Madteam > Rutas y Reseñas » Excursionismo » Pirineo » Pic de la Carbassa, desde Meranges.

Pic de la Carbassa, desde Meranges.

Zona: Pirineo · Cerdanya   Autor: Porcsenglar

Introducción Bonic t´ho miris com t´ho miris. 2.738 m. 4 hores pujar, una hora baixar. dos dies d´agulletes.

Descripción Seguint una resenya que es publicaba en una revista local, ens vam animar en Jhon, (el meu company de muntanya) i jo, a pujar al pic de la Carbassa. En lloc de atacar-lo des de Eller, com hi posaba a la ruta de la revista Panxing nº 105, natros, mes chulos que ningu, vam dir....si hi ha una pista marcada que ens deixa mes aprop, perque caminar mes? aixi que vam encarar-nos cap a Meranges, on sortia la pista que, finalment, estaba tancada amb una barrera on no vam poder pasar amb el fantastic Land Rover d´en Jhon. Aixi que no ens vam estalviar res, ans al contrari, en lloc de fer la pujada suau com marcaba la ruta original, vam decidir puijarlo tot al dret, efilant bosc amunt fins trobar la carena i seguir-la llavors fins al cim.
Instruccions per si a algu se li acud de fer-ho...Sortint de Meranges, agafar la pista que porta cap a l´esquerra, cap als llacs dels Engors. Hi ha un panell de fusta que ho indica a la sortida del poble. Un cop arribats a la barrera, començar a caminar cap amunt. sempre amunt passant per mitg d´un bosc increiblement net i bonic. Cap mes secret, pujar i pujar sempre amunt. Al cap de mes o menys dues hores es deixa el bosc, perque mes o menys ja som a l´alçada de 2.300 m i ni els pins hi creixen. Ja falta poc. Posar-se a la carena, on hi trobem un seguit de estaques de fusta, i seguirles cap a la dreta fins veure el cim de la Carbassa, amb un pilo geodesic (su destruccion esta penada por la ley) tot plegat, amb parada per fer un mos abans de muntar-nos a la carena perque hi feia molt de vent, vam trigar unes 4 hores. Desde el cim la vista es guapissima. D´una banda tot el Cadi de front, tirant cap a l´esquerra es veu el penyes altes del Moixero, el massis del puigmal, tota la vall de la Cerdanya francessa el Puigpedros, tota la cresta que va cap al Montmalus, y ja no em ecordo de que mes, pero tot plegat molt guapo. A partir d´aqui, vam començar a baixar, que despres de tan costa amunt ja en teniam ganes. Les mateixes indicacions que per a pujar pero al reves. sempre avall. Vam trigar una hora i deu minuts en tornar al cotxe. Cansats pero felissos com anissos.