  indicat el camí vell de Collbató de on venim i un cartell mes gros que explica breument la historia del camí vell.

-05.52 (13.22 hores) Barrera per impedir de passar les bicicletes i els cavalls. Seguim  en baixada suau per camí ample de pagès envoltats de terres de correu, Arribem al camí de vinya nova que prenem cap a l’esquerra  en direcció Collbató.

-06.00 ( 13.30 hores) Arribada a Collbató i final de l’excursió.