Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Alpes » El sostre d´Alemanya: Zugspitze (2.964)

El sostre d´Alemanya: Zugspitze (2.964)

Zona: Alpes · Alemanya   Autor: Pedret

Introducción Alemanya no té cap 3.000. El Zugspitze és el pic més alt del país, ja fronterer amb Àustria, i és el sostre del massís on també es troba l'Alpspitze. El camí que porta cap al cim parteix d'una estació d'aeri i té moments de gran interès, com trams aeris, trams equipats per a via ferrata (que no requereixen material específic) i una vista sempre impressionant cap a la zona alpina d'Alemanya, i d'Àustria un cop arriebem al cim. Un cop al cim, a més, podem contemplar l'espectacular massís de Zugspitze amb les diverses crestes de Höllentalgrat i Jubiläumsgrat, així com la glacera que connecta amb la zona austríaca del massís. La ruta per un dia permet pujar i baixar pel mateix camí. La ruta per a dos dies ofereix la possibilitat de recórrer tot el Jubiläumsgrat. Aquesta opció la trobareu en una altra ressenya dins la mateixa secció 'Alps'. En qualsevol cas és sempre recomanable sortir molt d'hora al matí per disposar d'una bona vista en arribar al cim

massís del Zugspitze vist des de Leermos, la banda austríaca)
massís del Zugspitze vist des de Leermos, la banda austríaca
el telefèric que es pot agafar a l'estació propera a Eibsee)
el telefèric que es pot agafar a l'estació propera a Eibsee
ascens, abans del tram de camí equipat)
ascens, abans del tram de camí equipat
cresta que va cap a Alpspitze)
cresta que va cap a Alpspitze
un altre tram de la cresta que va a Alpspitze)
un altre tram de la cresta que va a Alpspitze

Descripción temps: 08:00
desnivell: 1.700 (1.200-2.900)
dificultat: mitjana
època: agost

00:00 - el punt de sortida és l'estació de l'aeri Zugspitzbahn (1.200m.) on es pot arribar amb vehicle privat i que compta amb pàrquing. D'aquest punt, i seguint una pista que va cap a la dreta en direcció al llac d'Eibsee, tobarem un camí que puja cap a l'estació de l'aeri següent Riffelriss. El camí passa per un bosc d'avets
-en cas que no veiem el camí podem provar de pujar camp a travé seguint el cable de l'aeri que passa per damunt nostre fins trobar el camí

01:00 - arribem a l'estació de Riffelriss (1.600) el bosc ja s'acaba i el camí té tendència a virar lleugerament cap a l'oest (la nostra dreta). Trobarem marques vermelles (en alemany: rote Markierungen), en cas contrari podem seguir també les fites (Steinmaenner), que ens guiaran sempre cap al cim

02:00 - el camí segueix dret, cada cop serà més escarpat i guanyem alçada progressivament, ara amb bones vistes cap al llac d'Eibsee

03:00 - el camí, que ja torna a redreçar-se en direcció est, passa per trams assegurats amb cadenes, camí equipat a la manera de via ferrata (klettersteig), amb diverses cadenes (Seile). Tot i això a l'estiu no caldrà portar material específic de via ferrata perquè es tracta de trams curts i ben assegurats. Un dels trams de ferrata passa per una esquerda interessant

03:30 - el camí esdevé més aeri i espectacular i ja veiem el pic (spitze) del Zugspitze de prop

04:20 - arribem ja a l'estructura superior instal·lada al cim del Zugspitze, la Münchner Haus (2.955m.) on hi ha l'estació superior de l'aeri que condueix fins al Zugspitze. En direcció sud, Àustria, veiem una glacera, que també constitueix ruta per a alpinistes fins i tot a l'estiu

04:30 - superant un petit collet equipat amb cadena i graons arribem al cim del Zugspitze (2.964m.), espectacular en vistes sobre els alps alemanys i nord-austríacs, així com sobre tot el massís de Zugspitze, marcat essencialment per la gran cresta (6km) del Jubiläumsgrat, que porta fins el cim d'Alpspitze, i la zona d'Allgäu, de la regió de la Baviera

- el camí del descens es pot fer per la mateixa via que hem fet servir per pujar i el completarem en més de 3 hores

08:00 - tornem a ser al punt de partença, l'estació de l'aeri Zugspitzbahn on tenim estacionat el vehicle