Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Pirineo » Pic de Baiau desde el Comapedrosa

Pic de Baiau desde el Comapedrosa

Zona: Pirineo · Andorra   Autor: Madteam

Introducción Un cop estem al Comapredrosa, l'acces al cim de Baiau es ràpid i fàcil i d'aquesta manera podem afegir un cim més a l'excursió.

Aquest itinerari es la continuació de l'Itnerari 'Ascens al Comapedrosa'

Coma Pedrosa vist des del port de Baiau. Al fons veiem en verd els diferents posibles descensos. En vermell el camñi per pujar al Baiau des de Malshiverns.)
Pic de Baiau flanquejat pel port de Malshiverns i el port de Baiau. A l'esquerra el pic de Comapedrosa. En vermell l'itinerari per unir els dos cims i en verd els descensos.)
Pic de Comapedrosa vist des del cim del Baiau.)
Pic de Comapedrosa vist des del cim del Baiau.
Port de Baiau)
Port de Baiau
Forat de Malshiverns)
Forat de Malshiverns

Des del Cim del Coma Pedrosa el Pic de Baiau es veu tan a prop que es tota una tentació, i és molt asequible. Baixem per la cresta en direcció NW a través de grans blocs esquistosos sensa cap mena de dificultat. Hi ha traces de camí que es poden seguir molt be (img 3). De seguida som a la collada del Forat dels Malshiverns

3:45 .- Port de Malshiverns 2830m: A continuació, sempre en el mateix sentit, superem el curt desnivell per camí poc evident pero fàcil que ens separa del proper pic de Baiau. El pendent és una mica fort (img 1 i 2).

3:53 .- Pic de Baiau 2885m: Fita bastant gran. Observem una bonica vista del cim del Coma Pedrosa, a més de que s'ens obre el circ de Baiau amb els llacs de Baiau i el refugi de J.M.Monfort, ja  al Pallars i també podem veure el forat de Malshiverns. Baixem, ara en direcció SW, al port de Baiau (2.756 m), que travessa el GR11 (img 4).

4:00 .- Port de Baiau 2756m: Ara ja enllacem amb el GR11 i baixem tot dret cap a l'Estany Negre (img 4 i 5). Descens bastant rápid ja que transcorre per una pedrera una mica desfeta.

4:15 .- Entrada d'Aigües Estany Negre 2630m: Seguim el GR11 vorejant el llac per la nostre esquerra fins arribar a les bases de l'Estany Negre, on enllaçem amb el camí de pujada.(img 5)